♦️Chiqelata》Tatlı Sürpriz

15 1 0
                                    

Bu röportajımı Chiqelata ile yaptım. 😄😄

1- Bize kendinizi tanıtır mısınız?

"Adım İpek, 97 doğumluyum. Üniversite öğrencisiyim, İstanbul'da okuyorum ve oğlak burcuyum, karakterim gereği biraz burnumun dikine gitme gibi sinir bir huyum var. Resim çizmeye bayılırım, çizerken ruhum huzur buluyor resmen. Hele de arka planda müzik çalıyorsa tadından yenmez benim için. Resmin yanı sıra kitap okumayı ve araştırma yapmayı severim. Merakımı uyandıran ve bende araştırma isteği doğuran çok fazla şey var ama sanırım en ilgimi çeken konu, uzay. Bilinmezliği bende aşırı ilgi uyandırıyor."

2- Wattpad'i nasıl keşfettiniz?

"Kuzenimin uygulamadan bahsetmesi sayesinde keşfettim. İyi ki de söylemiş, buradan ona selamlar."

3- Hangi duygular içerisindeydiniz, yazarken?

"Yazarken her türlü duyguyu barındırıyorum aslında ne yalan söyleyeyim. Karakterlerin yaşadığı hisleri bende yaşıyorum. Onlarla birlikte kızıyor, onlarla birlikte gülüyorum. Hatta arada yüz ifadem bile bunu destekler şekilde değişiyor. (Böyle bahsedince sanırım biraz garip kaçıyor.)"

4- Okunma sayısı sizi şaşırttı mı yoksa böyle bir sonuç bekliyor muydunuz?

"Okunma sayısına elbette şaşırdım, hala da şaşırıyorum. Hayal ettiğimin çok üstündeydi. İlk hikayem olduğu için ne kadar plan kurarak yazmış olsam da, gerek dili gerek olay örgüsünün gidişatı bakımından acemiceydi. Fakat rakamları gördükçe mutlu olmuyorum değil^^"

5- Okuyucularınızdan üzücü yorumlar aldığınızda; yorumları okurken ki tepkiniz nedir?

"İlk okurken suratım bir düşüyor, yalan yok. Hakaret ve empati yoksunluğu içermeyen her türlü eleştiriye açık bir insanım. Bu yaptığım eksiklikleri, varsa hataları görmemde ve kendimi geliştirmemde büyük bir olanak sağlıyor. Ancak öbür türlüsüne asla tahammülüm yok, ben bu tarz yorumlarda acımasızlıktan ötesini göremiyorum."

6- Dinlediğiniz şarkılar nelerdir? En sevdiğiniz şarkı nedir?

"Arabesk ve fazla klasiğe kaçmadıkça her telden dinlerim ama genellikle rock ve pop tarzında dinlemeyi seviyorum, o yüzden dinlediğim birçok şarkı var. En sevdiğim şarkıcıysa Celine Dion. Surrender isimli şarkısının yeri bende ayrıdır."

7- En sevdiğiniz özlü söz nedir?

"Muhammed Ali'nin, ''Bir insan dünyayı yirmisinde gördüğü gibi ellisinde de aynı şekilde görüyorsa, geçen otuz yılını boşa harcamıştır.'' sözüdür ve beğendiğim bir diğer sözüyse, ''Rüyalarınızı gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır.''"

8- Herhangi birini seçebilecek olsanız, akıl hocanız olarak kimi seçersiniz?

"Kesinlikle Atatürk olurdu. Nedenini sormaya gerek bile yok."

9- Herhangi bir şeyi yapmayı öğrenebilecek olsanız, bu ne olurdu?

"Dans etmek! Çünkü bende bir sopanın mükemmel esnekliği var, dans konusunda tam bir vasatım. Biraz da olsa vücudumu konuşturmayı öğrenmek güzel olurdu."

10- Piyangoyu kazansınız yapacağınız ilk şey ne olurdu?

"Hayvan veya insan, kesinlikle yardıma muhtaç olan herhangi bir canlıya elimi uzatmak olurdu. Keza bu Türkiye dışındaki diğer ülkeler içinde geçerli. Ya da bu amaçla kurulmuş kuruluşlara fon yardımında bulunarak, yardım imkanları arttırmaya çalışırdım."

11- Kitap yazmadan önce nelerden ilham alıyorsunuz, ilham kaynağınız nedir? Başarılı oluyor musunuz?

"İlham için belirli bir kaynağım olduğum söylenemez. Bazen ufacık bir şey dahi bende ilham uyandırmak için yeterli olabiliyor. Bu müzik, film, hatta herhangi bir miting konuşması dahi olabilir."

12- Wattped'de okuduğunuz ilk kitabı hatırlıyor musunuz? Hatırlıyorsanız adını söyler misiniz?

"Sanırım Lemariz'in Hissiz kitabıydı."

13- Kitaplarınız arasındaki en sevdiğiniz karakteri seçmeniz istense, hangisini secersiniz?

"Bu çok zor bir soru... Hepsi benden bir parça taşıdığı için kesin bir cevap verebilmem neredeyse imkansız ama sanırım serinin temel taşı olan Lucifer olurdu. Onunla garip bir bağımız var."

14- Okurluktan yazarlığa geçişiniz nasıl oldu?

"Fantastikle ilgili olan her şey benim ilgi alanıma girer. Normal dünyamdan beni çekip alan, bambaşka diyarlara yolculuk edip hayal gücümün sınırlarını zorladığı için en sevdiği türdür kendileri. Dolayısıyla 'ben neden yazmamayıyım ki?' dememle başladı her şey."

15- Bugün ki bakış açınızla ilk yazılarınızı nasıl buluyorsunuz?

"Tek kelimeyle anlatacak olursam; acemice. Kelime haznem kıt, anlatım diliyse daha kıt. Fakat şimdi yazdıklarımla kıyaslayınca, gelişimi görmek beni mutlu ediyor. Eh sonuçta birkaç yıl önceki senle, şu anki sen aynı değil. Kat edilen yolun farkında olmak keyif verici."

16- Yazarken önceden planlar mısınız?

"Tabi ki de. Ben gündelik yaşantıda da planlı programlı hareket etmeyi seven biriyim, dolayısıyla aynı yaklaşımı hikayelerim içinde göstermem benim için kaçınılmaz. Önce hikayenin gidişatını belirleyecek ana iskeleti ortaya çıkartırım, nasıl başlayıp biteceği bellidir ama sona varana kadar gelişen olaylar genellikle doğaçlama gider."

17- Yazılarınızı hep aynı yerde mi yazarsınız? Parkta otururken aklınıza gelen gelen betimleme tespit vs. yi hemen kaleme alır mısınız orada?

"O anda aklıma gelen şeyleri mutlaka not ederim, neresi olduğu çok mühim değil fakat mutlaka sessiz ve sakin bir yerde yazmam gerek. Bu yerde genellikle odam oluyor."

18- Genç bir yazar adayına önerileriniz nedir?

"Bende genç bir yazar adayı olarak, verebileceğim en iyi tavsiye; asla yazmaktan vazgeçmeyin. Neyle ilgili olduğunun hiçbir önemi yok, yazı diliniz siz yazdıkça kuvvetlenir, siz kendinize bir şeyler kattıkça genişler ve anlam kazanır. Bolca kitap okuyun, film izleyin, internet parmağınızın ucunda açın araştırın. Merak edin ve daima elde ettiklerinizi yeterli görmeyin, devam ettirebilmek için kendinizi zorlayın."

19- Yazılarınızı yazarken hayal gücü sınırlarını zorladığınızı hissedip bunun toplumsal yargılarla ters düşebileceğini hissettiğiniz oldu mu? Eğer hissettiyseniz sildiniz mi yazdıklarınızı?

"Hikayelerimi silmeyi sevmem ve yapmam da, Wattpad'la tanışmadan öncede yazıyordum. Yazdıklarım ne kadar uç olursa olsun, onlar benim hayal dünyamı yansıtan yazılar. Kendim için yazıyorum, keyif aldığım bir şeyi ortadan kaldırmak bana ters düşen bir durum."

20- Kitaplarınızda yazmaya başlamadan önce bir toplumsal mesaj düşüncesi ile mi başlarsınız yoksa bu yazarken şekillenebilecek bir durum mudur?

"Mesaj verme düşüncesi var elbet ama bu amaçla kurgularımı oluşturmuyorum, çoğu zaman karakterlerin yaşadığı sıkıntıları baz alarak okuyucuya bir mesaj ulaştırmaya çalışıyorum. Bazen çok belli olmuyor gerçi ama insanların kendilerinden bir parça bularak, daha çok hikayeyle bağ kurduğunu ve anladığını düşünüyorum."

21- Son olarak söylemek istedikleriniz?

"Yazmaktan vazgeçmeyin ve pes etmeyin. Ne istiyorsanız, arzuladığınız şey ne ise onun için savaşın. Ve son olarak, mucizelere inanın."

Röportaj teklifimi kabul ettiğin için teşekkür ederim.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Sep 28, 2018 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Hayaletimsi Yazılar「Yazarlarla Ropörtaj」Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin