Bir dili öğrenmeye o dilin telaffuzunu öğrenmekle başlamalısınız. En kolay örneklerle şöyle okumalısınız;A - ince bir a sesi.
B - b ve v harfleri biraz değişik bir kural izliyor. Kelime başında ve n-m harflerinden sonra b, diğer durumlarda b-v karışımı bir ses çıkmalı. Bunu en iyi dudağınızı b sesi çıkarır gibi büzüp v demeniz. Bunu yapamıyorsanız sadece v deseniz de olur ama çok keskin bir v olmasın.
C - a,o,u'dan önce, bir sesli harften önce veya kelimenin sonunda yazılıyorda k şeklinde okunur; e ve i seslerinden önce İngilizce think kelimesindeki th sesi, bunu yapmayı biliyorsanız Arapçadaki peltek s gibi okuyun. Yine beceremiyorsanız s demeniz de iş görecektir.
CH - ç sesi. Ama Türkçedekinden daha ince olmalı. C ve ç karışımı bir ses olması lazım ama olmuyorsa sadece ç deseniz de olur.
D - kelime başında ya da n-l harflerinden sonra bildiğimiz d sesi. Diğer durumlarda İngilizce this kelimesindeki th'nin verdiği ses.
E - bel kelimesindeki e. Yani biraz kapalı bir e olmalı ama fark etmez.
F - f sesi.
G - a,o,u'dan önce g sesi. Ama Türkçedeki gibi çınlayan bir g değil de, biraz daha ğ'ye benzeyen bir g; e-i harflerinden önce sert bir h. Arapçadaki ha gibi. Ya da Kürtçedeki veya Rusçadaki x gibi. (Havanın damağınıza değdiğini hissetmelisiniz, bunu klasik h gibi okuyunca çok güzel olmuyor bana göre.)
(La Casa de Papel izlediyseniz bir yerde Profesör Raquel'e emin misin diye soruyor. ¿segura? diye. Bunu segura değil de seghura ya da seğhura benzeri bir şekilde söylüyor. Gereksizdi ama paylaşmak istedim ;)
H - okunmaz.
I/i - i sesi.
J - g harfindeki ikinci kural. Ama J her zaman kalın h şeklinde okunur.
K - k sesi. Ama bu harfi çok görmezsiniz; sadece yabancı kelimelerde kullanılır.
L - Nihal ya da Kemal'deki l sesi verir. Dilinizi ağzınızın içinde biraz yayarak ince bir l sesi vermelisiniz.
LL - biraz bastırarak y sesi verir. İki y harfini yan yana yazmış gibi okuyun. Yani caballo(at): kavayyo şeklinde okunur.
M - m sesi.
N - n sesi.
Ñ - ny sesi.
O - biraz güçlü bir o.
P - bastırarak p sesi. Bir anda nefesinizi verir gibi bir p sesi çıkarmaya çalışın.
Q - her zaman qu şeklindedir. K sesi verir.
R - İspanyolcayı İspanyolca yapan r sesi! Sert bir r.
RR - daha sert bir r. Dilinizin ağzınızın içinde döndüğünü ya da titerediğini hissetmelisiniz.
S - s-ş arası bir ses verir. Yapamıyorsanız sadece s de diyebilirsiniz.
T - biraz bastırarak ya da dilinizi oyalayarak t demeye çalışın. Yapamıyorsanız sadece t de diyebilirsiniz.
U - u sesi verir.
V - b'deki kurallara uyar.
W - sadece yabancı kelimelerde kullanılır. Genelde b-v karışımı bşr ses verir. Ama yapamıyorsanız w da diyebilirsiniz.
X - ks sesi verir. Bazı yerlerde s diye de okunabilir.
Y - c-y karışımı bir ses verir ama yapamıyorsanız sadece bastırarak y deyin. Y yalnız yazılmışsa ya da bir sesli harfle yazılmışsa i. Ama iki sesli arasında y tabi.
Z - think'teki th sesi.
Extra:
G harfi gu şeklinde yazılırsa g sesi verir. Bu genelde e ya da i harfinden önce geçerlidir. Yani;
Guerra(savaş) gerra diye okunur.
Ama yanında ü varsa, gu diye okunur.
Pengüin penguin diye okunur.
Quiz
Aşağıdaki kelimelerin nasıl okunduğunu yazın.
Hablar
Inteligente
Generó
Español
Abril
Sillón
Agencia
Hace
Chantaje
Y
Perro
Mañana
Hola
Jajajaja (bu mesajlarda gülme)
{(Not: eğer iyi bir sözlük arıyorsanız SpanishDict şimdiye kadarkilerin en iyisi. Ama eng-spa ne yazık ki. Yine de anlarım diyorsanız tavsiye ederim, her kelime için örnekli telaffuz videoları da var.)}
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSPANYOLCA DERSİ!
Non-Fictionİspanyolca öğrenmek istiyorsan ben buraya en uygun şekilde derleyip paylaşıyorum. Pişman olmazsın. Hep kötü çocukların olduğu aşk hikayeleri olmak zorunda değil ya!