♦️Nursu_cugalir》Yeşil Prenses

70 9 1
                                    

Bu röportajımı nursu_cugalir ile yaptım. 😄😄

1- Bize kendinizi tanıtır mısınız?

"Orduluyum, İstanbul'da yaşıyorum. Kartal Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi'nde Adalet bölümü okuyorum. Tarihi/fantastik ve aynı zamanda içinde aşk barındıran romanlar yazmayı seviyorum. Yazmak dışında video editleri yapmayı seviyorum. Bir Youtube kanalım var ve ufak da olsa güzel bir kitlem var. Ama tabii ki de yazmak benim en vazgeçilmezim."

2- Wattpad'i nasıl keşfettiniz?

"Youtube'da kitap tanıtımları yapan kanallar var. Onları izlerken Wattpad kitaplarının yorumuna denk geldim. O neymiş bu neymiş derken bir baktım, harika bir site olduğunu gördüm. Gerçi kullanışını anlamam biraz uzun sürdü ama iyi ki de keşfetmişim!"

3- Hangi duygular içerisindeydiniz, yazarken?

"Yükseliş'i, yanı ilk tamamladığım kitabı ilk yazarken aslında hiç bitirebileceğimi, bu kadar sayfalarca yazacağımı hiç düşünmemiştim. Sadece yazdığım diğer öyküler gibi kısacık bir şey olur diye düşünmüştüm ama olmadı. Aktıkça aktı. Ve dedim ki, "Ben gerçekten yazabiliyorum." Gerçekten bunun için kendimle gurur duydum."

4- Okunma sayısı sizi şaşırttı mı yoksa böyle bir sonuç bekliyor muydunuz?

"Hayır, kesinlikle Yükseliş için bu kadar okunma sayısı beklemiyordum. Kitabı ilk bitirdiğimde 20 bin küsürdü ve bir anda yükselmeye başladı. Haliyle beni de epey şaşırttı. Diyeceğim, kitabınız okunmuyorsa ve emek harcadığınızı düşünüyorsanız akışına bırakın. Eninde sonunda hak ettiği değeri alacaktır."

5- Okuyucularınızdan üzücü yorumlar aldığınızda; yorumları okurken ki tepkiniz nedir?

"Çoğunu dikkate aldım. Ama şanslıyım ki kitlem bana herhangi kalbimi gerçekten kıracak yorumlar yapmadı. Birkaç istisna dışında, ama onlar kitabımı okumaya zahmet etmemiş, tamamen önyargıdan oluşan düşünceleriyle yorum yapmış insanlardı. Bu yüzden onları pek dikkate alamadım."

6- Dinlediğiniz şarkılar nelerdir? En sevdiğiniz şarkı nedir?

"Lana Del Rey şarkılarını çok severim. En sevdiğim şarkısı da Carmen'dır. Marina and The Diamonds'ın Teen Idle şarkısına da bayılırım. Türkçe olarak Duman'ın her şarkısı bir başka güzeldir."

7- En sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Shakespeare'in "İyi veya kötü bir şey yoktur, sadece düşünce onu öyle yapar" sözü hayat felsefemde yer edinmiş durumda."

8- Herhangi birini seçebilecek olsanız, akıl hocanız olarak kimi seçersiniz?

"İdeolojilerim dolayısıyla Karl Marx'ı seçerdim. Ancak yazdığım kitaplarla ve türle alakalı olarak da Leigh Bardugo'yu seçerdim."

9- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

"Keman çalmayı öğrenmeyi çok isterdim. Belki üniversiteyi de bitirdikten sonra buna başlayabilirim fakat hayatım çok yoğun olduğundan dolayı buna zaman ayırabileceğimi sanmıyorum."

10- Piyangoyu kazansınız yapacağınız ilk şey ne olurdu?

"Yine, ideolojilerim dolayısıyla yardıma muhtaç olanlara el uzatırdım. Bunu her zaman yapmaya çalışıyorum fakat maalesef her zaman imkanlarım el vermiyor..."

11- Kitap yazmadan önce nelerden ilham alıyorsunuz, ilham kaynağınız nedir? Başarılı oluyor musunuz?

"Leigh Bardugo'nun kitaplarından her zaman, her kitabımda ilham almışımdır. Neden bilmiyorum ama her kitabımda ondan ilham alabilme yeteneğine sahibim sanırım. Bu yüzden ona minnettarım ♥"

12- Wattped'de okuduğunuz ilk kitabı hatırlıyor musunuz? Hatırlıyorsanız adını söyler misiniz?

"Sanırım Solucan'dı."

13- Kitaplarınız arasındaki en sevdiğiniz karakteri seçmeniz istense, hangisini secersiniz?

"Yeşil Prenses serisinden Lev, Şafağın Anısı'ndan Kyron, Karanfil Mührü'nden Dianthus. Ama en özeli benim için Lev."

14- Okurluktan yazarlığa geçişiniz nasıl oldu?

"Daha okumayı yazmayı bilmediğim zamanlarda aklımdan hikayeler uydurup anneme yazdırırmışım. Her zaman bir şeyler yazardım."

15- Bugün ki bakış açınızla ilk yazılarınızı nasıl buluyorsunuz?

"Epik fantastik şeyler yazıyorum ve tarihle epey bağlantılılar. Yani bu türde yazdığım ilk şeyler gerçekten de berbat... Ama yine de onlara çok yüklenemem. Kendi bilgisizliğimden kaynaklı. Bir roman yazabilecek bilgiyi Yeşil Prenses serisinde araştıra araştıra edindim neyse ki!"

16- Yazarken önceden planlar mısınız?

"Tabii ki. Uyumadan önce bölümün genelini düşünürüm. Yazmadan önce ise neler olacağını düşünürüm. Sonra zihnimdekileri aktarırım. Bazen doğaçlama olduğu zamanlar da olsa da genellikle bu şekilde ilerlerim."

17- Yazılarınızı hep aynı yerde mi yazarsınız? Parkta otururken aklınıza gelen gelen betimleme tespit vs. yi hemen kaleme alır mısınız orada?

"Bu şekilde bana ilham gelmez. Gece vakti bilgisayarımın önüne geçerim, derin bir nefes çeker ve düşünürüm, ilham bana o şekilde gelir. Yani evet, hep aynı yerde yazarım. Okul zamanı bazen defterlerime de yazdığım oluyor. Hani şu sıkıcı fizik ve matematik derslerinde..."

18- Genç bir yazar adayına önerileriniz nedir?

"Ben de genç bir yazarım. Bu yüzden diğerlerine önerim, eleştirilere kulak vermeleri, hakaret dolu, modlarını düşürecek laflara aldırmamalarıdır. Ama dediğim gibi, doğru düzgün saygıyla yapılmış eleştirileri umursamalılar. Bu onları, hatalarını görmelerini ve o hataları bir daha yapmamalarını sağlar. Aynı zamanda kitap da okumalarını öneririm. Genellikle çok yazım ve noktalama yanlışları yapıyorlar ve kitapları okurken bunlara dikkat ederek geliştirebilirler."

19- Yazılarınızı yazarken hayal gücü sınırlarını zorladığınızı hissedip bunun toplumsal yargılarla ters düşebileceğini hissettiğiniz oldu mu? Eğer hissettiyseniz sildiniz mi yazdıklarınızı?

"Yazdığım şeyleri hiçbir zaman silmedim. Çünkü orası tamamen benim dünyam. Özgür hissettiğim bir dünya kurmalıyım. Bu yüzden dünyamı kendi hayal gücüme göre kurdum. Bazen hayal gücünü zorlayacak şeyler oldu mu, belki olmuş olabilir ama bu, onları silmem için bir neden değildi."

20- Kitaplarınızda yazmaya başlamadan önce bir toplumsal mesaj düşüncesi ile mi başlarsınız yoksa bu yazarken şekillenebilecek bir durum mudur?

"Bence bu yazarken şekillenebilecek bir durum. Bu yüzden bir mesaj düşüncesi ile başlamadım hiçbir kitabıma."

21- Son olarak söylemek istedikleriniz?

"Her zaman hayallerinizin peşinden gidin. Yazmayı bırakmayın. Bir gün emekleriniz size mutluluktan çığlık attıracak haberlere dönüşebilir! ♥"

Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.

Hayaletimsi Yazılar「Yazarlarla Ropörtaj」Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin