three

154 25 1
                                    


Sudah pun genap sebulan. Aku tidak lagi pernah terserempak dengan lelaki itu. Aku tertanya tanya. Mana dia pergi. Dah puas aku cari. Boleh dikatakan hampir setiap hari aku pergi ke sungai han berjalan disana dan menunggu kemunculannya.

Tapi hampa. Semuanya sia sia. Aku balik dengan perasaan kecewa. Dari pagi sampai malam aku disana. Kadang sampaikan aku skip sarapan dan maka tengah hari. Malam, masa dah balik rumah je baru aku sempat makan.

Disebabkan aku tidak mahu terlepas dari berjumpa dengan dia aku sanggup pinggirkan kesihatanku. Aku cuma takut kalau aku pergi makan dan tiba tiba dia lalu situ. Aku jugak yang rugi. Sebab tak sempat jumpa dia.

Selama sebulan aku berkelakuan begitu. Harini aku nekad untuk hentikan semuanya. Penat aku menunggu macam orang gila dekat sana, sedangkan dia tidak lagi munculkan diri.

Sungguh aku rindukan dia! Aku rindu dengan senyuman dia . Dengan gelak tawa diaa.

Tengah hari tadi masa aku keluar makan. Aku terserempak dengan kawan kawannya direstoran, aku mencari kelibatnya tapi tiada.

Mereka langsung tidak sedar kewujudanku didalam restoran itu, sebabnya aku pakai mask dan snapback. Awalnya aku berniat untuk menegur mereka. Tapi aku kuburkan saja niatku. Buat apa aku tegur kalau lelaki itu takde.

Diorang pun bukannya kenal aku. Mesti diorang rasa pelik. Perempuan gila mana entah yang tiba tiba tegur diorang.

Serius sahaja muka mereka berenam. Berbeza sungguh dengan sebulan yang lalu masa di sungai han. Ceria dan penuh dengan kegembiraan saja wajah mereka tika itu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Crush || Jhs ||Where stories live. Discover now