Selam! Bu bölümde konusunu oldukça özgün bulduğum, @maviiiselenn 'in yazdığı 2018'den Sonsuzluğa adlı çalışmasını inceleyip, kibar bir dille eleştirmeye çalışacağım. Yararlı olmasını diliyorum...
Öncelikle, kapağın karmaşık ve zor anlaşılır olduğunu söylemek zorundayım. Anladığım kadarıyla başka birisine yaptırılmış ancak, daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Kapak okuyucu kitaba ilk çeken şey olduğu için çok önemli.
Açıklama kısmı, konuyu okuyucuya varsayımlar yaptırarak üstünkörü anlatıyor ve bu da biraz sönük, acemice oluyor. Okuyucuyu etkilemesi için, merak uyandırıcı, çarpıcı, dikkat çekici bir yazı olması gerek.
Yani, konu dikkat çekici mi, evet fakat açıklamada bu kadar açıklama yapman okuyucuyu sıkar diye düşünüyorum.
Şimdi çalışmanın bölümlerine, daha da içine girelim... Wattpad'de şimdiki zaman dilimiyle yazılmış, çok, çok az çalışma bulunuyor. Yani "odama doğru ilerliyorum", "sessizce konuşuyorum" vb. kısımlar bana şiirsel ve çok hoş geldi.
Cümlelerin, sade ve kısa kısaydı. Tamam, her yazarın üslubu, anlatımı farklıdır ancak ilk bölümde bu cümleler pek iyi değildi. Örneğin, "Yarın bilim fuarımız var. Üstelik gizli bir araştırma üssünde." demek yerine, "Yarın, gizli bir araştırma üssünde bilim fuarımız var." diyebilirsin.
Şu anda hata bulmak için didik didik arayıp uğraşmışım gibi görünüyor olabilir fakat gerçekten rahatsız ettiği için söylüyorum.
Olay akışı hızlıydı. Sakin ol şampiyon, biz okuyucular hemen sindiremiyoruz olanları öyle! Yaşananları, hareketleri betimle, karakterlerin ruh hallerini anlat! Böylece hem daha keyifli okunur, hem de her şey bu kadar hızlı da olmaz.
Gözüme batan bir diğer şey ise, "zira" kelimesinin çok sık kullanımıydı. Bunu düzeltmelisin.
Son olaraksa, bazı paragrafların fazlasıyla uzun. Bu uzun paragrafları bölersen, daha akıcı ve estetik görünen bölümlere sahip olursun.
Biliyorum, eleştirdiğim çok nokta var ancak konusunun özgünlüğü, olayların sıralanışı, dediğim gibi şimdiki zaman diliminde geçmesi vb. bir çok nokta, oldukça hoşuma gitti.
Yazdıkların kötü değil, sadece üzerinden geçip hatalarını düzeltmen gerekiyor.
Umarım seni kırmamışımdır...
-Meriç
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BBT Eleştiri (Bardağın Boş Tarafı)
AcakBBT yani "Bardağın Boş Tarafı" İSTEK ALIMI KAPALI