Girl Code
Part 4
Zaterdag 15 juni
P.O.V Amber
Dylan..
'Amber, toch?' Dylan kijkt me een beetje vragend aan. Ik knik. Zijn blik staat meteen in van allerlei vragen.
'Mae en ik zijn weer oké. Het meisje dat om je nummer vroeg gister' vertel ik meteen. Femke bekijkt ons van een afstandje en ik zie haar grijnzen.
'Oh gelukkig. Ik dacht even dat ik jullie vriendschap had verpest' Dylan legt zijn hand op zijn borst.
'Nee joh, we komen er altijd sterker uit. ruzie hebben om een jongen' komt er een beetje fel uit. Wat totaal niet de bedoeling was. 'Sorry ik bedoelde het niet verkeerd'
'Kan er tegen' zegt hij lacherig. 'zou ik je nummer mogen? Misschien kunnen we iets samen gaan doen een keer.'
'Ja natuurlijk' Ik druk op mijn contacten van mijn telefoon en zodra hij zijn nummer zegt, typ ik het over. Ik sla hem op als gewoon Dylan. 'Ik zal je zo meteen iets sturen zodat je mijn nummer ook hebt.'
'Goed, leuk. Veel plezier met je vriendin' zegt hij.
'bedankt, en dat is mijn schoonzus.' Ik glimlach naar hem. Hij lacht even.
'Tot gauw' Hij zwaait even en loopt dan met zijn starbucks beker de starbucks uit. Ik ren naar Femke die op me stond te wachten.
'Wie was dat?' vraagt ze gelijk nieuwsgierig.
'Een jongen die ik heb ontmoet gisteravond in de club' Geef ik eerlijk toe.
'Dronken?' Femke grijnst.
'Nee, god, nee. Op die manier leef ik niet' ik trek even een vies gezicht. Naast ons is een plekje vrij dus we nemen de stoelen gelijk in beslag. Niet veel later komt Joshua terug met de koffie en een thee voor Femke. Ik heb altijd de frapuccino caramel. Ik neem een slok zodra Joshua de beker voor mijn neus zet.
'Heeft Femke nog wat gênants verteld over me?' vraagt Joshua.
'Nee hoor' Femke geeft hem een kus. 'Je zusje heeft een fix' Ze knipoogt naar me. Ik voel mijn wangen een beetje gloeien. Joshua kijkt me aan. Hij fluit.
'Wie is de gelukkige?' Joshua kijkt me vragend aan.
'Ik vertel het thuis wel' Zeg ik. Joshua knikt en drinkt aan zijn koffie.
Na een tijdje een beetje van alles te hebben verteld in de tijd dat we elkaar niet veel hebben gezien, staan we op en lopen we met het beetje drinken dat ik nog heb de starbucks uit.
'Oh ik wil hier even in' Femke wijst naar de bijenkorf. We lopen de bijenkorf in en Femke loopt naar de mac afdeling. Joshua pakt mijn arm vast als ik met Femke mee wil lopen. Ik draai me naar hem om en kijk hem aan.
'Wacht. Ik wil je wat vertellen.' Zegt Joshua. 'ik wilde niet zomaar naar de stad, met jou en Fem.. Ik heb een reden' Hij haalt een klein zwart doosje uit zijn jasje. Ik sla een hand voor mijn mond. Is dit wat ik denk dat het is? Hij maakt het doosje open. 'Ik ga haar ten huwelijk vragen' mijn ogen worden weider en ik knuffel mijn grote broer.
'O, mijn god!' Roep ik. Joshua lacht. 'Ik ben zo ontzettend blij voor je, Femke wordt de beste vrouw voor je' Ik laat hem los.
'Dank je wel, zusje. Papa en mama ga ik het vertellen zodra het gebeurd is. Ik wil dat je het filmt dadelijk.' 'Dadelijk?!' "shhh' sust hij me. 'Dadelijk, op de dam' Ik voel mijn ogen een beetje natter worden. Snel knipper ik de komende tranen weg.
'Ik ben sprakeloos, wow. Ik mag hier gewoon bij zijn' Ik kan het niet geloven. Mijn 22 jarige broer gaat trouwen met Femke. Ze zijn al zo lang samen en het was sinds ze samen waren. Femke komt terug met een mac cosmetics tasje in haar handen.
'Got it' zegt ze blij. Ik glimlach naar haar. Joshua kijkt me aan met een blik dat hij het nu wil doen.
'Zullen we naar de dam?' vraag ik.
'Geen keus als we naar de kalverstraat moeten' Lacht Femke. We lopen de bijenkorf uit en door naar de dam. Joshua loopt voor me uit en pakt Femke haar hand. Ergens midden op de dam waar wat meer plek is aangezien er altijd veel mensen zijn die selfies of foto's maken bij elkaar staan. Joshua stopt met lopen en laat Femke's hand los. Ik trek gelijk mijn telefoon uit mijn tas en begin met filmen.
'Lieve Femke..' begint mijn broer terwijl hij langzaam op zijn knieën gaat. 'sinds we elkaar net leerden kennen dit was een van onze dromen. Ik ga hem waar maken. Je bent voor heel speciaal. Wil je met me trouwen?' Femke heeft haar hand voor haar mond en tranen in haar ogen staan, terwijl Joshua de ring voor zich houdt en wacht op haar antwoord. Mensen staan om ons heen, kijkend naar mijn broer en zijn, nu nog, vriendin. Femke begint heftig te knikken.
'Ja!' zegt ze. Mijn broer staat op en knuffelt Femke. Samen staan ze blij en gelukkig te knuffelen terwijl de mensen om ons heen beginnen te klappen en lieve dingen zeggen. Er zijn zelfs een paar die aan het filmen zijn. Wanneer Femke en Joshua zijn uit geknuffeld, schuift Joshua De ring om Femke haar rechter ring vinger. Femke kijkt met een trotse blik naar de ring. Een heel aantal mensen wensen mijn broer en zijn aanstaande veel geluk en een mooie dag. Ik stop met filmen en ren op mijn broer en Femke af.
'Dit is een van het mooiste moment uit mijn leven' zeg ik. Ik knuffel ze tegelijk. Femke knuffelt terug en veegt een pluk haar achter mijn oor.
'Ik ben zo gelukkig nu' Femke straalt het ook echt uit. Joshua trouwens ook.
De rest van de middag hebben we nog wat kleren gekocht en konden Joshua en Femke hun lach niet meer van hun gezicht afhalen. Het was al langer duidelijk voor mij dat zij een mooie familie werden. Op dit moment zijn we al weer bijna thuis. Ik stap uit. Ik maak mijn tas open en pak de huis sleutel uit mijn tas. Ik maak de deur open en laat Femke en Joshua binnen. Ik loop naar de woonkamer waar mijn ouders op de bank zitten.
'Hey, lieverds!' zegt mijn moeder enthousiast.
'Hey mam' begroet ik haar terug. Ik ga naast haar op de bank zitten en Josh en Femke op de andere.
'Mam? Pap? We willen jullie iets vertellen' Zegt Joshua. Hij kijk even glimlachend naar Femke. Mijn ouders kijken hem aan.
'Wat is het?' vraagt papa. Hij klinkt een beetje geschokt. Natuurlijk weten zij niet helemaal wat ze kunnen verwachten.
'Femke en ik gaan trouwen' Zegt Joshua. 'Ik heb haar vandaag ten huwelijk gevraagd, Amber was er bij'
'Mijn moeder springt op. 'Oh, Joshua' Ze veegt een paar tranen van haar wang en knuffelt Joshua. Mijn vader doet het zelfde.
'Gefeliciteerd, wow' Ik pak mijn telefoon erbij en geef hem aan mama en papa met het filmpje die zich afspeelt. Allebei kijken ze aandachtig naar het filmpje.
'Zoveel mensen die het hebben gezien' papa grinnikt. 'uitslovertje' Joshua lacht. Zodra het filmpje is afgelopen geeft mama mijn telefoon terug.
'Ik ben zo trots op je, Josh' Zegt mama.
YOU ARE READING
Girl Code
Teen Fiction5 vriendinnen hebben een girl code over jongens. Door een ding kan alles veranderen. Wordt de code verbroken door een van de meiden of laten ze de jongens maar langs zich lopen? Wat zou er gebeuren met hun vriendschap als de code wordt verbroken?