JBDA | 09 ✨

2K 73 46
                                    

"Lis, lepaskan dia." 

Satu suara mengarah.

Lisa melepaskan tangan Miss Wanira dengan kasar selepas mendengar kata Nisa.

"Bagi aku sebab kenapa kau buat macam tu?" Nisa berpeluk tubuh.

"Sebab? Kau bergurau ke?" Lisa tergelak sinis.

"Kami tak bergurau Lis." Adam menyampuk dengan dingin.

"Then? Kau fikir aku tengah bergurau ke? Tak kan?" Lisa berubah dingin. Separuh Axel berada dalamnya.

"Aku ulang soalan Nisa. Beri aku sebab kenapa kau buat macam tu? Dia pengajar kita tau." Adham Miftah berpeluk tubuh.

' Nak letak salah kat bahu aku lah ni? ' Kerusi di hadapannya ditendang sederhana kuat.

"Shira, kau tak nak marah aku juga ke?" Sebelah tangan Lisa masuk dalam poket hoodie.

Shira tersentak apabila namanya disebut. Kepala dipalingkan ke arah lain, tak nak bertembung mata dengan Lisa.

"Aku nak tanya korang. Ada kau tapis pengajar dan pelajar kat sini?"

Keturunan TAA menggeleng.

"See. Aku nak bagitahu korang. Sini adalah sekolah! Bukan kelab malam! Kau tengok pakaian dia ni, sepatutnya layak ke dia masuk sini?" Sebelah lagi iris mata Lisa sudah berubah pudar, berura-ura ingin bertukar warna.

Semua terdiam.

"Tapi tetap kau melampau. Perlu ke kau pegang tangan Miss Wanira sampai merah?" Zarita Syafika tersenyum sinis.

BUMM!

Satu tumbukan dilepaskan pada white board hadapan kelas. Lisa bengang.

"Dia tampar aku, kau tak rasa melampau pula?" Mata Lisa membulat.

BUMMM!

Sekali lagi white board ditumbuk geram pada tempat yang sama. White board kelas 3 Azurite kemek teruk.

"Lisa! Tangan kau!"

Lisa menjeling sekilas pandang tangannya. Terdapat kesan merah dan sedikit darah.

"Tak payah pedulikan tangan aku. Pergi kisahkan saja bitch tu."

PANGG!

Satu tamparan dilepaskan pada pipi kiri Lisa. Mata Lisa terpejam seketika sebelum membuka kembali. Tiga kali kena tampar kat tempat yang sama duh.

"Aku tak pernah ada kembar macam kau!" Wajah Nisa berona merah.

"First time kau angkat tangan disebabkan orang luar. Hebat!" Lisa tergelak sinis. 

Ce que je sais maintenant. Crie le sur tous les toits. Je sais que tu me mens. Il n'y a plus de toi et moi. Dis leur comme j'étais bien. Que mon corur est brisé

Jangan Bermain Dengan Aku (Mafia)!!! [ON GOING] [𝚂𝙻𝙾𝚆 𝚄𝙿𝙳𝙰𝚃𝙴]Where stories live. Discover now