0.7 Girl Code

3 0 0
                                    

Girl Code

Part 7

Maandag 17 juni

P.O.V Liv

'Girls, iemand wat gehoord van Amber?' vraag ik aan mijn vriendinnen. Faye, Hailey en Mae schudden hun hoofden. Ik zucht diep. 'Ik snap het niet'

'Ze heeft wel mijn laatste bericht gelezen van de groep' zegt Faye die op haar telefoon kijkt.

'Hoe laat was dat?' vraagt Hailey.

'Half 11' Antwoordt Faye.

'Ze reageert niet, en komt niet eens opdagen en laat niks weten' Mae slaat haar armen over elkaar. 'Dit deed ze ook toen het uit ging met Tim'

'Denk je dat ze weer contact heeft met Tim?' vraag ik. We kijken allemaal naar Mae. Mae haalt haar schouders op.

'Het zou zomaar kunnen. Ik bedoel, ze had toen het uit ging ons ook niets verteld en heeft een week zonder ons in te lichten op bed gelegen.' Zegt Mae. 'Misschien durft ze niet te zeggen dat ze weer contact heeft met Tim'

'Ik ga haar een bericht sturen' Zegt Faye. Ze begint te typen. Na een tijdje kijkt op. 'Ik heb gezegd: Hey Am, waar ben je het is al bijna 1 uur en we zouden meeten om 11 bij Liv thuis. Where ya at!'

'Is het echt al 1 uur?' vraagt Hailey. 'Hebben we haar zolang niet opgemerkt?'

'Ja waarschijnlijk' Zeg ik. Mae staat op en drukt haar telefoon tegen haar oor.

'Ze neemt ook niet op' Zucht Mae.

'Moeten we naar haar toe?' vraagt Hailey. Ik schud mijn hoofd.

'Nee, ik app haar moeder wel' Zeg ik. Ik grijp mijn telefoon van tafel en typ een bericht naar Amber haar moeder. Amber haar moeder komt online en begint met typen. Zodra ik het binnen krijg lees ik het meteen voor.

'hey Liv, Amber is naar Dylan toe. Heeft ze niks verteld?' 'Wie de fuck is Dylan?' Mae's ogen worden groot.

'Weet je nog dat we vrijdag uit gingen en ik pissig op haar werd omdat ik dacht dat ze ons ineens liet gaan ofzo?' Hailey knikt. 'Ik had haar met een jongen gezien met licht blauwe ogen, Liv jij zei toen hij binnen kwam met vrienden dat het een lekkerding was. Hij heet Dylan, Amber had het me verteld'

'Ze breekt dus onze regels' Zegt Faye. Ik trek mijn wenkbrauwen op.

'Is dit serieus?' Vraag ik. 'zoek zijn instagram, kijken of ze echt samen zijn'

'Liv, laat het gaan, ze heeft onze vriendschap regels al verbroken.' Zegt Mae.

'we horen op zijn minst iets te zeggen hierover tegen haar. Ze had het ook kunnen zeggen dat ze met hem iets ging doen maar dan nog, de maandag was altijd ons samen' Zeg ik.

'juist, ze heeft er duidelijk geen zin meer in anders had ze wat laten weten' Mae slaat haar armen weer over elkaar. 'ze reageert niet eens op onze berichten en drukte me net ook gewoon weg'

'Oké, dan gaan wij gewoon met elkaar leuke dingen doen. We hebben Amber niet nodig' zegt Faye. We staan op en ik pak mijn spullen. We hadden besloten vandaag naar het strand te gaan en wat cocktails te drinken later op de avond. We hebben allemaal de bikini al aan. Ik loop met de meiden achter me aan het huis uit.

'Dus we zeggen niks tegen Amber?' vraagt Hailey.

'We zien wel' zegt Mae. We lopen door naar de bushalte om naar het station te gaan. Eenmaal in de bus ziet Faye dat Amber heeft gereageerd.

'Chicks, ze heeft gereageerd. Ze zegt, Sorry dat ik niks heb laten weten, ben het totaal vergeten.. Spijt me Talk to yall later' Zegt Faye.

'Vergeten' Kucht Mae bespottelijk. 'Meid we doen dit al sinds we alleen naar elkaar toe mogen gaan dus al zo'n 10 jaar ofzo, wat zeg je vergeten.'

'Mae' waarschuw ik haar. 'we zitten niet alleen in deze bus'

'Het is wel een vriendin van ons' zegt Hailey.

'ze laat ons vallen voor een jongen' Zegt Mae kort af. 'Ik laat dit nu niet mijn stemming verpesten. Ik ga er niet eens meer over praten'

'We zien morgen wel' Zeg ik.

Na een tijdje bij het strand te zijn aangekomen in Zandvoort lopen we vanuit het station door naar het strand. We leggen onze handdoeken neer en trekken de kleren uit.

'het waait zo lekker nu' Zegt Faye genietend. 'veel beter dan in Zaandam.' Ik lach naar haar. Faye wil het liefst bij het strand zijn dan ergens in het binnenland. Ze houdt niet heel erg van de warmte. Vergeleken met mij hou ik intens veel van de zon. Al moet ik zeggen dat het in Nederland vaak benauwd is en dat vind ik jammer.

'Oké ik kwam hier niet om alleen op mijn gat te liggen, wie gaat er mee?' zeg Hailey.

'Ik' Faye staat op en loopt met Hailey naar het water.

P.O.V Amber

'STOP!' schreeuw ik lachend. Ik probeer op Dylan zijn arm te slaan. Hij kietelt me op mijn buik en ik krijg hem niet gestopt. We liggen op zijn bed. Hij had me vanmorgen gevraagd of ik wilde komen, ik dacht dat de meiden het toch niet erg zouden vinden. Ze hebben niet meer op mijn bericht gereageerd. 'DYLAN!'

'oké, oké ' Lacht Dylan. Hij stopt met mij te kietelen. Ik haal diep adem. Ik prik in zijn buik, maar geen teken van hem dat het kietelt.

'Hey, je hebt een vlek op je shirt. Tomatensaus gehad?' Vraag ik hem, wijzend naar de vlek op zijn borst.

'oh, mijn god.. Niet eens gezien' zegt hij lachend. Hij trekt zijn shirt uit en ik kijk even naar zijn buik. Hij is gespierd. En het is sexy... hij merkt dat ik naar hem kijk. Ik zie zijn grijnzende blik naar me kijken. Ik kijk hem aan. 'mooi, hé' hij kijkt uitdagend. Ik voel mezelf warm worden en knik een beetje. Hij glimlacht en gaat op zijn buik liggen met zijn hoofd op het kussen.

'Ben je nu moe geworden van het kietelen?' vraag ik hem lachend.

'Ja heel erg' zegt hij dramatisch. Ik ga op zijn rug liggen en geef een kus op zijn wang. Hij sluit zijn ogen en ik glimlach naar zijn gezicht dat er mega schattig uit ziet.

'Ik voel dat je kijkt' zegt hij.

'Goed gevoel heb je.' Ik leg mijn hoofd in zijn nek en sluit mijn ogen. Genietend van dit gevoel.


Girl CodeWhere stories live. Discover now