Hoofdstuk 9 (broer)

123 5 0
                                    

Ik doe moe mijn ogen weer open en het felle licht schijnt in mijn ogen. Warrior zit naast het bed. "Hoeveel vingers steek ik op?" Vraagt hij en hij steekt 3 vingers op. "3." Zeg ik zonder aarzelen. Dan herinner ik me het gevecht weer en dat ik blind was. "Warrior, hoe kan het dat ik weer zie?" Vraag ik. "Ze hebben je geopereerd." Dat vindt ik eng, wat dat betekent dat ze in mijn ogen gesneden hebben. Brrrrrrr.

"Het spijt me zo. Ik had je nooit mogen gooien. Dankzij mij was je blind." Hij klinkt alsof hij elk moment kan gaan huilen. Ik ga rechtop zitten en pak zijn hand. "Je hebt al zoveel voor me gedaan, dan kan ik die ene fout toch wel even vergeten." Zeg ik lief. Hij kijkt me blij aan. "Dankje." Ik glimlach naar hem. Dan laat ik zijn hand los en stap het bed uit. "Heb je honger?" Vraagt hij. Ik knik en hij neemt me mee naar de eetzaal. Als ik binnenkom begint iedereen te fluisteren.

Ik weet niet waarover. Warrior neemt me mee naar een tafel. "Hey Foutje." Zegt een jongen vals, terwijl we langs komen. "Ze heeft eerder gesprongen dan jij, haar vader de waarheid gezegd met het hele land erbij en is blind geweest. Dus hou jij even lekker je kop dicht." Snauwt Warrior. Hij kijkt verbaasd, maar reageert niet meer terwijl we weglopen.

We stoppen bij een tafel waar ook Liv zit. "Chane dit zijn Liv, Deborah, Hope, Mundain, Scooby, Advanger, Ruby, Grace, Shadow, Rocky en Yuki." Zegt hij. Het is makkelijk te zien wie uit elke factie komt, ik weet niet waarom, maar het is gewoon zo. "Je hebt rode ogen heb je gejankt?" Vraagt Ruby, typisch iets voor oprechtheid, want ik zou hem nu best kunnen slaan. "Dat is niet aardig om te vragen in het openbaar." Bemoeit Rocky zich ermee. "Nee Ruby, dat komt van een operatie. Jij was toch aan je ogen geopereerd. O, wacht dat is al duidelijk natuurlijk." Zegt Grace, wat duidt op haar verleden als erudiet. "Ik denk dat het een operatie was om het in de oude staat te herstellen en niet ook te verbeteren." Constateert Shadow, die duidelijk ook uit eruditie komt. Warrior legt zijn hand op mijn schouder. Ik was vergeten dat hij daar stond en laat van schrik mijn dienblad vallen. Meteen komt Hope me helpen. "Dankjewel." Zeg ik beleefd. "Geen dank hoor." Zegt ze. Ik ga zitten naast Hope en Liv en besef dat ik deze mensen wel aardig vindt. Misschien heb ik binnenkort wel heel veel vrienden! Alleen degene uit onverschrokkenheid vindt ik nog niks, want die noemde me voor ze het wisten van mijn vader altijd Foutje en pestte me. Nu zijn ze wel aardig tenminste, maar toch.

Het is heel gezellig zo met zijn allen eten. Dan zie ik mijn vader en moeder zitten. Ik geef een gil van angst. Ze zien mijn vader en snappen mijn angst. "Wat doet hij hier." Stamel ik bang. "Ze hebben hem vrij gelaten voor goed gedrag." Zegt Scooby, hij kan het weten, want zijn vader is 1 van de bazen hier. Iedereen probeert me rustig te krijgen, maar dat lukt ze niet. Dus neemt Warrior me mee naar een andere plek.

"Chane, luister naar me." Ik kijk hem bang aan. "Hij kan je niks doen, wij gaan je beschermen." Het stelt me niet gerust. "Waarom zouden ze?" Zeg ik bang. "Omdat ze heel goed bevriend met mij zijn en het vast wel voor mij willen doen." Ik bibber van angst. Warrior tilt me op en gaat op een stoel zitten. Met mij op zijn schoot. "Sssssssssh, stil maar." Sust hij me. Het doet me denken aan mijn broer, die me troostte toen ik mijn arm brak op mijn zesde. Mijn vader was wel altijd lief voor ons toen hij er nog was. Hij was 8 jaar ouder. Het slaan begon toen hij overstapte naar vriendschap.

"Ik had een broer." Gooi ik er opeens uit. Warrior kijkt me verbaasd aan. "Hij is 8 jaar ouder en overgestapt naar vriendschap. Toen hij weg was begon het slaan." Ik weet niet waarom ik dit allemaal zeg, maar het lucht wel op. "Hij heet Starrbuster, maar in zijn nieuwe factie had hij daar Starr van gemaakt. Hij leek op mij en ik heb altijd op hem willen lijken." Nu komt het stuk waar ik altijd om moet huilen. "Hij stuurde altijd brieven en als hij die stuurde dan sloeg mijn vader me niet, waarschijnlijk uit geluk. Maar na een jaar of 4 stopte de brieven." Mijn stem trilt als ik verder ga. "Zijn laatste brief was niet vrolijk. Er stond in dat hij afwijkend was en dat ze erachter waren gekomen. Hij zei dat als we geen brieven meer kregen dat hij het niet had overleefd en dat we dan verder moesten gaan en niet treuren, omdat hij wel een heel mooi leven heeft gehad. Na die brief kwam er geen volgende. Dat betekent dat hij dood is." Ik voel me opgelucht dat iemand nu weet wanneer het slaan begon, dat ik een broer had die afwijkend was en dat hij niet meer leeft, al het gene dat mij kapot maakte samen met het slaan van mijn vader.

Ik krijg geen antwoord van Warrior, maar ik duw mijn hoofd tegen zijn borst. Hij gaat met zijn hand over mijn rug. "Heb je een vriendje Foutje." Zegt de stem van mijn vader. Ik duw mijn hoofd nog meer tegen het shirt van Warrior. "Blijf uit haar buurt." Snauwt Warrior. "Mag haar vader haar vriendje niet eens ontmoeten." Snauwt hij terug. "Nee, rot op." Warriors stem klinkt gevaarlijk. Zo erg dat mijn vader braaf weggaat. "Dankje." Zeg ik tegen zijn shirt. "Graag gedaan." Ik haal mijn hoofd weg uit zijn shirt en kijk hem aan. "Maar je broer was dus afwijkend." Zegt hij. "Ja en de liefste broer die je je kunt bedenken." Zeg ik verdrietig. "Misschien is hij daarom hier weggegaan." Ik kijk hem raar aan. "Huh." Zeg ik verbaasd. "We zijn nou niet bepaald de veiligste factie." Legt hij uit. Ik knik, ik snap het. "Ik wou dat hij niet afwijkend was, dan leefde hij nog." Zeg ik snikkend. Warrior begint me meteen weer te troosten.

---------------------------------
Oké, ik besef net dat jullie van niemand weten hoe die eruit ziet, behalve dan van Chane. Dus hier even een verslag.

Warrior. : heeft donkerbruin haar, is groot en gespierd, heeft veel tatoeages, maar niet in zijn gezicht.
Woar. : heeft zwart haar, is groot en gespierd, heeft alleen tatoeages op zijn armen en linker enkel.
Liv. : heeft lang natuurlijk rood krullend haar en is nogal klein (komt uit vriendschap)
Deborah : heeft een bruine huid, zwart haar en is niet heel erg gespierd, maar wel lang (komt uit oprechtheid)
Mundain : zelfde als Advanger.
Hope. : heeft bruin haar, opvallende grote bruine ogen en is heel klein (komt uit zelfverloochening)
Scooby. : heeft meerdere felle kleuren haar, heeft allemaal dieren tatoeages, is heel sterk en snel (komt uit onverschrokkenheid)
Advanger : heeft lange zwarte krullende haren, heeft veel tatoeages, is heel groot en breed en sterk (komt uit onverschrokkenheid)
Ruby. : heeft bruine haren, is heel klein en gespierd (komt uit oprechtheid)
Grace. : heeft lange golvende blonde haren en is niet klein of groot (komt uit eruditie)
Shadow. : heeft een bijna zwarte huid en zwarte haren is heel groot en gespierd (komt uit eruditie)
Rocky. : heeft korte bruine haren, kattenogen en is heel lang (komt uit vriendschap)
Yuki. : heeft haren met panter patroon erin, heeft panter tatoeages, kattenogen en is klein (komt uit onverschrokkenheid)
Vader Chane : heeft tatoeages over zijn hele lichaam en heeft een zwarte hanenkam. (Komt oorspronkelijk uit onverschrokkenheid)
Moeder Chane : heeft een paar tatoeages blond haar en grote blauwe ogen. (Komt oorspronkelijk uit vriendschap)

Divergent (Chanelle)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu