•Hoofdstuk 6•
Sirius POV
"Wat betekent dit?" vraag ik haar, ze schud haar hoofd en kijkt naar haar handen die een licht blauw licht uit gloeien.
Ze kijkt me aan, haar ogen veranderend van kleur naar kleur en vol met verwarring en ongeloof.
"Ik heb geen idee! Laten we naar professor Perkamentus gaan."
Op dat moment komt er een vogel binnenvliegen, door het raam ergens achterin de keuken.
"Felix." fluister ik, Felix is de Feniks van professor Perkamentus, het is een bijzonder dier.
Felix land op het tafeltje en ik zie dat hij een brief aan zijn poot gebonden heeft.
Ik rijk mijn hand uit om hem los te maken maar Jane is me voor, maar ze laat hem ook gelijk weer los...
Terwijl Felix weer door hetzelfde raam wegvliegt, lees ik de brief hardop voor:
"Beste mevrouw Jane Taylor,
De recente gebeurtenissen wijzen erop dat wij even in mijn kantoor moeten overleggen. Meneer Black is van harte welkom.
Met vriendelijke groet,
Schoolhoofd,
Albus Perkamentus.
PS.: ik hou van zure matjes (dreuzelsnoep)
PPS: ik zou op dit moment even niks aanraken."
"Wat bedoelt hij met even niks aanraken?" vraag ik meteen.
Jane rijkt haar linkerhand uit naar het halflege boterbier flesje en sluit haar hand om de hals.
Er beginnen wortels van onder haar hand te groeien en na een paar seconden is het flesje helemaal groen.
Ik gris een paar gele afwas handschoenen van het aanrecht en overhandig ze aan Jane.
Jane pakt ze aan maar snel zitten de handschoenen ook onder de groene planten.
"Oke, ook geen handschoenen dus..."
Zeg ik, en Jane knikt.
Ik zeg dat Jane haar handen moet ballen als vuisten, voor het geval dat er iemand er aan komt en het blauwe licht, dat uit haar handen komt, ziet.
Ze is zo sexy als ze bezorgd is.
We lopen zwijgend naar Perkamentus' kantoor en ik zeg het wachtwoord tegen de waterspuwers.
We stappen de trap op die al ronddraait en kloppen daarna op de deur.
"Kom binnen kind'ren!"
Jane en ik wisselen een blik en lopen dan zijn kantoor binnen.
"Ah Jane Taylor, Sirius Black. Enig om jullie terug te zien! maar ik ben bang dat we iets serieus moeten bespreken. Neem plaats." Hij gebaard naar de twee comfortabel uitziende stoelen die voor zijn bureau staan.
Je wilt niet weten hoe vaak ik al in een van die stoelen heb gezeten nadat de Marauders weer iemand hadden geprankt.
Perkamentus plukt even aan zijn witte baard en zegt dan:
"Nou miss. Taylor, ik denk dat we het eerst even over je familie geschiedenis moeten hebben." Ik trek mijn wenkbrauwen op en kijk naar Jane.
Ik zie dat Jane een verbijsterde uitdrukking op haar gezicht heeft, net als ik.
"Ik weet niet of dit het moment daarvoor is-" "Nou, er waren dus drie tovenaars, ze hadden bovennatuurlijke krachten zoals jij. De een beheerste de elementen, de ander beheerste tijd en de laatste beheerste de geest."
JE LEEST
Gemageia [Sirius Black - The Marauders - HP]
FanficJane is speciaal, ze heeft een kracht waarmee ze water kan sturen, ze is een heks en de knapste jongen van de school zit achter haar aan. Ze zit in het 6e jaar van Zweinstein en is een ongeregistreerd animagus. Haar beste vrienden zijn the Marauders...