CHAP 15✅JOIN ME👐

5.8K 277 23
                                    


Skip........

Di sekolah

Kring kring kring

Waktu rehat

Pejam celik pejam celik

Yeaah esok atok dah nak balik so hidup aku akan bebas dari beroks2 nie tak sabar nyee lagipun aku rindu atok.

Ah pasal hari tue korang ingat tak alah pasal lovebite tue hah yg tu lah kan aku balik petang korang nak tahu tak ape jadi aku kene bebel 24 jam oleh abg ash sampai bernanah telinge aku nie mendengar ye sib baik lah die tak nampak kesan love bite tu Ah yg pasal CAzz'z tu pulak nampak ye die tak tahu lagi yang perempuan tu aku memang lah die tak tahu sebab die tak pernah tengok aku yang sebenar kut kalau korang nak tahu aku masib lagi dengan penyamaran nerd aku dahlah disekolah aku jadi nerd nie kat rumah pulak aduh sakit pale aku sabar je lah....................

"Hoi, ira ko tak nak ke kantin ke? Jom lah ikut kitorang kau tu asik skip je makan nanti gastrik tau tak"
Tegur mira kepada ku sambil dia memasukkan buku dibeg nya rajin budak nie aku masukkan bawah palong je malas nak bawak balik buat berat beg je.
(Siape suka simpan buku kat bawa palung meja disekolah angkat tangan)

"Aku takkan gastrik, sebab aku dah prepare nie"
Selepas tu aku mengeluarkan sesuatu dari poketku lalu ku tunjukkan pada mira..

"Ape tue?"
Tanya mira

"Nie gule-gule ubat lah tuk aku tak rase lapar dan takkan gastrik"kataku lepas tue masuk kan gule-gule tu dalam poket balik.

"Ouh......patut lah kau tak gi kantin"
Sampuk dheya pulak.

"Eh......ira atok kau esok balikkan?"
Tanya wafa.

Aku mengangguk

"Lepas nie free dom dari beroks tue"
Kataku dengan gembiranya.

"Sape pulak beroks tue?"
Tanya mira dengan hairan sama yang lain

Aduh lupe pulak aku tak bagitahu diorang lagikan..........tak payah lah nak bagitahu bukan penting pun.

"Oh tak de aku teringat  beroks yang kat belakang rumah aku tu banyak sangat"
Kataku dengan sengihan.

"Tak kene mengene langsung lah ko nie"

Aku tersenyum.

"Betul nie ira kau tak nak gi kantin ngan kitorang?"tanya mira padaku

Aku berfikir jap ikut tak nak ikut tak nak ikut je lah.

"Aku teman korang je lah"

"Okay jom"

Dalam perjalanan ke kantin wafa bertanya padaku.

"Ai,geng tepung gomak tu takde kacau kau lagi ke?"

"Tak"
Jawabku sambil melihat sekeliling.

"Asal eh beberape hari nie aku tengok diorang tak kacau kau eh"_
Ujar dheya pulak.

"Taubat kut"
Jawabku balik.

"Eh asal korang panggil aku name lain-lain eh?"
Tanyaku baru ake perasan tadi diorang panggil aku ira lah ai lah esuk luse ape lah diorang panggil aku nanti asal jangan betine sudah.

"Sebab.......sebab....... Sebab ape eh.?
Tanya mira kepada wafa.

" Sebab aku tak tahu"
Jawab wafa.

"Cilake anda semua"

Sambil kami berbual kosong akhirnya sampai kepuncak jugak eh salah sampai di kantin jugak aku pergi cari meja kosong yg lain beli makanan.
Aku cari punya cari akhirnya jumpa jugak meja kosong nie jauh sikit dari kantin dan orang ramai so senang sikit aku nak membawang(sejak bile kau suke membawang nie  hah budak)(sukehati kite lah sibok je auther nim nie)
(Ceh)

THE LAST DAUGHTER OF MAFIAWhere stories live. Discover now