1

1K 21 9
                                    

Karma karışık duygular içindeydim.

Hem üzülüyor hem de seviniyordum çünkü eski okulumdan ayrılmıştım.

Yeni başlayacağım kolejin ilk günü olduğu için çok heyecanlıydım.

Annem beni her sabah ki gibi öperek uyandırırdı"Kızım hadi kalk kahvaltı hazır"annem odadan çıktıktan sonra kalkıp hazırlandım. Kolejin formalarını babam bir gün önceden almıştı kısa bordo etek ve üstüne beyaz bir gömlek.Hazırlandıktan sonra aşağıya iner inmez  kahvaltı yapıp hemen evden çıktım.

Evimiz koleje yakın olduğu için yürüyerek gitmeyi tercih ettim hemde biraz hava alır yürüyüş yapmış olurum.

Biraz yürüdükten sonra karşıma  kocaman bir bina çıktı üzerinde GÜNEŞ KOLEJİ yazıyordu.

Kolej çok güzeldi bahçesinde çeşit çeşit çiçekler vardı.Kim bilir bu kolejin sahibi buraya ne kadar para harcamıştır.     

Sınıfımı bildiğim için direk sınıfa çıktım. İçeri girer girmez tüm sınıfın gözlerinin üzerimde olduğunu hissettim tipik öğrenciler. Ön sırada oturan bir kıza "Boş bi sıra varmı" kızda bana" Benim yanıma oturabilirsin"dedi. Kızın yanına oturdum gözler hala üzerimdeydi. Hoca sınıfa girdiği an herkez ayaklandı "günaydın çocuklar" hep bir ağızdan sağol sesi geldi." Yeni gelen bir arkadaşınız var bize kendini tanıtırmısın".

Ben ayağa kalktım ama titreyerek." Ben Masal evren"oh rahatladım ya nasıl bir duyguymuş hep merak ederdim çok heycan verici birşeymiş . "Hoşgeldin Masal".

İlk ders konuşarak geçmişti tenefüs zili çalmıştı "Masal hadi dışarıya çıkalım bu arada ben Ela" Ela çok iyi biriydi hiç arkadaşı yoktu zaten sınıftakilerin hepsi  çok havalıydı.

"Ela bana kendini ve aileni tanıtırmısın"dedim ama keşke demeseydim Ela'nın suratı asıldı "yanlış bir şeymi dedim"Ela bana bakarak hemde ağlayarak
"Sen benim arkadaşımsın tabikide anlatıcam biz yazın  ailecek Mersin e  tatile gidiyorduk karşı taraftan bir kamyon geldi babam direksiyonun hakimiyetini kaybetti ve arabamız demir korkulukları aşarak aşağı düştü annem ve ben yaralı bir şekilde kurtulduk ama babam kurtulamadi" Ela bunları hem anlatıyor hem de ağlıyordu.

"Ela anlatmak istemiyorsan anlatmayabilirsin nolur kendini üzme" Ela ağlıyor  birazdaha ağlarsa bende ağlayacak duruma gelmiştim "Masal kazadan kalan izlerimde var omuz tarafımda dikiş izleri var. Ela omuzunu açıp gösterdi kocaman bir dikiş izi vardı.

   "Babam kazada öldü üstünden 2 ay geçti annem başka biriyle evlendi adam beni istemiyordu her gece anneme ben buna bakmak zorunda değilim diyordu annem benim o evden gitmemi istedi  daha küçücüktüm  ben teyzeme haber verip beni aldırdı teyzem bana baktı  beni kendi kızı gibi sevdi annemin bana  vermediği şevkati teyzem bana fazlasıyla verdi".

Zil çaldı içeri girdik sıramıza oturduk sınıfta çok ses vardı.Hoca içeri girdi sesler kesildi ve herkez ayaklandı  "Masal bu müdür Barışın babası  çok  iyi bir insandır her gün bir dersi bizle konuşarak geçirir " dedi Ela."Arka sıradaki mi" dedim kafa salladı.

Ela ve ben bir ders boyunca sohbet ettik galiba biz ilk günden kanka olmuştuk.Hocalarda okulun ilk günü olduğu  için serbest bırakıyorlar.

Bir gün boyunca dersler boş geçti.Çıkış zili çalınca  direk eve gittim çok yorulmuştum.Eve girince annem bana okulun ilk günü noldu diye sordu"Anne çok yorgunum yatıcam" deyip üst kata çıktım.Duş alıp yatağıma yattım.

Sabah kalktığımda koleje geç kaldığımı anlayınca hemen hazırlanıp koleje gittim.Sınıfın kapısını tıklattım hocada gir komutunu verince içeri girdim. Derse başlanmıştı Barış "Hocam bu kız ilk günden böyle geç kaldıysa tüm dönem derslere hep geç kalır" hoca Barışın dediğine karşılık olarak "sende ilk günden  böyle boş boğazlık etmeye başladıysan tüm dönem boş boğazlık edersin." Öğretmen dedikten sonra Barış susup yerine oturdu.

Zil çalınca Ela dışarı çıkalım dedi sıradan kalkıp ilerlerken  biri beni kolumdan tutup kendine çevirdi  Barış'tı "Senin yüzünden hocadan bi ton laf yedim ama  bu burda bitmedi seninle görüşücez" deyip gitti kendini kim saniyodu acaba.
Sınıfa  girince suratıma sinirle  bakıyordu korkmadım desem yalan olurdu. Sıramıza  oturduk kafama top haline getirilmiş bir kağıt fırlattılar kağıdın içini açtığımda içinde çıkışta görüşürüz yazıyordu arkamı dönüp baktığımda Barış bana kafa salladı kâğıdı o atmıştı içeri hoca girdi "Ela benimle gelir misin? " Hoca Ela'yı alıp gitti acaba noldu çok merak ettim sonuçta o benim arkadaşımdı.

Ders bitmişti Ela sınıfa ağlayarak girdi "Masal teyzem kalp krizi geçirmiş  yoğun bakıma almışlar durumu  çok kötüymüş "Ela ağlıyor herkeste başımıza toplanmış Ela'yı teselli ediyorlardı. Barış "Ela sende teyzen iyileşene kadar annende kalırsın"  dedi.Barış'ın kolundan tutup koridora götürdüm"Sen ne diyosun ya kızın zaten morali bozuk"Barış şaşırmıştı "Ben ne dedimki annesine..."sözünü kesip"O annesiyle görüşmüyor "Barış çok şaşırmıştı.Hemen Ela'nın yanına koştum."Ela bize gel teyzen iyileşene kadar bizde kal"Ela kalamam desede ben onu ikna etmiştim.

Kolej çıkışı Ela ve ben eve doğru ilerlerken Barış önümüze çıktı "Masal benimle gel"deyip beni tutup bi köşeye çekti "Benden ve bu kolejden yani benim çöplüğümden uzak dur kolejden ayrılacaksın ayrılmassanda ayrılmana yardımcı oluruz" Barışın bu dedikleri beni korkutmamıştı "Barış kolejden ayrılmıycam sen de  hiç birşey yapamazsın"deyip Elanın yanına gittim."Masal ne dedi bu salak sana yoksa seni tehditmi etti"Ela tehdit ettiğini nerden anlamıştı ki."Ela tehdit derken?"Ela suratıma tuhaf bi şekilde baktı "Masal 1 yıl önce sınıfımıza bir kız geldi adı Merve  idi Barış Merveyi  tehdit etti Merve de kolejden ayrılmıştı"demek bana yaptıklarını başka kızlarada yapmış.

Eve varınca kapıyı çaldık kapıyı annem açmıştı "Merhaba kızlar hadi içeri geçin size yemek hazirladim"annem yine çeşit çeşit yemek yapmıştı.Odama çıktık üzerimizi değiştirip aşağı indiğimizde sofraya oturduk."Anne bu Ela" annem Elayı gördüğüne sevinmişti "Merhaba  Ela nasılsın"annem Ela ile sohbet ederken telefonuma mesaj geldi bilinmeyen Numaraydi

-Bu sabah bana iyi kafa tuttun.

Bu Barış olmalıydı bu sabah ondan başka kimseye kafa tutmamıştım. "Masal lavabo ne tarafta " dedi Ela "Yukarı kata çık sağda leride"deyip annemin yanına gittim.

"Anne Elaya ailesinden lütfen bahsetme"annem bana tuhaf baktı "Kızım  biraz geç kaldın"annem kesin söylemiştir  Ela yoksa lavaboda ağlıyormu.Hemen Elanın yakın çıktım kapıyı çalıp "Ela iyimisin nolur kapıyı  aç"Ela nın ağlama sesleri geliyordu.Ela kapıyı açtı ve bana sarıldı Ela yı  odama götürdüm.

"Ela telefonuma yemekte mesaj geldi mesaj Barıştandı"deyip Elaya mesajı gösterdim "Masal peki bu numaranı nerden buldu"Ela bana ben Elaya bakıyordum. Elayı çok sevmiştim birbirimizi anlıyorduk sırdaş olmuştuk.Sınıftaki tek iyi olan kişide oydu."Masal kızım bi gelir misin"annem bana seslenmişti"Ela ben bi anneme bakim"deyip aşağı indim evimiz iki katlıydı o yüzden inip çıkması çok zor oluyordu.

"Efendim anne"annem sandalyeyi işaret etti bende oturdum "Kızım Elaya neden aileden bahsedince agladi çok üzüldüm" annem çok üzülmüştü.

Anneme herşeyi anlatmıştım "Çok üzüldüm iyi o zaman teyzesi iyileşene kadar bizde kalsın başımızın üstünde yeri var"annemi öpüp odama çıktım.Ela yatağa yatıp uyumuştu bende yatağa girip başımı yastığa koyar koymaz uykuya daldım.

Sabah telefon sesiyle uyandım Elanın telefon uydu Ela telefonu açıp "Alo siz kimsiniz" Elanın uykulu uykulu konuşması çok hoşuma gitmişti"Ela hanım sizin acilen hastaneye gelmeniz lazım"

"Teyzeme bişey mi oldu?"

Zenginler KolejiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin