III.

329 13 4
                                    

c o l d
h e a r t e d

Foran meg stod Alexander.

«hva gjør du med vennene mine?», spurte han surt og la ekstra trykk på 'mine'.

«Alex hva snakker du om, jeg og Maya er bestevenner», sa Felix og latet som om han ble fornærmet.

«What ever», sa Alexander surt og snudde seg og gikk bort til en gjeng med jenter.

«Ikke bry deg om ham, han er bare moody etter det du gjorde i morges», sa Aaron

«Unnskyld at jeg spør, men hva er grunnen til at du starter midt i semesteret?», spurte Leah

«Ble kastet ut av den forrige skolen, dette var den siste skolen som ville ta meg imot», forklarte jeg.

«Siste skolen?» Spurte Isaac og så rart på meg.

«Kort forklart, jeg har blitt utvist fra tre skoler»

«Wow, nå liker jeg deg enda bedre», sa Aaron og jeg himlet med øynene mot ham.

«Folkens saml dere i en ring rundt meg!» Ropte gym læreren som jeg ikke en gang hadde merket at var der.

«Først og fremst har vi en ny elev i klassen, så jeg vil at dere skal ta henne godt i mot», sa han og så på meg.

«Som dere vet er det bandyturnering til vinteren så jeg tenkte at vi kan øve litt til den så neste gymtime skal vi stå på skøyter i ishallen», fortalte han oss.

Jeg nesten hoppet av glede. Jeg ELSKER å stå på skøyter.

Vent, hva, ishall? Skolen har en ishall?

«Men nå skal vi ha stafett og jeg deler opp i lag», sa han.

«Carolyn, Stephen, Mia og Andy»

«Lena, Ryder, Emily og Dylan»

«Eva, Lukas, William og Siri»

«Lotta, Vilde, Kristian og Emma»

«Ida, Liam, Adam og Alexander»

«Kevin, Aaron, Theodor og Maya»

«Leah, Isaac, Felix og Evelyn»

«Kommer ikke på tale, jeg er ikke på lag med ham», sa Leah akkurat på likt som Felix sa, «Kommer ikke på tale, jeg er ikke på lag med henne»

Felix og Leah hadde en lang diskusjon om hvem som sa det først før gymlæreren ga dem begge anmerkning for å forstyrre timen og han lot dem ikke bytte lag.

Laget mitt bestemte at jeg skulle løpe siste runden og da vi kom til siste runden var vi likt med laget til Alexander.

Før personene før oss kom frem ga Alexander meg et utfordrende blikk.

Så da vi startet å løpe ga vi alt vi hadde.

Da vi var på vei tilbake mot laget lå Alexander et par skritt foran meg.

Jeg presset meg enda litt hardere og kom inn i 'mål' under ett sekund før ham.

Jeg snudde meg mot ham og geipet. Som svar himlet han med øynene, men jeg kunne se hint av et lite smil som lekte på leppene hans.

-

«Så Maya, hvordan har dagen vært hittil?», spurte Leah meg.

«Jævlig, det er skole vi snakker om her», sa jeg oppgitt og la hodet ned på bordet.

Jeg merket at noen satte seg ned på benken ved siden av meg.

«Tøff første dag eller?» Spurte Aaron som hadde satt seg ned ved siden av meg med en burger og fries.

Jeg bare nikket og la hodet ned igjen.

«Har du ikke mat?» Spurte Isaac som hadde kommet og satt seg ned ved siden av Leah og Felix.

Alexander hadde ikke kommet.

«Nei, det går fint er ikke så sulten», sa jeg.

Plutselig ble det helt stille i kantinen, det gikk fra barnehage til begravelse på et par sekunder.

Jeg tenkte kanskje det var rektor som kom inn for å si noe, men der tok jeg feil.

For inn kom,

Alexander Walker.

Da han hadde satt seg ned startet folk smått å snakke igjen. Elevene på skolen hadde tydelig veldig stor respekt for ham.

«Skal du til hallen i helgen?» Spurte Felix da Alexander hadde satt seg ned.

«Hva tror du?» Svarte han, denne gangen med litt latter i stemmen.

«Hallen?» Spurte jeg, jeg følte meg litt utenfor.

«Det er en ishall rett ved siden av huset til Alex», fortalte Aaron meg.

«Det er en ishall rett ved huset mitt også, rett over gaten», sa jeg.

Alexander slo hånden mot pannen sin og sa, «Det betyr at du er den nye naboen min».

«Ååå, har ikke du vindu rett mot huset hennes, det gamle soverommet til de gamle folka?» Spurte Felix, man kunne tydelig høre at han prøvde å holde tilbake latteren sin.

«Please fortell meg at du har det soverommet, jeg har ikke noen planer om å stirre inn på foreldrene dine», sa han oppgitt.

«Det rommet som har vindu rett mot nabohuset, det er mitt»

«Det rommet som har vindu rett mot nabohuset, det er mitt»

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Cold Hearted (PAUSE)Where stories live. Discover now