Okyanusta Yanan

56 16 3
                                    

Selam! Uzun süredir yoktum, çünküsü maalesef yok. Beklettiğim için çok, çok özür diliyorum. Eleştireceğim kitabın adı Okyanusta Yanan, yazarıysa @Marilyn_-

Hemen başlamak istiyorum. Kapaktan başlayalım. Yanlış hatırlamıyorsam bir kapağı vardı bu çalışmanın ancak şu anda yok. Eğer bir problem yoksa onu kullanmaya devam et derim. Eh, var ise diyebileceğim bir şey yok.

Açıklama kısmı gerçekten insanı merakta bırakıyor, amacına fazlasıyla hizmet ediyor ayrıca şahsen çok beğendim. Cümlelerin o kadar güzel ki...

Açıklamadan sonra "Tanıtım" kısmı geliyor ki beni en çok etkileyen yer burasıydı. Öyle olması da gerekiyordu zaten -sanırım- okumaya teşvik ediciydi. 

Normal bölümlere gelecek olursak... Okurken cidden keyif aldım. Gerçekten güzel yazıyorsun. Kendimle tartıştım hatta bir süre "Meriç, böyle yazıları eleştirmek senin neyine?" Firak'ın düşüncelerinin akışını ve kafasının içindeki insanları çok sevdim. Satırlar ilerledikçe yüzünü güldürüyor.

Ufak tefek, dikkatle bakılmadıkça görülmeyen yazım hataları var ki bunlar çok normal. Kim bilir bu bölümde bile kaç tane yazım hatası vardır. 

"Hani nerede eleştiri" diyecek oldum kendime şu an, olumsuz yönleri de söylemeliyim fakat didik didik, zorla hata aramadığım için söyleyebileceğim kötü yan cidden neredeyse hiç yok. 

Yazılar devam ederken aralara GİF, resim vs. koymamanı önerebilirim mesela. Şahsen akışı bozduğunu düşünüyorum ama çokta büyük bir rahatsızlık vermiyor tabii. 

Karakterleri, özellikle de Asitan'ı çok sevdim. Ruh halleri, düşünceleri vb. şeyler sadece Firak'ın gözünden anlatılmasına rağmen güzel aktarılıyordu. 

Olay akışında bazı kopukluklar var. Bunları da yazdıklarını bitirdikten sonra tekrar okuyarak düzeltebilirsin. 

Fantastik kitapları çok seven biri olarak, kurguyu da beğendim. Gerçekten özgün bir konu, dallanıp budaklanıp, daha geniş bir konu olacaksa -anlatabildim mi bilmiyorum...- cidden harika olur. -anlatamadıysam da boş ver, istemsizce demek istediğim şey olacaktır zaten-

Başka... Başka... Uzun süre beklettiğim için vicdan azabı çekiyorum ve "şunu beğendim," "bunu beğendim" demekten başka bir şey yapamıyorum! 

Fakat, gerçekten eksik yanları çok az. Yani neresini eleştireceğimi bilemedim, ellerine sağlık. Okumaya ve takip etmeye devam edeceğim mutlaka, gerçekten bana keyif verdi ve meraklandırdı. 

Daha çok değer görmesi gereken, çok güzel bir çalışma olmuş kısacası. Başarılar diliyor ve kaçıyorum!

-Meriç

BBT Eleştiri (Bardağın Boş Tarafı) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin