Hoofdstuk 1
Jane P.O.V
Ik sta op het station te bedenken hoe ik in godsnaam op perron 9 ¾ moet komen totdat ik tegen iemand opbots. "Oeps, sorry!" "hé kijk is uit waar je loo o o o o p t... Héllo beautiful!"
Voor me staat een knappe gespierde jongen van ongeveer mijn leeftijd met grijze ogen en half lange zwarte haren.
"Uhm hallo?" zeg ik, "ik ben Sirius, Sirius Black. En ik ben niet zoals de rest van mijn familie als je daar bang voor bent..." zegt de jongen, Sirius, met een knipoog.
"Aangenaam, Jane Taylor." Sirius glimlacht en zegt, "Ken ik jou niet ergens van Jane Taylor?" ik lach, "nee nee even sirius... " "wacht even, SIRIUS??" "JANE!?" We vliegen elkaar in de armen.
Vroeger waren Sirius en ik beste vrienden, totdat ik op mijn 10e verhuisde naar Amerika.
"Wat brengt jou hier in Engeland Jane?" Ik lach "We zijn terug verhuist sinds ik van mijn oude school ben getrapt!" "KOM JE NAAR ZWEINSTEIN??" "ZWEINSTEIN!!" en we vliegen elkaar weer in de armen, hij tilt me op en draait me rond.
Sinds dat hij bijna twee koppen groter is dan ik kan dat makkelijk.
Achter Sirius komt een knappe jongen met rommelig zwart haar en een ronde bril vandaan.
"En wie mag deze dame zijn Sirius?" "Oh dit is Jane, ze is een oude vriendin van vroeger! Ze is zes jaar geleden verhuist naar Amerika en nu is ze weer terug in Engeland sinds ze van haar oude school is- Waaróm ben je eigenlijk van school getrapt Jane?" "oh uhm ik heb zeg maar uhum het kantoor van het schoolhoofd onderwater gezet" Zeg ik. Ik heb namelijk een kracht waarmee ik water kan besturen, en soms kan dat uit de hand lopen... Sirius en de andere jongen lachen, "mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?" Vraagt de jongen. " Ze heeft een speciale kracht waarmee ze water kan besturen!" Antwoord Sirius nog voordat ik kan antwoorden.
De ogen van de jongen worden groot, hij fluistert iets in Sirius' oor en Sirius knikt.
Ik trek mijn wenkbrauwen op.
Sirius duwt mijn karretje mee en trekt me door een muur heen, hmm ik had al zoiets verwacht...
"Sorry dat ik me nog niet had voorgesteld, ik ben James, James Potter. Laten we maar een coupé gaan zoeken voordat alles vol is."
Sirius en ik knikken en we stappen de trein in en gelukkig vinden een lege coupé, nou bijna leeg...
Er zat een klein jongetje met blond haar, vast een eerstejaars, maar James en Sirius hebben hem weggejaagd.
"Weet je al in welke afdeling je komt Jane?" Vraagt Sirius, "Uhm ik hoop Gryffindor!" "Wij zitten in Gryffindor!" zegt James en hij legt zijn hand op zijn hart, "Gryffindor is voor de dappere, moedige en knappe mensen zoals ik."
"Haha droom maar lekker verder James!" Roept Sirius, maar op dat moment komt er een knappe jongen met bruin haar en een heleboel lidtekens op zijn gezicht naar binnen. "Zie ik je in de grote zaal Remus?" "Ja tot in de grote zaa-" "LILY!!" schreeuw ik door het gesprek heen, ik duw de jongen weg en val Lily aan door haar een botbrekende knuffel te geven.
"O my god Jane! Wat doe jij hier!?" zegt Lily nadat ze is ontsnapt uit mijn armen.
"Uhm ik weet het niet, Sirius wat doe ik hier?"
"Je bent van je eigen school getrapt Jane, trouwens waar ken je Evans nou weer van?" "Oh we hebben elkaar vorig jaar toen zij op vakantie was ontmoe-" "BEN JE VAN SCHOOL GETRAPT? Hoe heb je dát nou weer voor elkaar gekregen?" "Billy wou zwemmen... Billy is trouwens m'n kat! Willen jullie hem zien??" "Nee Jane, rustig."
JE LEEST
Gemageia [Sirius Black - The Marauders - HP]
FanfictionJane is speciaal, ze heeft een kracht waarmee ze water kan sturen, ze is een heks en de knapste jongen van de school zit achter haar aan. Ze zit in het 6e jaar van Zweinstein en is een ongeregistreerd animagus. Haar beste vrienden zijn the Marauders...