“abang.. macam mana abang ambil keputsanu untuk pinang Alya ?” persoalan itu yang ingin ditanya oleh Alya sejak pertama kali mata mereka berpandangan antara satu sama lain dimajlis akad nikah itu .
“abang dah lama perhatikan sayang, Cuma sayang je tak perasan , lepas Alya terlanggar abang dulu , abang terus set dalam hati abang untuk meminang Alya untuk jadi suri dalam hati abang, jadi ibu kepada anak anak abang , jadi sahabat abang dunia akhirat . tak sangka ibu dan abah sayang seorang yang sporting , jadi senang lah kerja abang” Harriz menceritakan dia pun menyukai Alya .
“abang tahu , waktu Alya terlanggar abang Alya rasa macam nak jadi patung tau tak , malu tahap meninggi dah pandang abang sebab tu alya blah lepas bagi buku kat abang . tapi tak sangka abang pon suka Alya . tapi abang kenapa abang boleh suka alya? Alya kan tak pernah cakap ngan abang, cakap pon sebab kes abang langgar moto Alya je, terserempak pon sekali tu je kan?” Alya masih persoalkan kepada suaminya . Dia ingin mengetahui kenapa suaminya mempunyai hati kepadanya .
“ Entah , abang pon tak tahu . mungkin Allah yang hadirkan perasaan untuk suka Alya masa tu , sebab bila abang pandang Alya yang muka asyik blur tapi gangster. Abang terpikat dan hati abang tenang bila lihat sayang waktu tu . sebab tu abang decide lepas abang habis practical terus abang nak meminang sayang menjadi suri di taman hati abang.”
“terima kasih abang sebab terima Alya. Alya terharu . Terima kasih sebab tunaikan impian Alya untuk hidup bersama abang , Allah maha mendengarkan Abang , Allah mendengar doa Alya untuk jodohkan Alya dengan lelaki yang Alya perhatikan selama ini .” Alya terus memeluk suaminya dengan erat. Harriz membalas pelukkannya sambil mencium pipi isteri kesayangannya itu .
Takdir Allah indah . Allah satukan kami dengan ikatan yang sah . Tanpa disangka tanpa diketahui . Perancangan Allah lebih indah daripada perancangan manusia .
Terima kasih Allah .
End of story..
Terima kasih membaca cerita ini sampai habis. Maaf jika cerita ini ada ada part yang anda tidak puas hati..
YOU ARE READING
Tak Sangka Kita Berjodoh
Short StoryTakdir Allah indah. Allah satukan kami dengan ikatan yang sah.