Chapter 9

353 26 6
                                    

AFIQ

Afiq hanya menghantar pandangan ke arah Sya yang semakin menghilang di mata.

"Aku memang gila betullah"-Afiq berkata bersendirian di atas motornya.

"Taklah. Masalahnya aku ni dah kenapa. Challenge kat dia bukan main confident at last aku jugak yang kena"-bebel sendiri sambil kepala dihantukkan ke handle motornya.

"Parut ni pon bukannya ada pon. Alasan apa siak yang kau buat ni Fiq! Bodohnya!! Kau sengaja je kan nak test perempuan tu. Hish. Sebab parut konon. Parut ni tak wujud pon. Nampak macam nak ada parut kat cafe haritu pon sebab kesan minyak yang aku pakai kat dahi yang benjol tu. Parut abende siak. Kau tau tak semua tu alasan je.. bencinyaaa"-bebelan diteruskan. Hanya dia sahaja yang berada di situ masa tu.

"Takkan la aku suk....."

"Tak balik lagi ke king?"-suara perempuan yang menegurnya itu membuatkan kata-katanya hanya tergantung. Afiq menoleh. Keluhan berat dilepaskan sebelum senyuman manis fake dihadiahkan.

"Eh Zara. I tengah tunggu you la ni"-ayat manis as always. Afiq turun daripada motor mendekati Zara yang juga mendekatinya.

Zara ketawa kecil. "Ada-ada je lah you ni. Bukan ke you kata kita dah over"-muka Zara berubah.

"Oh ingatkan you dah lupa"-Afiq berkata lalu berpatah balik ke arah motornya dan memakai helmet dan berlalu meninggalkan Zara yang sudah tergedik itu.

"What the ..?"-Zara hanya menghentak kaki dan menghantar pandangannya ke arah Afiq yang sudah berlalu pergi.

Continued Sya's House

"Syafiq Aryan bin Dato' Affandi Mokhtar"-Sya berkata dengan riaknya.

Abahnya sudah melongo.

"Are you serious Sya? I'm not believing on you."-jawab abahnya tidak percaya.

"Nak Sya buktikan ape bah. I'm ready for everything."-jawab Sya confident. 'Mulut tu cuba duduk diam-diam. Hish!'-getus Sya.

"Call him"

'Balaaaaa!!!!! Macam mana aku nak buat ni? Serious arr kau ni Sya. Mulut tu lain kali senyap je. Ha tengok ni. Kau jauhkan diri daripada masalah last-last kau ditimpa masalah lagi besar. Pandai-pandai la kau bincang ngan Afiq.'-getus hati Sya sambil menggigit hujung bibirnya.

"Ragu nampak? Heh"-sinis abahnya.

"Who say? Wait a minute"-jawab Sya confident dan berlalu naik ke atas biliknya untuk mengambil phonenya.

"Ya Allah. Kau permudahkan lah urusanku ya Allah."-sempat lagi Sya berdoa.

Sya menuruni anak tangga sambil membelek phonenya. Chat Afiq dibaca.

Si playboy.

My dear okay?
Hahaha. Esok ea aku nak answer kau.
Tau.
I'm waiting...
Huhuhu

'Erk! Senget betulla mamat ni. Ok dia online'

SYA
Kalau nak answer help me.
Acting as my boyfriend in front of my dad.
I'm begging on you ok.
Kalau nak tanye pape nanti.
Ikut je dulu ape yang aku cakap

Sya menukar nama contact Si Playboy kepada My Love💕 sebelum menekan punat video call. 'Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim. Dengan jari yang terketar-ketar nak tekan punat call and omg!! I call him!!!'Dijeling sekilas ke arah abahnya yang dari tadi menunggunya.

'Dia dah angkat! Kau permudahkanlah urusanku ya Allah. Aamiin.'-Sya mula gemuruh selepas Afiq sudah mengangkat panggilannya.

"Kau da kenapa wey. Tak fahamla aku"-kedengaran suara Afiq di dalam skrin yang gelap itu.

Playboy VS Playgirl Where stories live. Discover now