♦️Buklelisatirlar》Kıskanç Kedim

51 3 1
                                    

Bu röportajımı Buklelisatirlar ile yaptım. 😄😄

1- Bize kendinizi tanıtır mısınız?

"18 yaşındayım lise henüz bitti ama üniversite için bir kaç yıl ara vermek istiyorum. Adım Kübranur Kanma."

2- Wattpad'i nasıl keşfettiniz?

"Lise birdeydim o zamanlar çok iyi hatırlıyorum Kötü Çocuk kitabı yeni çıkmıştı ve herkesin elindeydi kitabı hiç okumadım çünkü pek benlik değildi. Ama o kitabı görünce bir süre düşündüm neden sıradan bir insan yapabiliyorsa ben yapamayayım ki? hırsla başlayıp hevese dönen bir şey oldu wattpad'e de yazı yazmaya başladıktan tam bir yıl sonra giriş yaptım."

3- Hangi duygular içerisindeydiniz, yazarken?

"Genelde yazdığım kitap mizahi bir kitapsa o kitabı en mutlu günümde yazarım ama eğer yazdığım bir kitap romantik bir kitapsa içimde hissettiğim romantizm duygusu bana ne zaman uğrarsa o zaman yazarım. Ama oldu ki kitap dram içeriyor, o zamanda hayatımın en berbat günlerinde oturur içimi boşaltırmış gibi duyguya bürünür yazar ve rahatlarım."

4- Okunma sayısı sizi şaşırttı mı yoksa böyle bir sonuç bekliyor muydunuz?

"Açıkçası okunma sayısı değilde birden nasıl bu kadar çok insana hitap ettiğimi fark etmek bende şok etkisi yarattı. çünkü normal hayatımda okuyucularımdan biri çok uzak akrabam çıktı bir diğeri ise gittiğim bir kursta birden karşıma çıktı ve o an cidden bir şeyler başardığıma emin oldum. "

5- Okuyucularınızdan üzücü yorumlar aldığınızda; yorumları okurken ki tepkiniz nedir?

"Genelde üzücü yorumlar beni pek üzmez ben kötü yorum almayı da severim ama hiç öyle sürekli kötü yorum almadım yani iki elin parmaklarını geçmez sayısı. ki genelde kötü yorumlar benim kendimi geliştirmemi sağlar. "

6- Dinlediğiniz şarkılar nelerdir? En sevdiğiniz şarkı nedir?

"Dinlediğim şarkılar yazdığım sahneye göre değişir bazen Karadeniz yöresi bazen eski Türk halk müziği bazen pop bazen yabancı ama genel olarak vazgeçilmezim Gökhan Türkmen."

7- En sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Annemin bir sözü vardır asla unutmam "kelimeler dilinden dökülene kadar senin esirindir, ama dilinden döküldükten sonra sen onların esiri olursun" ve Dil Ve Anlatım dersi öğretmenimin eşinden duyduğu harika bir söz vardı "hala nefes alıyorsam çok şeyi başarabilirim""

8- Herhangi birini seçebilecek olsanız, akıl hocanız olarak kimi seçersiniz?

"Kesinlikle azmiyle beni kendine aşık eden adam Fatih Sultan Mehmet Han."

9- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

"Sanırım harika resim çizmeyi çok isterdim ve yahut mükemmel bir sesimin olmasını."

10- Piyangoyu kazansınız yapacağınız ilk şey ne olurdu?

"Sanırım yapacağım ilk şey paranın yarısını yurtlara verirdim yarsını da alıp kendime bir hayvanat bahçesi alır içinde ölene kadar yaşardım. "

11- Kitap yazmadan önce nelerden ilham alıyorsunuz, ilham kaynağınız nedir? Başarılı oluyor musunuz?

"Müzik dinleyerek bulaşık yıkıyorum baya işe yarıyor elim bir işle uğraşırken ve müzik akıcı ise beni anında alır götürür."

12- Wattped'de okuduğunuz ilk kitabı hatırlıyor musunuz? Hatırlıyorsanız adını söyler misiniz?

"İlk okuduğum kitabın adını tam hatırlamıyorum ama sadece baş karakterin adını hatırlıyorum sanırım kızın adı Zeynep'ti Batu adında manyak bir adama satıyorlardı kızı. Baya saçma bir kitaptı ama buraya ilk adımımı attığımda onu okumuştum."

13- Kitaplarınız arasındaki en sevdiğiniz karakteri seçmeniz istense, hangisini secersiniz?

"En zor soru! çünkü hepsini çok seviyorum ama içlerinden seçmem gerekirse en kötü anılarımda düşleyerek karaktere büründürdüğüm Bordo Bereli Orhan'ım diyebilirim."

14- Okurluktan yazarlığa geçişiniz nasıl oldu?

"Aslında ben burada hiç okumadan direk yazarlıkla başlamış bir insanım çünkü dediğim gibi bir hırsla başlayıp tutkuya dönmüş bir şey benim için yazarlık."

15- Bugün ki bakış açınızla ilk yazılarınızı nasıl buluyorsunuz?

"Kesinlikle berbat! o yüzden geçen gün tam 300 bin okunması olan bir kitabımı sildim ama onu tekrar yazacağım."

16- Yazarken önceden planlar mısınız?

"Genelde bilgisayarın başına direk olarak bu gün yazmalıyım diyerek oturuyorum yani hangi kitaba ne yazacağımı tam olarak bende bilmiyorum her şeyi akışına ve parmaklarıma bırakıyorum. Zihnim olayları yaşıyor parmaklarım ise aynı hızda yazıyor diyebilirim."

17- Yazılarınızı hep aynı yerde mi yazarsınız? Parkta otururken aklınıza gelen gelen betimleme tespit vs. yi hemen kaleme alır mısınız orada?

"Dışarıda gezerken öyle aklıma pek bir şey gelmez, genelde odamda karanlık bir ortamda yalnızken yazarım ama aklıma bir şey geldiğinde direk notunu tutarım tabi ki."

18- Genç bir yazar adayına önerileriniz nedir?

"Bende henüz genç bir yazar adayıyım açıkçası yazdıkları insanlara bir şeyler katmayan hiç bir insanı da yazar olarak pek görmüyorum. Benim gibi yazar olmak için çabalayanlara ise sadece şunu söylemek istiyorum. Yazdıklarınızın insanların beynine işlediğini onların düşünce yapısına hükmettiğini ve daha kötüsü çocukları bir şeylere yönlendirdiği bilinciyle yazın. Herkes bir şeyler yazabilir ama kimse yazar olamaz yazdıklarınız insanların hayatına olumlu yönden katkıda bulunsun."

19- Yazılarınızı yazarken hayal gücü sınırlarını zorladığınızı hissedip bunun toplumsal yargılarla ters düşebileceğini hissettiğiniz oldu mu? Eğer hissettiyseniz sildiniz mi yazdıklarınızı?

"Genelde ahlaki çerçeveler içinde yazar asla da cinsellik bulundurmam kitaplarımda bu yüzünden hiç kitaplarımın toplum için uygun olmadığını düşünmedim."

20- Kitaplarınızda yazmaya başlamadan önce bir toplumsal mesaj düşüncesi ile mi başlarsınız yoksa bu yazarken şekillenebilecek bir durum mudur?

"Aslında her kitabımda ufak bir mesaj var ve ben bu mesajlar doğrultusunda yazmaya başlıyorum zaten.Yani eğer bir konu beni cidden çileden çıkardıysa o konuya tepki olarak bir kurgu düzenlemem çok da vaktimi almaz. Mesela şuan ilk iki bölümünü attığım "Bir Mafya Meselesi" adlı kitabım +18 Mafya kitaplarına tepki olarak yazıldı."

21- Son olarak söylemek istedikleriniz?

"Söylemek istediğim tek bir şey var " Her yazar, içinde bulunduğu çağın ve toplumun aynasıdır. Bir edebi eser dil, yapı ve içerik açısından yazıldığı dönemin zihniyetini taşır" bu cümleler benim karşıma bir sınavda çıktı ve ben o an yazarlığın aslında çok mühim bir şey olduğunu fark ettim o yüzden eline kalem alan ya da bu sitede yazı yazan herkese söylüyorum omuzlarınızdaki yükten eminseniz insanların zihinlerine hükmedin ama eğer emin değilseniz insanların beyinlerini bulandırmayın."

Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.

Hayaletimsi Yazılar「Yazarlarla Ropörtaj」Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin