(Kelas Aaira ☝)
Semasa Aaira mencari bilik pendaftaran Aaira terlanggar dengan dua orang gadis yang membawa buku terjatuh Aaira dan buku yang bemeraka bawa terjatuh juga. "Aduh......"
** apalah malang sangat aku hari ni nasib badan**bisik hati Aaira sambil membetulkan cermin matanya yang senget. lalu salah seorang dari gadis itu menolong Aaira lalu
"maaf maaf maaf kami tak sengaja, awak tak apa-apa mari saya tolong"
sambil menghulurkan tangan nya kepada Aaira yang masih terduduk membetulkan cermin matanya lalu Aaira pun menyambut tangan gadis tadi dan bangun.
"Tak apa, saya okay je awak berdua tak apa2 salah saya juga tak nampak awak berdua tadi"
.kata Aaira
"kami okay je👍"
sambil ibu jadi nya dinaikkan menandakan mereka okay.
" Oh ye awak ni pelajar baru ke kami tak pernah nampak pun awak sebelum ni"
.sambung nya lagi sambil mengutip buku2 tadi yang terjatuh .
"ye betul saya pelajar baru kat sini saya rasa saya sesat boleh awak berdua tolong saya tunjukkan mana bilik pengetua"
balas Aaira dia tau benarnya mana bilik pengetua tapi saja nak berkawan lalu menolong mereka mengutip buku yang bertaburan tadi.
"Oh boleh boleh boleh mari kami tunjuk kan"
katanya sambil teruja macam budak2 baru dapat gula2 yang sebelah nya tu hanya menggeleng kepala saja melihat nya.
Aaira tersenyum yess dapat kawan baru.
"Nama awak berdua siapa"
kata ku sambil mengikuti mereka dari belakang.
"ouh aku Mira dan yang macam terancat akal ni Wafa"kata Mira memperkenalkan dirinya.
Cwafa pulak bermasam muka kerana mira mengucapnya terancat akal .
"saye Aaira Afiqah panggil Aaira je"
balasku kepada mira.Dia hanya mengangguk.
"boleh tak kita panggil kau aku sebenarnya aku rimas lah panggil saya awak macam gedik pulak"
kata Aaira lagi.Mira dan Wafa terkejut cakapku tadi sebab apa penampilan Aaira ni danlh macam innocent dan nerd selalunye orang nerd ni pemalu sikit ni tak nampak macam kasar je Aaira cakap.
" Ehh boleh boleh aku pikir kau ni innocent sangat agaknya taklah kan"
kata mira lagi .mira ni perwatakanya seorang yg kasar sikit dan ganas tapi baik sebenarnya.
"tak lah innocent sangat, kau dua orang kelas apa"
tanya Aaira.
"kami kelas 3A kristal aku haraplah kau sekelas dengan kami ada jugak kawan baru"
balas Wafa.dari gaya Wafa cakap perwatakankan nya macam lembut sikit dari mira dan happy virus.
kami berhenti didepan sebuah pintu ni
"ni lah bilik pengetua kami balik kelas dulu nanti kita jumpa lagi ye good luck"
kata mira dan wafa dan berlalu pergi.Aaira POV
Aku mengetuk pintu bilik pengetua dan orang yang didalam tu membenarkan aku masuk lalu aku pun masuk
"ouh Engku rupanye silakan duduk Engku Tunku ada bagitau saya kedatangan Engku"
kata lelaki yg seperti berumur 30an.
"panggil aku Aaira saja jangan panggil aku Engku aku tak nak identiti aku terbongkar dan aku tak nak semua orang tahu aku siaapa termasuklah cikgu2 kat sekolah ni paham"
kataku sedikit kasar sebab apa sebab kalau orang tu tahu aku cucu Tunku makne nye anak buah atok aku dan kalau aku dengan anak buah aku memang kasar dan dingin sebab aku ketua kumpulan mafia tu sekaligus bos mereka lah pengetua sekolah ni anak buah atok aku iaitu Tengku Helmi dia bekerja dengan atok aku jadi kesimpulannya dia juga anak buah aku dia diarahkan untuk menjaga sementara je sebab aku masih lagi bersekolah kalau tak memang aku lah jadi pengetuanya sebab aku yang akan mewarisi semua ni okay.
"ba...baik Eng...... Eh Aaira tapi Tunku suruh ke Untuk Eng...Aaira rahasiakan identiti kamu"
katanya sambil sedikit gagap.
"yang tu kau tak payah risau aku dah bagitau Atok aku dan aku nak kelas 3A Kristal paham"
kataku lagi.
"tapi Eng.....Aaira kelas tukan kelas biasa nanti kamu kena buli macam mana lagipun markah record kamu tidak sesuai untuk kamu masuk kelas tu"
katanya lagi.** Eeeee tua bangke ne memang nak kene ni **.
"suka hati aku lah nak kelas mane pun ni kan sekolah atok aku jadi aku nak masuk kelas tu dan kau jangan bagitau sesiapa tentang record kemajuan aku tu dan jangan dedahkan identiti aku paham"
kataku dengan kasar . dia hanya mengganguk dan menelan liur sebab kekasaranku tadi , lalu ia mencapai telifon dan memanggil seseorang untuk masuk belum sampai 10 minit datang seorang perempuan mengetuk pintu kira2 umurnye 30an dan bertudung lilit lah juga sama macam pengetua ni lalu dia pun masuk aku hanya melihatnya dan mendengar yang mereka bicarakan.
"Ada ape pengetua nak jumpa saya" katanya sambil melihat pengetua tu lalu melihat ku.
"Ouh ni pelajar baru dalam kelas kamu name nye Eng..eh.....Aaira Afiqah"
kata pengetua tu sambil gagap menyebut namaku.aku melihat nya dengan tajam sebab sikit lagi dia bongkar rahasiaku **Tak boleh simpan rahasia dia ni** dia hanya menunduk tahu takut dan tidak memandangku sebab mataku tajam melihatnya.
"Aaira Afiqah ini guru kelas 3A Kristal cikgu Juzy"
katanya masih lagi tidak melihat ku memang kalau anak buahku mereka pasti menunduk tidak berani melihatku apa lagi kalau sisi gelapku keluar mereka akan rasa ada aura yang menyeramkan .
"Loker kamu no.3010 ,block A"
katanya baru ia melihatku kerana ia merasakan aura itu hilang.
"baik lah mari cikgu tunjukkan dimana kelas kami, pengetua kami pergi dulu"
kata cikgu juzy dan kami keluar dari bilik pengetua itu.Semasa kami menuju kekelas cikgu juzy membagitahu nama- nama bangunan yang kami lintasi. Aku dengan malas nya hanya mengganguk saja mendengar ia membebel masuk telinga kanan keluar telinga kiri saja sebab aku dah tahu semua tentang sekolah ni.kami berhenti didepan sebuah kelas dan cikgu juzy mengarahkan aku untuk tunggu diluar sementara ia masuk dan memanggilku masuk baru aku masuk
Aku melihat kelas ni not bad dan tak berapa ramai pelajarnya.
"Baik lah pelajar sekalian hari ini kamu ada kawan baru jadi jangan buli dia paham Aaira kenalkan diri kamu"
kata cikgu Juzy kepadaku.
"hai nama saya Aaira Afiqah awak semua boleh panggil saya Aaira"
kataku pendek dengan malas.
"okay sesiapa ada soalan nak tanya Aaira"
kata cikgu juzy. Aku melihat ada seorang lelaki angkat tangan sebelum ia bertanya aku terlebih dahulu menghalangnya bercakap.
"Aku tak nak menjawap apa-apa soalan kauorang semua, cikgu mana tempat duduk saya"
kata ku sambil memandang cikgu juzy.aku lihat cikgu juzy sepertinya terkejut dan termasuk semua pelajar dalam kelas pun turut sama sebab aku malas nak menjawap soalan ingat ni sesi soal jawap ke.
"awak duduk sebelah............ Mira tu
Mira angkat tangan kamu"
kata cikgu juzy aku melihat seorang pelajar perempuan berdiri dan mengangkat tangan nya aku pun pergi kearah nya yang dibelakang sekali sebelah nya aku pun duduk.
kelas ni tak ada cikgu sebab apa semua cikgu sedang meeting sebab apa sebab aku tak tahu jangan tanya aku.
cikgu juzy pun berlalu pergi.
belum sampai 5minit aku kene serbu dengan 2 pelajar perempuan seorang aku kenal wafa seorang lagi berkaca mata aku tak kenal well aku nak sekelas dengan mereka sebab tu aku nak masuk kelas ni.
"hai nama aku Dheya Aqilah panggil qilah"
kata yang datang ke meja ku tadi bersama wafa .
"hai juga aku Aaira Afiqah panggil aku Aaira sja"
balasku lalu melihat mira dan wafa
"Eh mira, wafa kita sekelas rupanya"
kata ku pura2 terkejut well aku pro dalam acting.
"eh kau kenal mereka ni ouh jadi kau lah yang dorang langgar tadi pagi kan"
kata qilah aku hanya mengganguk macam burung belatuk.macam2 yang dorang tanya aku dan sempat juga dorang mintak nombor ku nak masukkan kedalam group ..aku dengan officialnya masuk group dorang sebab dorang yang nak aku masuk aku ikut je sebab dorang je kawan aku........... Dan sejak tu juga kami rapat.Skip lonceng tanda balik
Aku pun berjalan kaki balik kerumah dan tertidur terus......
YOU ARE READING
THE LAST DAUGHTER OF MAFIA
Fiksi RemajaMy first book........ Tak suke jangan kutuk tak suke jangan bace tak suruh pun tak suke boleh blah Dan lagi satu saya buat buku nie saje je nak tengok macam mana tahab bm sye.....hehe peace no war........ Jangan kecam saye........ Kalau ada salah ge...