Bab 2

27 1 0
                                    

Tiba-tiba...

'Ting~tong!'

'Tok! Tok! Tok!'

Bulat mata Amelya.

Mak yoi! Cepatnya sampai! Hailaa... Amelya sengih.

Dia melangkah ke pintu utama. Amelya membuka pintu tanpa menarik selak besi dulu. Bukan apa. Takut ada penjahat mana ke kan? kena la berhati-hati.

Sebaik dia membuka pintu, sepasang mata tajam menerhatikannya!

"ARGHH!"

Segera Amelya menutup pintu. Eh tapi... macam kenal aje mata tu.

Warna coklat cerah bersinar, iris matanya berbentuk garang. Jangan-jangan.... Oh my god! Don't tell me her is Danisha!

Cepat-cepat Amelya menarik selak besi dan membuka pintu. Memang betullah! Empat susuk tubuh berdiri depan matanya.

"Kenapa tadi menjerit and suddenly tutup pintu?" Soal Fika. Sebelah tangannya mencekak pingang sementara sebelah tangan lagi memegang phone ber-cover (Apakah?😂) warna pink glitter plus blink blink. Siap ada reben lagi.

"Hehehe... takde apa lah. Jom masuk. Sorry ya... aku tak dan (Tak sempat) nak makan apa-apa lagi korang dah terpacak depan rumah aku. Baru nak mencekik." Amelya membuka pintu seluas-luasnya untuk membiarkan mereka semua masuk.

"Of course! Sebab kalau kitaorang datang lambat mesti kau habiskan semua!" Sampuk Meena.

"Mak oi! Mana la muat nak sumbat lima set mekdi tu. Dah, dah! Kau tak dengar ke perut aku ni dah nyanyi lagu Aiman Tino? Cepat makan!" Amelya segera duduk dikerusi. Lalu mencapai ayam yang ditinggal tadi dan digigit rakus. Serupa pelarian tak makan seminggu lagaknya.

~Ku... Ku ingin dibenci oleh mu... agar kenangan manis terus terpadam...

Selamanya....

Menghitung, menunggu mati! Agar kau jumpa yang dinanti. Semoga, pemergianku ini... terbaik untukmu~

-Ku Rela Dibenci, Aiman Tino-

"Lepas makan kita gi shopping, nak tak? Butik Gucci yang kita pergi hari tu kan, dia buat sale! Beg tangan blink blink tu turun harga dari 600 jadi 400. Memang murah terlajak! Nak tak? Aku dah tak sabar ni." Mata Shaf bersinar-sinar sambil mengunyah French Fries.

"Whoaaa.... ya ke?! Apasal tak bagi tau aku? Cepat makan. Pastu kita gi shopping!"

"DRESS ni cantikla!"

"Wow! Ni lah kasut yang aku cari selama ni!"

"Maigaddd! Handbag keluaran terbaru?"

"Argh! Gabungan warna pastel pink dan kuning ni cantiknya!"

"Jaket kulit ni cantik kalau pakai dengan skirt hitam ni. Padan sangat!"

Sale di butik ni, memang sesak juga. Yerlah... bukan selalu dapat sale. Murah aje barang yang jual. Diskaun 40%.

"Eh, dah banyak ni. Jomla bayar," Ajak Shaf.

"Kejap, cekak reben polkadot ni cantiklah. Ada 7 set warna pelangi. Kita beli untuk group kita, ya?" Cadang Danisha.

"Yalah... cantik sangat! Tapi yang lebih dua tu nak bagi siapa?" Soal Meena sambil membelek cekak yang berbalut dengan kain baldu itu.

"Bagi adik aku, Dania dengan Damia aje. Senang." Danisha tersengih.

" Danisha tersengih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Damia

Dania

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dania

(Korang lagi suka Damia atau Dania? Saya suka Damia sebab dia childish. Dania pula lebih cenderung pada gaya dan fesyen. Gedik sikit walaupun dia masih budak😂)

"Hurmm... okeylah. Lagi pun takde mahal mana pun. Jom!" Amelya memberi kata putus.

"Hauslah... jom kita gi minum air." Keluh Fika sebaik melangkah keluar dari butik.

"Ok jom. Haus jugak. Penat round round. Kat tingkat atas ada Cafè Meow Meow. Jomlah! Tak sabar nak minum coffee sambil 'beramah mesra' dengan kucing!" Bersinar-sinar mata biru milik Meena.

"Kucing? Sorry... aku takut kucingla. Masa aku kena gigit dengan kucing dua bulan lepas, terus aku takut dengan kucing even diorang comel. Trauma tak hilang lagi," Shaf menggosok-gosok lengannya.

"Habis? Kau main dengan Oren aku takpe pulak?" Amelya peluk tubuh.

"Oren takpelah sebab dia baik. Comel... sentiasa memikat hati aku. Lagipun, aku dah kenal hati budi dia macam mana. Dia takkan gigit orang melainkan kalau tarik ekor dia."

"Banyak la kau! Jom kita gi Cafè Gothic yang baru buka tu! Cantik gila dekorasi dia. Bertemakan ala ala Princess Gothic. Sesuai dengan jiwa remaja kita!" Cadang Danisha. Euww.. princess gothic?!

"No, no, no! The answer is no! Princess gothic? Mana sesuai dengan jiwa remaja kita! Kita perlu pilih cafe yang dekorasi ceria, barulah sesuai! Sebab kita ni jiwa periang, sentiasa nak bahagia aje! Gothic tu macam black metal. Hitam aje!" Suk hati aje Meena kata black metal. Aduhaii.. dia ni tahu ke black metal tu apa?

"Kita gi Cafè Pinkish ajelah! Banyak songeh sangat!" Fika mula bengang. Yalah. Orang tengah dahaga, boleh pulak diorang bergaduh pasal cafe. Siapa tak bengang?!

"DEAL!!!" Semua setuju!

Done alredy, Bab 2 of Hati yang Terluka.

Fuh! Finally siap jugak akhirnya . Tapi  pendek aje kan?
But even pendek, susah jugak saya nak tulism idea kering kontang bak gurun sahara.. oohhh panas....

Bab yang ketiga? Hurrrmm... tengoklah, kalau rajin, saya update malam ni. Sebab malamni tak ada aktiviti. Tapi xsure la. Sama ada malam ni or esok.

Theee theee😂😂😂

Hati Yang TerlukaWhere stories live. Discover now