Girl Code
Part 3
Zaterdag 15 juni
P.O.V Amber
Ik wordt wakker van het geluid dat van mijn telefoon afkwam. Ik pak hem van de grond en kijk naar de tijd. Half 1. Kreunend draai ik me om op mijn rug en ontgrendel mijn telefoon om het berichtje te bekijken. Het is van Joshua.
Josh: Hey zusje. Vanmiddag wat te doen?
Josh: late avond gehad?
Josh: Joehoe
Ik: Ja was nogal laat. Heb niks te doen
Ik: wat had je bedacht?
Josh: Goeiemorgen. Wil je mee met Fem en mij naar de stad?
ik: prima. Ik maak me klaar en de meiden even wakker. over uurtje ben ik misschien thuis. Wil me wel omkleden.
Josh: top!Ik wrijf door mijn ogen en ga rechtop zitten om me nog uit te rekken. Liv beweegt een beetje en niet veel later wordt ook zij wakker en kijkt me aan.
'Je ziet er niet beroerd uit' Ik hoor een kleine sarcasme in haar stem. Ik lach zacht.
'Bedankt. Hey vind je het goed dat ik zo ga? Josh vroeg of ik mee wilde gaan naar de stad' Ik kijk haar lief aan.
'Oh ja hoor. Doe hem de groetjes.' Liv gaat weer liggen. 'laat trouwens je bed maar liggen. Ruim ik wel voor je op.'
'Lief van je maar ik kan het ook wel zelf, gek' Ik sta op.
'Am, nee het is goed' Liv kijkt me weer aan. Ik knik en pak mijn spullen. Overal liggen kleren en ik probeer te kijken waar de mijne liggen. Als ik ze heb gevonden doe ik mijn pyjama uit en doe ik mijn kleren van gister aan. In de badkamer fris ik me een beetje op. Als ik in de keuken kom zie ik Liv en Mae aan de tafel zitten.
'Goedemorgen' Zeg ik als ik bij ze ga zitten.
'Inmiddels middag' Lacht Mae.
'Komt je broer je halen?' vraagt Liv me.
'Nee, ik loop naar huis. Zo ver is het toch niet' Liv knikt.
'Ook aan ons denken, hé' Mae moet lachen bij haar zin.
'Ik zal een dildo kopen' Liv en Mae lachen terwijl ik mijn spullen pak op het kamertje waar we sliepen. Als ik terug loop lachen ze nog steeds.
'Ik hou je eraan' Zegt Mae lachend. Ik lach naar mijn twee gekke vriendinnen.
'Nou doei, ik ga jullie dildo's halen met mijn broer en zijn vriendin die me totaal voor schud zetten Mae en Liv lachen weer en ik loop lachend Liv's huis uit.
Eenmaal thuis aangekomen pleur ik mijn tas op de grond en loop naar boven. Joshua, mijn broer, woont al sinds zijn 18de niet meer thuis. Hij was altijd al een zelfstandig kind. Vroeger deed hij alles zelf, waar de meeste kinderen , zoals ik, ook nog in moesten leren. Hij heeft een appartement uitgezocht toen, dat niet ver van ons af lag en dus dat ik er makkelijk met de voet er naar toe kon. Ik kijk in de spiegel.
'Jeetje, ik mag wel wat make-up gebruiken.' Ik wrijf over mijn gezicht met mijn handen. Ik trek mijn kledingkast open, en kijk tussen de weet ik veel hoeveel kleding ik er in heb liggen. Ik hoef er natuurlijk ook niet op mijn mooist uit te zien wamt het is mijn broer maar en we gaan alleen naar de stad. Femke, mijn broer zijn vriendin, heeft me wel vaker belachelijk gezien. Uiteindelijk besluit ik voor een donkergroene trui waar '' blvckdope'' op staat, een zwarte broek en witte nike air force. Ik vlecht mijn haar in aan allebei de kanten van mijn hoofd en loop naar mijn bureau om een beetje make-up op te doen. Zodra de bel gaat spring ik op van mijn bureau stoel en ren ik naar onder om de deur open te doen.
' Heey lieverd' Femke geeft me een knuffel. Femke en Josh zijn al bijna 6 jaar bij elkaar. Het is leuk om te zien hoe zij samen zijn gegroeid van een tiener naar volwassenen met hun oneindige tiener ruzies. Ik kan me nog heel goed herinneren dat Joshua chagrijnig aan de tafel zat omdat Femke met vrienden uit was en niet met hem. Gelukkig maakte hij die ook weer snel goed.
'Hey!' enthousiast geef ik mijn schoonzus een knuffel en laat ze naar binnen. Mijn broer geeft me ook een knuffel.
'waar zijn pap en mam?' vraagt hij.
'Ze zijn boodschappen doen stond er op een briefje die ik had gevonden op de grond.' Lach ik. Joshua lacht.
'nog steeds grond briefjes. Zullen we gaan?' Ik knik en loop mijn broer en zijn vriendin achterna. Ik sluit de deur achter me en doe de sleutel en mijn telefoon in mijn kleine tas die ik ooit bij de primark had gehaald. Joshua zet de radio aan een Shawn Mendes zijn stem klinkt door de auto.
'Gister leuk gehad?' vraagt Joshua aan mij.
'oh ja hoor, Hailey heeft zich een beetje klem gezopen gister avond' zeg ik.
'Hailey?' Joshua kijkt me aan via de spiegel. Ik knik.
'ze had heen zware dag gehad vertelde ze' leg ik kort uit zonder te vertellen wat er precies gebeurd is. Ook dat delen we niet echt in onze vriendschap. Alles wat binnen ons vijven gebeurd wordt verteld aan elkaar en niet verder. Behalve jezelf.
Joshua parkeert op de parkeer garage en we stappen alle drie uit. Hij betaald de plaats en Femke en ik lopen alvast een stukje door wanneer hij de bon achter het raam legt.
'heb je een lijstje wat je allemaal wilt kopen?' Femke grinnikt. Ik schud mijn hoofd.
'Ik zie wel of ik iets leuks vind in de winkels' antwoord ik. Joshua slaat een arm om Femke en we lopen de stad door.
'Zin in starbucks? Ik betaal' Stelt Joshua voor.
'I'm in!' roep ik. Femke en Joshua moeten lachen en we lopen richting de starbucks.
'ik heb geen bestelling nodig van jullie' Joshua loopt de kassa om koffie te halen en Femke en ik zoeken een plekje uit. Ik pak mijn telefoon uit mijn tasje en kijk naar de berichten die ik binnen krijg. Faye en Hailey spammen de groep een beetje. Voor ik het zelf überhaupt door heb loop ik tegen iemand op. Zijn lichaam lijkt gespierd en het shirt wat hij draagt is donker blauw. Althans, ik denk dat het een jongen is.
'Mijn excuses, ik lette niet op..' Zeg ik terwijl ik omhoog krijg. Als ik zie wie het is schrik ik even. Dylan..
YOU ARE READING
Girl Code
Teen Fiction5 vriendinnen hebben een girl code over jongens. Door een ding kan alles veranderen. Wordt de code verbroken door een van de meiden of laten ze de jongens maar langs zich lopen? Wat zou er gebeuren met hun vriendschap als de code wordt verbroken?