18√

5.3K 425 28
                                    

Hey guys!

Sorry Tau lama Tak update . Aku busy ar . Dengan Raya nya mood malas nak menulis tu datang wehh👅.

Btw . Happy Eid Mubarak! To all Muslim ♥️ . Puasa penuh Tak korang ni?😂😂

Duit raya dapat berapa korang? Share laaa . Hahahaha aku punya boleh la boleh la😂🖤 .

Kk sambung citee

---

Aku berlari masuk ke dalam hospital . Haiqal dibelakang dihiraukan . Kaunter dituju .

"Wad pesakit nama Ariana Sofea?" Aku mencari nafas . Mana Tak risau weh anak aku demam panas kot😭😭😭.

"103" nurse tersebut menunjukkan arah wad yang diduduki Ariana . Haiqal yang berada di belakang aku terus mengikut langkah aku .

Pintu wad diterjah . Terpampam wajah haiden yang tampak risau .

"Mana Ariana?" Aku menggoncangkan badan haiden .

"Doktor masoh periksa keadaan Ariana " aku terdengar tangisan Ariana mungkin kene suntik.  Aish aku Tak boleh . Aku Tak kuat .aku terus terduduk .

Haiqal yang berada di tepi terus menyambut aku. Dia membawa aku duduk di kerusi berdekatan . Aku Tak boleh . Aku terus memeluk haiqal kuat . Air mata aku gugur laju .

Haiqal terkejut dengan tindakan aku . Haiqal berlakon tenang . Dia mengusap kepalaku lembut .

Setelah beberapa minit , Kain putih yang ditutup semasa memeriksa Ariana dibuka . Aku terus menuju ke arah Ariana yang terbaring lemah di atas katil .

"Macam Mana dengan anak saya doc?" Rambut Ariana diusap lembut .aku rindu dia😭 .

"Dia dalam keadaan baik sekarang . Tadi kami dah suntik ubat . Dia dah boleh discharge malam ni sebab takut kalau duduk dekat sini dia akan terdedah dengan jangkitan lain . Nanti boleh ambil ubat dekat kaunter" aku mengeluh perlahan , nasib Tak de yang teruk . Aku terus berterima kasih kepada doctor .

"Jom la balik dah lewat ni" haiden bersuara . Dia menuju ke arah aku dan Ariana .

"Kejap" aku memegang tangan haiden yang ingin mengambil Ariana .

"Boleh aku bawak balik Ariana?" Aku memandang haiden sayu .

"Aku ok je.  Kau Tanya la suami kau tu . Aku dah lama nak hantar Ariana dekat kau tapi aku takut nak hantar sebab amaran suami kau" haiden sempat menjeling haiqal di belakang .

"Awak boleh saya..."

"Ye boleh"

"Terima kasih" aku terus memeluk haiqal kerana terlalu gembira . Dia berdehem . Aduhh aku tersilap wehh.

"Sorry" aku menunduk .

"Sokay . Dah jom" aku terus mengangkat Ariana . Kami bertiga keluar dari wad tersebut . Setelah membayar ubat aku menuju ke kereta .

"Nanti baju-baju Ariana aku hantar esok ok?" Aku mengangguk . Aku terus memasuki perut kereta . Kang lagi demam anak aku ni .

Ketua pengawas itu suami aku?Where stories live. Discover now