JBDA | 02 ✨

2.6K 91 28
                                    

"Cuma aku beritahu yang kawan-kawan aku ada datang ke Malaysia dan nak try rasa masakan mama, masa mama aku tanya kenapa bawa banyak sangat makanan ni." Terang Adam.

Lisa hanya menganggukkan kepala.

"Lepas semua dah tahu yang aku dah balik Malaysia, aku nak kau mintak maaf kat mama kau nanti. Ada faham?!" Kata Lisa tegas.

"Ya lah!" Balas Adam.

"Oh ya, by the way bila korang nak masuk sekolah?" Adam memandang wajah gadis-gadis itu.

"Entah lah. Maybe next week kot. Sebab aku ada rancangan sendiri. Aku nak semua setuju!" Lisa memandang mereka.

"Rancangan macam mana pula kali ni?" Soal Adam sambil memandang Lisa.

"Bila kat luar, nama aku hanyalah Alissa Agnella binti Ariff Anaqi. No Tengku at my name if I outside our family!" Lisa menyuapkan nasi masuk ke dalam mulut.

"Why?" Alessia mengerutkan dahi.

"Someday, I'll tell you why."

Alessia hanya menganggukkan kepalanya.

"Next?" Soal Alessia lagi.

"I'll be disguised to be a simple girl but a gangster."

"Cliche!" Jerit Alice yang memandang ke arah Lisa. Nasi ditolak masuk ke dalam mulut.

"Whatever! I will be a little badgirl!" Lisa senyum sinis.

Adam mula merasakan ada aura yang pekat disekelilingnya.

"Err--- So-- Bila kau nak daftar sekolah?" Soal Adam sekali lagi, menghentikan aura tersebut.

"Maybe next week. Then, minggu depan juga kitaorang akan sekolah kat situ." Lisa bangun melangkah pergi ke sinki untuk membasuh pinggannya.

"Jom kita beli barang-barang sekolah untuk minggu depan!" Jerit Lisa dari dapur.

"Let's go!" Sahut mereka yang lain.

"Cepat sikit bersiap!" Lisa melangkah masuk ke dalam lift untuk pergi ke arah bilik.

"Okay!" Sahut kembar.

Hilang saja Lisa dari penglihatan, Alessia dan Alice pula menyusul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hilang saja Lisa dari penglihatan, Alessia dan Alice pula menyusul. Sesudah sahaja Adam bersarapan, punggungnya dilabuhkan atas sofa di ruang tamu, sementara menunggu gadis-gadis cantik bersiap.

"Aku dengar-dengar biasanya budak perempuan ni lambat bersiap? Tak tahu lah dengan diaorang ni! Harap cepat lah!" Gumam Adam bersendirian. 

Iphone 11 kepunyaannya dikeluarkan sementara menunggu.

Tiga orang gadis baru sahaja keluar daripada perut lif. Ketiga-tiga gadis itu bersiap tak sampai 20 minit.

"Let's go shopping!" Jerit Alice.

Jangan Bermain Dengan Aku (Mafia)!!! [ON GOING] [𝚂𝙻𝙾𝚆 𝚄𝙿𝙳𝙰𝚃𝙴]Where stories live. Discover now