Chapter 6

328 18 0
                                    

Sya berpaling ke belakang dengan perlahan dan terdapat dua orang makhluk yang berlainan jantina di belakangnya. Dua-dua muka tersebut sangat dia kenal. Sorang yang baru saja jadi musuh dia di sekolah tadi dan seorang lagi musuh dia sejak darjah 6 lepas ambil result UPSR.

"Aku tanya ni, seronok ke membawang pasal aku ha?!"-kata Afiq perlahan tetapi cukup tegas kerana tidak mahu mengganggu orang lain.

"Ha? Means?"-tanya Sya bengap.

"Heh. Dude, i heard everything"-Afiq berkata sinis

"So? Buat apa tanya kalau dah dengar semuanya? Best gile kot membawang pasal kau ni."-Sya membalas dengan riak.

"Sorry to say but maaf kau tu kan, i will never accept it"-kata Afiq sambil melipatkan tangannya di dada dan melangkah pergi ke meja sebelah. Zara yang datang bersama Afiq hanya berdiam diri dan mengikut langkah Afiq tapi cukup menampakkan yang dia tertanya-tanya tentang situasi sebenar walaupun sudah mendengar penceritaan Sya tadi, dia tetap blur.

"Abaikan lah dia tu. Ha amacam sekarang ni? Mana target?"-tanya Syaza

"Target apa?"-tanya Sya dolop

Syaza menepuk dahi

"Next target la wahai Queen of School~"

"Oooooo. Malas la aku nak cari sekarang ni. Penat la. Lagipun exam pertengahan tahun dah dekat."-kata-kata Sya membuatkan orang di meja sebelahnya tergelak. Cukup untuk didengari oleh meja Sya sahaja.

Sya, Syaza dan Mira memandang ke arah meja sebelah serentak.

"Nak taubat jadi playgirl ke woi? Haha"-Afiq ketawa di hujung ayat sinisnya.

Sya mengetap bibir. Geram! Dia berdiri dan melangkah ke arah meja Afiq dan Zara.

"Tepi sikit."-tegas Sya kepada Zara yang sedang ingin menyuapkan waffle ke dalam mulutnya. Kerusi panjang tapi yang duduk sorang je. Zara merenung Sya sebelum bergerak ke tepi sedikit selepas Sya membalas renungannya lebih tajam. Takut la tu.

Sya duduk berhadapan dengan Afiq dan merenung dia tajam. Syaza dan Mira hanya memerhati tanpa mengganggu. Afiq pula tidak lekang dengan senyuman sinisnya. Tau la handsome.

"Kau nak apa sebenarnya ha?!"-perlahan tapi cukup tegas kata-kata yang diberikan oleh Sya kepada Afiq

"Asal?"-satu perkataan sinis yang diberi oleh Afiq

"Apa masalah kau sekarang ni?! Asal cari pasal dengan aku?! Kalau pasal siang tadi, aku minta maaf kau yang tak terima. Huh. Acah kat sekolah tadi sakit sangat. Tapi boleh pulak pergi dating."-panjang lebar ayat yang dilontarkan oleh Sya sambil menjulingkan matanya ke atas. Walaupun perlahan tapi dapat dirasakan aura kemarahan Sya.

"Kau nampak tak ni?"-kata Afiq sambil menyelak rambut hadapannya dan menunjukkan bekas hentakan di tepi kanan bahagian dahinya itu. Sangat jelas dan nampak agak....menyakitkan?

Syaza, Mira dan Zara yang melihat dahinya itu juga terkejut. Tak sangka disebabkan hempasan pintu itu kesannya boleh jadi sebegitu teruk.

"Fiq~ Are you okay? Its look very hurt. Ni semua sebab kau la kan betina!"-marah Zara yang dari tadi menyepi sambil tangannya ingin menyentuh dahi Afiq.

"Don't touch me. Bukan mahram"-Afiq menepis tangan Zara yang ingin memegang dahinya dengan kasar. Zara hanya akur.

"So?"-kata Sya yang sedang berlipat dada sambil bersandar pada kerusinya. Menyampah tengok Zara yang tergedik tu.

"Selagi kesan ni tak hilang, jangan harap aku akan maafkan kau"-tegas Afiq

Sya agak terkejut kerana dia memang seorang yang tidak akan tenang kalau maaf tidak diterima walaupun dengan sesiapa. Kesan hentakan itu jelas sekali mengambil masa yang agak lama untuk hilang dan mungkin akan meninggalkan sedikit parut.

"The heck? That's mean forever?"-kata Sya tidak puas hati

"Exactly"-jawab Afiq ringkas

"Heol"-Sya terus meletakkan kepalanya di atas meja. Afiq yang tersenyum melihat telatah comel Sya itu terus mengawal kembali mukanya.

"But i interest about something"-kata Afiq membuatkan Sya menaikkan kepalanya dan melihat Afiq dengan penuh tanda tanya.

"Should we bet?"-kata Afiq lagi sekali dengan mendekatkan mukanya ke muka Sya.

"Bet? For?"-tanya Sya pelik

"I'll choose your boy and you choose my girl and we bet. No love. We will play them. If you fall for him the game is over and you lose. Same as me"-terang Afiq sambil mengangkat kening sebelah

"What are you going to do Fiq?! I'm still yours. Kita ada lagi satu bulan tau tempoh kita bersama and you deal with her to search another girls? Just what the fuck?!"-Zara yang tadi mendengar perbualan mereka terus bersuara dengan tegas dan kuat. Hampir semua pelanggan cafe tersebut melihat kejadian itu tetapi tidak faham sama sekali.

"So? Can you? Aku nak tengok kau ni sehebat mana daya tarikan girl kau tu. Heh."-kata Afiq sinis kepada Sya sekali lagi tanpa menghiraukan Zara yang sudah berdiri di sebelahnya dan mata tidak lekang dari memandang Sya dekat di hadapannya.

"And if i won?"-tanya Sya seakan berminat

"I forgive you"-jawab Afiq ringkas

"Kalau seri?"tanya Sya sekali lagi

"We couple"-Sya membesarkan mata membuatkan Afiq ketawa.

"Kau pehal buat muka cam tu. Aku gurau je la. Sapa je nak ngan kau ni. Kalau seri kita kembali macam asal."-kata Afiq sekali lagi dengan saki baki ketawanya. Sya menjelingnya tajam.

"What about us?!"-Zara sudah bengang kerana tidak dilayan dari tadi

"We over"-dua perkataan enam huruf cukup untuk diberi kepada Zara. Sememangnya perlakuan Zara yang gedik gila amat membuatkan Afiq menyampah dengan perangainya. Sentiasa sahaja ajak shopping. Memang kaki kikis!

"Think about it and i will wait for the best answer. Whatsapp je."-kata Afiq sambil meletakkan sehelai kertas keras dia atas meja sebelum keluar daripada cafe itu meninggalkan semua yang berada di situ.

"Afiq! Wait for me!"-kata-kata Zara tidak dihiraukan malah Afiq meninggalkannya. Lantak kau lah nak balik naik apa. Huh!

Sya mengambil kertas keras yang diberi oleh Afiq sebentar tadi. 'Name card? Wuishh gempak arr dah ada name card. Syafiq Aryan bin Mikael Ahmad. Hmm not bad.' Sya berbicara di dalam hati dan tersenyum nipis lalu kembali duduk di mejanya.

"Wow. Adegan apakah tadi. Fuh fuh"-kata Syaza sambil acah mengelap peluh di dahi

"Kau dapat nombor dia ke wey?"-tanya Mira

"Haah dia bagi aku"

"Weyy nakkkkk!"-kata Syaza dan Mira serentak.

"Eh eh tak bole tak bole. Korang kan dah ada pakwe. Dok diam diam sana. Haha"

Mereka bertiga gelak.

"Tapi kan wey. Patut ke aku terima cabaran tu?"-tanya Sya yang dari tadi memikirkannya.

"Kau kan pro. Daripada tak dimaafkan baik kau agree. Aku bet kau menang arr."-kata Syaza penuh yakin

"Haah. Lagi satu kau mana bole tak dimaafkan. Nanti apa yang kau belajar mesti tak masuk. Kan. Aku syorkan kau terima."-sokong Amira pula.

"Malam nantila aku decide. Korang dah habis makan ke?"-tanya Sya sebaik sahaja melihat pinggan mereka licin

"Dah. Sambil tengok adegan tadi. Haha."-kata Syaza sambil gelak diikuti dengan Mira.

"Hish korang ni. Jap. Aku nak bungkus pastu kita balik. Dah kol bape ni."

Mereka bersetuju dan pulang dengan selamat.

Playboy VS Playgirl Where stories live. Discover now