♦️melekelmastan》Asi Stajyer

60 6 0
                                    

Bu röportajımı melekelmastan ile yaptım. 😄😄

1- Bize kendinizi tanıtır mısınız?

"Ben Melek, 17 yaşındayım. Adalet meslek lisesinde okuyorum ve yaklaşık üç yıldır kitap yazıyorum. Elmas ismi kimliğimde yazmıyor fakat dedemin bana verdiği bir isim, dedemi kaybettim ve değerini yeni yeni anladığımdan ondan bana kalan tek mirası kullanmak istedim. "

2- Wattpad'i nasıl keşfettiniz?

"Ablamın arkadaş çevresi ona tavsiye etti ve bu şekilde bende okumaya başladım. "

3- Hangi duygular içerisindeydiniz, yazarken?

"Yazarken, kaleme aldığım duyguları birebir yaşıyorum. Depresif, hasta, mutlu, kızgın..."

4- Okunma sayısı sizi şaşırttı mı yoksa böyle bir sonuç bekliyor muydunuz?

"Tabii ki şaşırttı, kendime güvenim hiç yoktu. Hala yok, okunma sayısı ile nutkum tutulmuştu."

5- Okuyucularınızdan üzücü yorumlar aldığınızda; yorumları okurken ki tepkiniz nedir?

"Bazen çok sert tepkiler veriyorum, geri dönüp baktığımda neden bu kadar sert davranmışım ya diye soruyorum bazen. Bu tavrımı hala bileyebilmiş değilim, bazı yorumları da görmezden geliyorum."

6- Dinlediğiniz şarkılar nelerdir? En sevdiğiniz şarkı nedir?

"Şu sıralar Pera grubuna acayip takmış durumdayım. Onun dışında Lana Del Rey - Carmen benim favori parçamdır. Benim için özel bir adamı anlatıyor."

7- En sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Şimdi ya da asla."

8- Herhangi birini seçebilecek olsanız, akıl hocanız olarak kimi seçersiniz?

"Honore De Balzac"

9- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

"Yabancı dillere inanılmaz ilgiliyim, iyi derecede İngilizce, Almanca, Fransızca ve Arapça öğrenmek isterdim."

10- Piyangoyu kazansınız yapacağınız ilk şey ne olurdu?

"Trabzona taşınırdım herhalde, sahil kenarında bir ev satın alırım arkadaşımla orada yaşardım."

11- Kitap yazmadan önce nelerden ilham alıyorsunuz, ilham kaynağınız nedir? Başarılı oluyor musunuz?

"Şu sıralar uzun uzun düşünürken, bir anda düşüncelerimden alakasız bir fikir buluyorum ve yazmaya başlıyorum. Arkadaşımla konuşmak bana çok ilham veriyor, müzikler ve kokular ise ikinci planda."

12- Wattped'de okuduğunuz ilk kitabı hatırlıyor musunuz? Hatırlıyorsanız adını söyler misiniz?

"Kübra Çoşkun'a ait, PRENSES adlı kitabı okumuştum. Hala baştan okuyorum."

13- Kitaplarınız arasındaki en sevdiğiniz karakteri seçmeniz istense, hangisini secersiniz?

"Lâden adlı kitabımın ana karakteri, Tan RAYİHA"

14- Okurluktan yazarlığa geçişiniz nasıl oldu?

"Zaten küçüklükten beri bir şeyler karalıyordum fakat insanların gözünün önüne sürmekten her zaman çekinmiştim. Sonra dedim ki, neden ben de yapamayayım? Zaten hepi topu üç beş kişi görür demiştim ve şimdi... İşler biraz değişti."

15- Bugün ki bakış açınızla ilk yazılarınızı nasıl buluyorsunuz?

"Bugün ki kalemim ve düşünce tarzımla ilk kitabıma baktığımda çok yol kat ettiğimi düşünüyorum. O zaman küçük yaştaki bir kitleye hitap ederken, şimdi ki kitlenin yaş aralığı büyüdü. Okurlarımın arasında, evli ve çocuklu olan bayanlar, öğretmenler bile var. Bu beni mutlu ediyor."

16- Yazarken önceden planlar mısınız?

"Asla planlamıyorum, bir anda otururum ve aklımdaki kelimeleri dökerim. O kelimelere göre kurgular çıkartırım ortaya."

17- Yazılarınızı hep aynı yerde mi yazarsınız? Parkta otururken aklınıza gelen gelen betimleme tespit vs. yi hemen kaleme alır mısınız orada?

" Hayır, benim için fark etmiyor. Otobüste, hastanede, uyumadan önce, bilgisayarda, telefonda, defterde. Her yerde mutlaka küçük notlarım bulunuyor."

18- Genç bir yazar adayına önerileriniz nedir?

"Asla kötü yorumlar, insanlar, düşünceler seni engellemesin. Yeteneğin varsa bunu göstermekten asla çekinme, kendine bariyerler örme, paslanacak kadar uzaklaşma, yazmak için kendini zorlama çünkü yazmak tesadüf gibidir. Bir anda gelip çatar, planlı değildir. Başarılar diliyorum herkese."

19- Yazılarınızı yazarken hayal gücü sınırlarını zorladığınızı hissedip bunun toplumsal yargılarla ters düşebileceğini hissettiğiniz oldu mu? Eğer hissettiyseniz sildiniz mi yazdıklarınızı?

"Evet, bazen oluyor. Ama artık kendimi kısıtlamıyorum çünkü aynı düşünceleri paylaştığım birçok insan var. Ben yazarken özgür hissediyorum ve birileri beni solcu, sağcı, dinsiz, yobaz gibi görecek diye kendimi kısıtlamak istemiyorum. Ben olduğum kişiyim, ne sağdayım, ne solda, ne yobazım, ne dinsizim. İnsanların beni olduğum gibi görmesini istiyorum, kısıtlanmış şekilde değil."

20- Kitaplarınızda yazmaya başlamadan önce bir toplumsal mesaj düşüncesi ile mi başlarsınız yoksa bu yazarken şekillenebilecek bir durum mudur?

"Benim her kitabım yazarken şekilleniyor, oturup buna bu mesajı vereyim, şuradan bu dersi çıkarmalılar diye düşünmüyorum. Bir giriş yazıyorum, planlar ona göre gerçekleşiyor. Sadece bir seri kitap projem var, bunun insanlara gerekli olduğunu düşünüyorum ama kalemimin biraz daha gelişmesi gerekiyor, sonra kaleme alacağım."

21- Son olarak söylemek istedikleriniz?

"Okurlarımı çok seviyorum."

Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.

Hayaletimsi Yazılar「Yazarlarla Ropörtaj」Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin