Final

550 47 9
                                    

Farkında değildi olması da ihtimaldızdı. Böyle bir durumda durup da analiz yapmak onun değil Bay Holmes'un işiydi. Aksiyonun içine dalmış olsalar dahi panik halde hissetmiyordu kendini, yanında ki yüze dikkatlice baktı. Her zaman geriye doğru taralı saçlarından bir kaç parça alnına düşmüştü. Yeni traş olduğu gün gibi ortadaydı. Keskin yüz hatları iyice belirginleşmiş. Zaten ince olan dudakları biraz da kıvrılmıştı. John Watson farkında değildi ama bu adamın yanında daha önce hiç olmadığı kadar huzurlu hissediyordu. Hiç olmadı kadar odaklanmış ve kendinden emindi.

***

 'Savaşı sonlandırmazsak, o bizi sonlandıracak.' demişti Sherlock. John ona hak veriyordu. Söylediğini yapmıştı da. Savaşı bitirmişti. Almanların gizli notlarına ulaşmışlardı. İngiltere hükümetine elden ulaştırdıkları belgeler sayesinde savaş sona ermişti. Belki etken olarak Doktor Watson'un Hitler'i öldürmesi de sayılabilirdi. Fakat isteyerek olmamıştı. Ne kadar düşmanı olsa da Watson onu öldürmenin doğru olmadığını panik halinde Bay Holmes'ı kurtarmak için bunu yapmak zorunda kaldığını savunuyordu. 

Savaş bitmişti. Arda kalan harabeye baktı Bay Holmes. Yanındaki doktora omzunun üzerinden bakarken konuştu.

"Bundan sonrası için bir planınız var mı Doktor Watson?" John Watson omuzunu silkti. 

"Bilmem daha önce savaşın biteceğini hayal etmemiştim Bay Holmes."

"Benimle davalarla ilgilenmeye ne dersiniz? Bir doktor oldukça işime yarar. En son ortağımın atremi süslediğini düşünürsek size oldukça ihtiyacım olabilir." 

Watson kaşlarını kaldırdı. Şaşırmıştı fakat denemekten zarar çıkmazdı değil mi? Gülümsedi. Elini uzatıp yanındaki adamın koluna girdi. Etrafında ki bakışları umursamadan konuştu. "Seve seve Bay Holmes."

At arabasına binip uzaklaşırken piposunu tüttürek gidişlerini izleyen büyük Holmes'dan habersizlerdi. Yanında ki askere baktı. 

"Bay Lestrade, sizce de savaş giderken yerine güzel şeyler de getirmedi mi?" Lestrade gülümsedi.

"Haklısınız Bay Holmes."

All of MeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin