Girl Code
Part 12
maandag 24 juni
P.O.V Amber
Het is half 2 als de deurbel gaat, bij Liv thuis. Ik loop naar onder om de deur open te maken, aangezien ik Dylan verwacht. Ik maak de deur open en hij staat er. Hij draagt een wit T-shirt met een lichte denim broek en witte Nikes waarvan ik niet precies wat het zijn. Zijn zwarte haar zitten in model naar achter met gel, wel een klein beetje wild, en hij draagt een zwarte zonnebril.
'Kom binnen' Zeg ik. Ik ben nog steeds een beetje gekwetst over de foto. Maar hij laat zich wel zien en wil het uitleggen. Ben ik dan gek om hem een kans te geven of speelt hij met me? Dylan loopt naar binnen en kijkt rond in de gang terwijl hij zijn zonnebril af doet. De gang is wit maar toch kleurig door een paar schilderijen. Ik loop naar de trap om naar Liv haar kamer te gaan. Dylan volgt me en we komen bij haar kamer. Hailey, Faye, Mae en Liv kijken hem aan.
'Dit is dus Dylan' Stel ik hem voor aan mijn vriendinnen. 'Dit zijn mijn vriendinnen, Hailey, Faye, Liv en Mae' Ik noem hun namen precies zoals ze staan.
'Ik denk dat wij even wat drinken gaan halen, dan kunnen jullie praten' Zegt Liv met de nadruk op "Wij". Ze lopen de kamer uit en ik sla mijn armen over elkaar en kijk hem aan met een blik, "vertel"
'Er is niet echt veel te vertellen, maar het is niet wat het lijk-'
'Niet wat het lijkt? Serieus Dylan, dat is een slecht excuus' Onderbreek ik hem.
'Nee, dat dacht ik al dat dit zou komen. Maar wat ik wilde zeggen, die foto werd op dat moment gemaakt en Bram heeft hem op insta geplaatst. Dat meisje is een goede vriendin en zij had nogal wat gedronken, ik ook wel maar ik kon nog helder nadenken dat ik niet verder moest gaan. Ik heb het haar gewoon laten doen maar heb haar na een tijdje ook gestopt. Ik gebruik je niet om seks te hebben als je dat dacht' Legt hij uit. Ik kijk in zijn heldere licht blauwe ogen. Die ogen waarvan ik 's nachts slijmerig van kan dromen. In zijn blik zie ik de spijt. Ik haal diep adem en sluit mijn ogen even.
'Ik oordeel te snel' zeg ik dan en kijk naar de grond. Ik zie Dylan zijn voeten dichterbij de mijne komen en ik voel zijn arm mij heen.
'Nee Amber, je reactie is volkomen normaal' Stelt hij me gerust. Hij knuffelt me. Zonder na te denken knuffel ik hem terug. Deze fijne beschermende knuffel heb ik zo gemist in de tijd dat ik hem niet meer heb gezien. Het is precies wat ik nodig had na de drama. Ik sla mijn armen om hem heen en leg mijn hoofd op zijn borst.
'Alles is weer goed zo te zien?' Faye komt naast me staan. Ik laat Dylan los en kijk knikkend naar Faye. Ze glimlacht naar me. 'Gelukkig.' Ze zet twee glazen neer op het bureau. Dylan gaat op bed zitten. Ik zie Mae nog steeds arrogant kijken.
'Is het officieel?' vraagt Hailey. Ik kijk naar Dylan. Hij heeft me niet gevraagd en een date, echte date, hebben we ook niet echt gehad. Al zou het me niks schelen om überhaupt op een date te gaan. We zijn samen naar het vondelpark geweest waarbij hij me kwam ophalen.
'Als ze dat wil, dan ja' Antwoordt Dylan. Is dit de vraag? Ik krijg 5 blikken op me gericht. Ik kijk ze allemaal aan en eindig bij Dylan.
'Ja, duh' Zeg ik lachend. Ik ga op zijn schoot zitten en laat hem zijn armen om mijn middel slaan. Ik geef een kus op zijn wang.
'Zo simpel is het dus' Lacht Hailey.
--
De middag was heel gezellig en vooral met Dylan erbij. Het heeft me wel een betere dag bezorgd nu hij alles eerlijk heeft verteld. Op het moment neem ik afscheid van Liv aangezien het half 6 is en ik onderhand thuis had moeten zijn voor het avond eten. Ik loop met Dylan, Hailey, Faye en Mae naar de gang.
'Hoe ben je eigenlijk hier?' vraag ik hem. Ik weet dat hij een rijbewijs heeft maar het kan ook zijn dat hij de trein heeft genomen.
'Ik ben met de auto, Ik kan jullie wel mee nemen.' Hij richt zijn blik op mijn vier andere vriendinnen. Faye en Hailey klinken enthousiast terwijl Mae zich weer arrogant opstelt.
'Ik blijf slapen bij Faye, dus je hoeft niet helemaal naar Almere te rijden' Giechelt Hailey. Dylan knikt. We lopen Liv's huis uit en volgen Dylan naar zijn auto. We stappen in en hij start de auto. Hij begint te rijden naar Amsterdam.
YOU ARE READING
Girl Code
Teen Fiction5 vriendinnen hebben een girl code over jongens. Door een ding kan alles veranderen. Wordt de code verbroken door een van de meiden of laten ze de jongens maar langs zich lopen? Wat zou er gebeuren met hun vriendschap als de code wordt verbroken?