" nis oh nis ! Sini kejap " laung seorang lelaki yang berumur yang sedang membaca surat khabar kepada Tengku Dianne Alnis .
" Yeye abang . Nak apa ? Saya tengah masak ni " terjerit jerit dia menyahut lalu berjalan ke arah suaminya a.k.a Tengku Daniel . maklum lah dah tua . Pekak sikit . Kene lah jerit . Yeke idok ? Haha .
" Saya nak cakap sikit . Awak tahu tak , jiran kita ni sebenarnya kawan lama kita . sape tu namanya . Ha Tengku Carl Amir . Ala Amir tu . Tadi abang borak ngan dia " Kata Tengku Daniel bersungguh sungguh .
" La ye ke bang ? Kalau macam tu kita pergi rumah dia nak tak malam ni ? Saya dah lama tak jumpa Maira . Apa khabar lah dia sekarang kan . " Tengku Dianne Alnis berkata dengan nada teruja .
" Yelah yelah nanti abang bagitahu dia . Awak jangan lupa bagitahu anak - anak awak tu . Lagi lagi iman . Suka buat hal " pesan Tengku Daniel lalu beredar masuk ke dalam kamar .
*********
" Iman ! Kamu nak pergi mana tu . Kan bonda dah cakap kita nak pergi rumah jiran " Kalut Tengku Dianne Alnis memanggil anak terunanya itu .
" Bonda , Iman tak boleh pergi lah . Kawan Iman tetibe ajak jumpa . Katanya hal mustahak " kata Iman malas lalu pergi ke arah motor berkuat kuasanya .
" Darwish Iman ! Kamu ni degillah . Ok fine kawan lebih penting kan . Pergilah sana bonda tak nak kawan dengan dia " Tengku Dianne Alnis berlalu dengan nada merajuk .
Iman menggeleng kepala lalu beredar dari kawasan perumahan nya . Dia bukan nak jumpa kawan ke ape . Cuma dia tak suka bergaul dengan orang . Menyusahkan .
" Hailah anak aku ni ! Bertuah betul . " Ngomel Tengku Dianne Alnis .
"Apa yang dingomelkan tu nis . Awak dah siap belum ? Mailah kita gerak kang mereka menunggu pula " sergah Tengku Daniel .
" Ish abang ni terkejut saya . Anak awak tulah . Penat saya cakap dengan dia . Bukan nak dengar pun . Saya dah siap . Jom kita pergi bertiga dengan Diela " kata Tengku Dianne Alnis sambil mengurut dadanya.
" Ish biarkan jela Iman tu . Ha Diela ni mana pulak tak turun - turun . " Tanya Tengku Daniel .
" Diela ! Diela ! Cepatlah orang nak gerak ni . Kalau Diela lambat bonda tinggal " Tengku Dianne Alnis mengabaikan pertanyaan Tengku Daniel .
" Ye ye dah siap ni " sahut Tengku Diela alnis
*******
" Assalamualaikum ! " kata Tengku Daniel sambil berjabat tangan dengan Tengku Carl Amir . Isteri dan anaknya sudah masuk ke dalam rumah bersama Tengku umairah .
" Waalaikumsalam , mai minum " balas Tengku Carl Amir lalu menjemput Tengku Daniel minum .
" Aih nis . Dah jumpa kawan lama tak ingat abang ke ?" Kata tengku Daniel sambil menyisip minumannya .
" Ala sorry lah abang , Maira Lupe " jawab Tengku Dianne Alnis menyampah . Tengku Daniel hanya menggeleng sahaja .
" Ha ni kenal kan anak perempuan aku , Diela Alnis , " Tengku Dianne Alnis memperkenalkan anak daranya kepada mereka .
" wah yeke cantiknya ! Bukan kau ade anak lelaki ke ? " Puji Tengku umairah . Diela yang dipuji sudah tersimpul malu .
" Dia ade hal . Nanti kalau ada masa aku bawak lah dia . Busy je memanjang . Em ha , mana rora eh ? " kata Tengku Dianne Alnis lalu bertanya kan tentang rora¿
Baru sahaja Tengku umairah ingin menjawab , kelihatan rora yang diperkatakan oleh Tengku Dianne Alnis bertanya kepadanya .
" Ummi , sapa yang datang ni " tanya rora bingung . Mana tak bingung kalau dah tengah mamai 😪 . Rambut pun serabai .
" Haih kamu ni tak senonoh langsung . Ni lah kawan lama Ummi . Aunty Alnis . Kamu tak ingat ke " kata Tengku umairah sambil menggeleng perlahan .
" Oh yeke Lupe lah . Sorry " Airish Nur Aurora berkata sambil tersengih .
Tengku Dianne Alnis yang memerhati dari tadi mula membuka suara .
" Hai , rora . Lama tak jumpa . " Dia mula bersapa dengan anak dara kawannya yang kelihatan begitu comel .
" Hai " balas Airish Nur Aurora tersengih suka .
Maka bermula lah sesi berborak . Dah lama tak jumpa biasa lah kan .
*******Setelah lama mereka berada di rumah Tengku Carl Amir , mereka meminta diri untuk pulang ke rumah .
" Diela oi dah dah lah tu borak dengan kak rora . Nanti borak lah lagi . Dah malam ni " Tengku Dianne Alnis berkata .
" Yeye ibu . Kak rora ni comel lah geram Diela " balas Diela sambil mencubit pipi Airish .
Mereka bergerak ke pintu hadapan . Lalu bersalam salaman .
" Ada masa kita jumpa lagi tau . Boleh jodohkan rora dengan Iman " kata Tengku umairah kepada Tengku Dianne Alnis . Tengku Dianne Alnis hanya mengiyakan sahaja .
Airish membuat muka cemberut .
_____________________________________
Done for this chapter . Jgn Lupe vote tau . Mekasih 😊
YOU ARE READING
Bintang Hati Saya √
RomancePertemuan yang tidak disangka membuatkan dia betul - betul jatuh suka terhadap gadis itu . Gadis itu sering bermain difikirannya . Dia cuba untuk menindakkan perasaannya tetapi semakin dia mencuba , semakin bertambah rasa suka itu . Sampai lah satu...