1.4

641 4 0
                                    

Fidelis perspektiv
——
När jag precis hade packat klart min väska med en röd bikini och två handdukar , solglasögon och solskydd så ringde min telefon och på displayen lyste det stort upp " Dante 💗"
När jag svarade så säger han att han stod utanför med sin bil och att jag skulle komma ut.
Jag log och la ner ett äpple i min strandväska och sprang till hallen för att sätta på mig mina FILA tofflor. Skorna var på och jag öppnade min ytterdörr och gick med stora steg mot Dante som satt vid ratten och han log jättestort mot mig.

Jag lutade mig fram för att ta tag i handtaget och satt mig ner i bilen. "Hej fina du", sa Dante och log. Jag kollade på honom och log tillbaka. "Hej Dante, när kommer alla andra?" Han svarade att dem redan var där och väntade på oss. Jag nickade och vände huvudet mot vägen istället.

När vi kommit fram så gick han ut och jag såg han gå runt bilen till min sida och han öppnade min dörr.
Jag steg försiktigt ur bilen och nedanför stranden såg jag Julia springa mot oss.
"FIDDEEEE!!!" Skrek hon samtidigt som hon nästan snubblade över sina egna fötter. Jag skrattade för mig själv medans jag började springa mot henne.
"Jag har saknat dig!!" Sa hon samtidigt som hon kramade om mig och jag svarade ett glatt detsamma. Hon tog tag i min hand och vi gick mot Noel som låg och sola.
Vi satt oss ner och jag blickade ut mot havet. Det var så vackert , vattnet glittrade och solen lyste så starkt mot ytan. När jag kommit tillbaka ifrån mina tankar såg jag hur Dante kollade på mig i ögonvrån.
"Vad är det?" Sa jag lite drygt till honom.
"Nej nej inget, du är bara så fin.", jag log och mimade ett tack.
Efter en stund så såg jag att Julia räckte ut sin hand mot mig, jag antog att hon vill bada så jag tog tag i hennes hand och vi sprang fort ner till den långa bryggan. Hon räknade till ett men precis när hon skulle påbörja att säga två kände jag hur en hand puttade ner mig i vattnet. Jag fick panik och jag kom upp till ytan ganska så fort. Jag torkade bort all vatten i ansiktet och när jag kollade upp på bryggan såg jag två killar stå och flina mot oss.
"DANTE!!' Skrek jag och samtidigt som jag såg hur han hoppade ner i vattnet.
Innan han kommit upp till vattenytan så hade jag och Julia planerat att göra ett prank på honom.
Vi ställde oss på varsin sida där vi såg att han var påväg att ta sig upp.
"1,2 och 3" viskade jag långsamt mot Julia och när Dante minst anade det så hade han två tjejer hängda över honom till ett försök att bli dränkt.
Det där gick inte så bra. Alla vi tre skrattade åt händelsen men sen blev vi avbrutna av Noel.
"Vad händer här?" Skrattade han.
"Vi försökte dränka Dante" Sa Julia.
Noel gav Dante ett flin och kastar sig långt på Dante. Båda hamnar under vattenytan och jag och Julia skrattade så mycket men vi bestämde oss för att gå tillbaka till stranden för att sola.
"Fy så skönt det är med det här vädret" Sa Julia samtidigt som hon satte sig ner på sin sandiga handduk.
Hon hade helt rätt, himlen var alldeles blå och solens strålar lystes överallt.
Jag instämde och la mig ner på min prickiga handduk.
Efter några minuter av solandet så hör jag tunga fotsteg komma mot oss och när jag minst anade det så hade jag utan att överdriva minst 2 liter vatten på mig. Jag öppnade försiktigt ögonen och när mina ögon äntligen vant sig såg jag hur Dante flinade och var påväg att ta sats för att springa där ifrån.
Jag skrattade.
"Det där var ganska skönt ändå" sa jag avslappnande.
"Var det det?" Frågade han samtidigt som jag kände hur någon tog tag i mig och bar upp mig.
Jag hade fortfarande svårt att se eftersom solen lyste rakt i mina ögon så till mitt försvar sparkade jag och viftade jag med mina armar och ben tills dem nästan flög av.
Jag hörde Dante skratta.
När ögonen vant sig och solen hade flyttat sig en bit så såg jag hur jag var några cm vattenytan och jag visste exakt vad som skulle ske. Men jag hade fel. Istället för att Dante släppte ner mig i vattnet så kände jag hur jag flög över till en annans famn.
Noel. Jag suckade.
"Släpp ner mig!" Sa jag.
Sure var det enda ordet jag hörde innan jag snabbt hamnade under vattenytan.
Jag klagade inte så mycket eftersom vattnet ändå var okej varmt.
——-
Några h senare
Vi alla hade dragit hem och jag bestämde mig för att ta en titt in på min ask.
Fidelis Ask
HEJ FIDDE ❤️ bruno.qui
Omg, Bruno! Vad jag saknar dig 💕💕
Var det roligt att bada 😂😘
Ja , faktist jätteroligt
Saknar dig med 💓 Bruno.qui
Vi får ta och ses någon dag ju
Vi borde göra om denna dag! Dantelindhe
Ja det ska vi 😘
Har du några bilder som du vill dela med dig från idag?
Sure, här är 5 st

IG|| Hov 1 || D.L <3Where stories live. Discover now