3.8

340 3 0
                                    




17 Januari

Fidelis p.o.v

Jag fixade i ordning mig med Mandy i mitt knä, tuff matchning. Samtidigt som jag nästan var klar med mina två flätor så ställde hon sig upp och tog tag i min hårbotten och allt var förstört. Perfekt morgon, exakt som alla andra mornar. Jag tog upp henne och la henne i hennes spjälsäng. Hon är så fin. Hon fortsatte att babbla på med massa ord jag inte förstod och jag ställde mig i spegeln ännu en gång för att se till att jag såg helt okej ut. Flätorna sög ju så det blev inget sådant idag. Efter en stund när jag spekulerat ett tag i min spegel hörde jag min ringklocka ringa. Jag sprang ner fort och öppnade dörren, där stod min fantastiska bästavän, Julia.

''HEJ!!' Ropade Julia och slängde sig rakt i min famn.

Jag kramade henne tillbaks, ''Hej Julia''. Sa jag glatt. ''Kom in!''

''Vart är lilla Mandy då?'' Sa hon och log stort mot mig.

Jag pekade upp mot trappan och hon sprang upp för att hälsa på henne. Jag tog ett glas vatten och gick upp mot henne.

Efter att vi snart kollat på film i 2 timmar och pratat i 3 timmar om allt möjligt som vi inte hunnit tagit med varandra eftersom vi inte hade setts på flera månader så fick Julia ett sms.

''Det är noel.'' Sa hon kort.

''Juste! Hur är det mellan er två? Frågade jag.

Julias p.o.v

Jag svalde långsamt. Jag har aldrig svarat på frågan som hon ställde. Ingen har någonsin frågat mig om Noel. Hon kollade på mig med sina kristallblå ögon, ''Är det någonting?'' Frågade hon samtidigt som hon tog ett chips. ''Nej såklart inte.'' Svarade jag men hon såg nog att det var något som var fel. ''Jo det är något som är fel, berätta nu.'' Sa hon. smh. ''VILL DU VETA VAD SOM ÄR FEL?? JA ATT NOEL ÄR FUCKING KÄR I DIG OKEJ NU FUCK VET DU.'' Allt jag inte ville säga bara brast ur mig.

''Ursäkta?'' Sa hon medans hon vaggade mandy till sömns.

IG|| Hov 1 || D.L <3Where stories live. Discover now