Bela

7 0 0
                                    

Anadolunun bir köyünde uzun ,büyük uğraş ve emeğin ardından hasat vakti gelmişti. Hamo ile Memo adlı iki kardeş , buğday tarlalarını biçmiş buğdaylarını cuvallara doldurmaya başlamışlardı . Bir süre geçtikten sonra , o köyün en belalısı olan Keremo ,yanlarına gelip "Babalarının kendisine iki çuval buğday borcunun olduğunu ."söylemişti .Hamo ile Memo bundan kendilerinin haberi olmadığını söyleyince, Keremo"Babanıza sorun isterseniz ."demesi üzerine küçük olan kardeş Memo ,eve gidip babasına durumu izah etmişti .Babaları eğitim görmemiş fakat belanın kokusunu önceden alabilen, hayatı iyi öğrenmiş bir insandı. Keremo'nun ne kadar belalı bir insan olduğunu bildiğinden, oğullarının başına bir şey gelmemesi için Keremo'nun söylediklerinin doğru olduğunu ve iki çuval buğdayını vermelerini istemişti . Memo, abisi Hamo'nun yanına gelip babasının Keremo'nun söylediklerinin doğru olduğunu söylemesi üzerine, iki çuval buğdayı doldurup Keremo'ya vermişlerdi.Keremo çuvallarını alıp oradan uzaklaşmıştı.

Ertesi gün Keremo bu sefer ağa çocukları olan Çeto ile Meto 'nun buğday tarlasına uğrayıp,tıpkı Hamo ile Memo'ya söylediği gibi Çeto ile Meto'ya da babalarının kendisine dört çuval buğday borcunun olduğunu söylemişti . Bunu duyan Çeto ile Meto kahkahalar atarak "Be adam, babamız koskocaman köyün ağası, senin gibi bir adama mı borçlu olacak? "Diyerek karşılık verdiler. Keremo bu cevap üzerine daha önceden de yaptığı gibi "Isterseniz gidin babanıza sorun bakın o size ne söyleyecek. " diye cevapladı . Ceto ile Meto , Keremo'ya inanmasa da Çeto ,Meto'yu babasının yanına gönderip Keremo'nun söylediklerini babasına iletti.

Bunu duyan Babaları sinirlenerek "O kim köpek oluyor ki ben ona borçlu olacağım ,bu saygısız ve hadsiz serseriyi dövüp bir köşeye atın." Deyince Meto abisinin yanına gelerek beraber Keremo'yu öldüresiye dövdüler . O kadar kötü dövmüşlerdi ki, Keremo kafasına gelen bir darbe sonucu oracıkta beyin kanaması geçirip ölmüştü .Ceto ile Meto başlarına bela aldıklarını anlayıp kimse fark etmeden onu köyden uzak bir yere atmayı düşünmüşlerdi. Fakat Keremo'nun cesetini attıklarını gören bir köylü jandarmaya haber verince, Ceto ile Meto gözaltına alınarak hapishanenin yolunu tutmuslardi .Oğullarını öldürmesi kararını Ağanın verdiğini duyan Keremo'nun ailesi,intikam için ağanın peşine düşmüşlerdi. Ağa bunu duyunca evini toprağını bırakıp ailesini ve paralarını alıp kaçmıştı .

Bütün bu olanları duyan Hamo ile Memo , babalarının neden Keremo'ya borçlu olduğunu söylemesini iyi anlamış ve hemen soluğu babalarının yanında alıp olanları anlatmışlardı.

Baba senin Keremo'ya borcun yoktu değil mi ? Bunların olabileceğini önceden görmüş ,sırf bize bir şey olmasın diye kabul ettin borcunun olduğunu değil mi ?

Babaları oğullarına dönüp "evet oğullarım o gün şayet borcumun olmadığını söyleseydim bugün ağanın yerinde belki de biz olurduk . Bela öyle bir şeydir ki ,bazen belli ede ede gelir ve siz bunu kendinizden uzak tutmak için bir şeyler yapmalısınız .Bende o gün bunu yaptım .

Işte mesele bu. Bu hikayede çıkaracağımız ders ;Bela öyle bir şeydir ki bazen ufak gibi gelebilir ama arkasından öyle şeyler gelir ki, bir bakmışsınız o ufak bela birden dağ gibi bir belaya dönmüş. Düşünmenin ne kadar önemli olduğunu öğrendiğimiz bir hikaye olmuş oldu .

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 26, 2021 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Aşk Tekerrür eder Mi?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin