One
“ Meet him Again”
Nakahungong ko sa paghuna-huna kay hing kurog ang ahung cellphone. Nakabantay ko nga nagjilak na d I ko, ahung gipahid ang mga luha nga nanghog gikan sa ahung mga mata.
Pagtan-aw nahu sa ang cellphone ang ahu ra man d I’ ng best friend.
“yes ??”ingon nahu, sa dihang ahu nang gi tuba gang tawag”
“asa naman ka, bayot ??”ingon sa ahung best friend”
“asa man d I ta ron ??”pangutana nahu nija”
“hoy !!! third grand Alumnai, nato ron” hing hunong cija ug istorya ug taud-taud hing istorya na pud cija” ajaw ko ug ingna nga dli na pud ka mo anhi ??”padayon nga ingon sa ahung best friend”
“mo anha ko, wait kay maligo pa ko”ingon nahu dayon pawng sa tawag”
Kalimot ko bay, grand alumnai man d I namo ron, hahahahahhh .. naligo naku ug nag-ilis. Nahuman naku ug ilis ug ni gawas sa ahung kwarto, nakabalik ko ug sud kay nahibilin ang ahung yawi sa ahung kotse.
By the way, ahu d I’ng ngan kay si Yan Regor, Ahhhhmmm … twenty- seven naku ug na’a ko’y business, coffee shop, daghan nakung branch sa ahung coffee shop, five diri sa Maasin, unom sa Tacloban, napo sa Manila ug na’a pud ko’y branch sa gawas nasud, lima sa LA ug lima sa California ug daghan pa. ako na laman ang nagpujo sa among bay sa Monte Cueva kay sila ate tu’a na sa Illinoi, Virginia kauban nila ang ahung ante, half sister sa ahung nanay, and beside mag-open pud sila kuya, bana ni ate ug branch sa ilang kompanya.
Our parents died, namatay si nanay grade ten ko, ahhhmm my father is not totally die, ambot ug asa natu cija gibutang sa ginoo kauban ijang kabit, pero para nahu namatay na ang ahung amahan.
Naka-abot naku sa skwelahan nahu sa una nahung skwelahan, ahung giparking ang ahung kotse sa parking area ug nigawas naku. Pagkagawas nahu sa kotse gisugat ko sa ahung best friend nga dakung ngisi.
“ma’ajo kay hing-anhi naka ??”ingon nija nahu”
Will, dili man jud ko ganahan mo dalo sa mga ing’aning okasyon, napugos ra jud ko ug ganahan pud ko makakita sa ahung mga classmate.
Gigujud ko ni Yiel padung sa gym.
“hay, after fifteen years, magkita na pud me”ingon nahu nga nadunggan ni Yiel”
“na’a na cija”ingon nija nahu”
“unja ??”ingon nahu nija”
“wah ra, ahu ra kang gi’ingnan, ingkaso ug ganahan ka mo duol nija”ingon ni Yiel nahu”
“wah koy plano mo duol nija”ingon nahu nija”
Sukad nahitabo ang pag-konpronta ni Mark nahu wah naku hing takad nija o hingduol pa. “back off” baya ingon nija.
Aysa, aho sang ipa-ila-ila ang ahung best friend ninjo. Yiel is my long term best friend, maguwang cija nahu ug usa ka tuig. Na’a cija’y business, same sa ahung business, sikat pud ang ijang business all over the world.
Way nahitabo karong gabhiuna, sigi raman ug pangutana pangutana ug unsa ang naabot nahu blahhh .. blahhh .. blahh .., tubag na laman pud ko, hahahahahhh
“guys, mo pauli naku, na’a pa koy adtuon”ingon nahu sa ahung mga classmate”
Hing- tando ra cila ug ako nilakaw na, samtang naglakaw ko padung sa ahung kotse, natingala na lang ko kay adunay hing gunit sa ahung kamot ug gibitad ko padung sa way taw ug puro ra kotse, ing-ani na jud d I ko ka ron ??? bitad-bitaron ra ?? maguba ang ahung ka-gwapa ouy.
Nihungong ug kali tang lalaki na hing bitad nahu ug kay wah man ko nagtan’aw nibangga ko sa ijang dughan. Hing lajo ko nija sa dihang ahung nakuha ang ahung kamot na ijang giguntan.
“hae”ingon nija”
What ??!!! ija kung gibitad padung ngari ug “hae” ra d I ang ijang isulti ?? ridiculous !! mo lakaw na tana ko kay lawm na ang gabie pero ija kung gibitad balim nija ug ija kung gigakos nga mo ra ug wah nay hangin musulod.
“I know, until now, you are mad at me, please let me explain”ingon nija nahu”
Hing kalas ko sa ijang pagkagakos.
“there’s nothing to be explain, beside wah may kita atung tiyma”ingon nahu nija”
“but still, your mad at me” ingon nija nahu”
Mo lakaw na pud tana ko apan ija na pud kung gibitad ug this time ija nakung gikisan. Sa dihang nahuman na ang pagkiss nija nahu.
“para asa to ??”ingon nahu nija”
“I love you”Ingon nija nahu”
“you don’t love me, and if you we’re, dika ma suko nahu ug dili ko nimo palajuon diha nimo”ingon nahu nija”
“that was a long time ago, nakalitan raku atong panahuna”ingon nija nahu” lets get out of here, and please lets talk”ingon nija nahu”
“way angay’ng istoryahan”ingon nahu nija nga gibitad naku padung sa ijang kotse”
“daghan ,!!!”singka nija nahu”
Na’abot nami sa ijang kotse ug nakalitok ko ug “wow” na word kay namangha ko kay ang ijang kotse kay mersedes benz !! latest nga model sa mersedes.
“sud !!”ingon nija nahu nga seryuso ang nawng”
Sa pagkahadlok nahu, ning sud na lang ko sa sulod sa ijang kotse ug taud-taud ning sulod na pud cija. Okay, moa min ko, nahigugma gapon ko nija hangtud ron, way nagbag-o, apan ang ahung rang gikabulungan kay unsa man ang among angay pag-istotyahan ??
Ijang gi parking ang ijang kotse ug sa dihang nigawas naku, na’a ra d I me sa reclaim, dapit sa iskwelahan nahu sa dihang elementary pa ko. Nakit’an nahu nga na’a cija’y gitawagan, sa dihang nahuman na cija ug tawag hing duol cija nahu ug ija kung gitan’aw sa mata.
Karon paku kabantay nga hing gwapo cija ug samot. Hing samot ug ka pointed ang ijang ilong, ijang lips ma o gihapon way nabag o lami gihapon kissan, ijang mata ming samot ug kanindot, ijang katas’on hing samot cija ug taas. Naka tuxedo cija, ug naka long sleeve cija ug puti, wah nakabutunis ang duh aka butis sa ijang long sleeve. Naka black jeans cija, wah man cija karon naghubo sa ahung atubangan pero klaro ang mga macule sa ijang bukton.
“look, sorry ahu tung gibuhat nimo, fifteen years ago, sa mutu’o ka ug dili gihigugma tika atung mga panahona”ingon nija nahu”
“get lose, Mark”ingon nahu nija”
“why you hate me, that much ??”ingon nija nga na’a nay nagpundo nga luha sa ijang mga mata”
“your asking me, why I hate you ??? I hate kay bisag dili ko nimo kayang higugmaon, ahu gihapon kang gihigugma !!!! even nga nasakitan naku ahu gihapong gipadayun ang paghigugma diha kanimo, even myself, I hate myself !!!”singka nahu nija”
Ning talikod cija nahu ug ijang gibutang ang ijang duh aka kamot sa likod sa ijang ulo, ug taud-taud nilingkod cija ug ni duko. He was crying in silent.
“if I ask you to give me another chance ?? would you give it to me ??”pangutana nija nahu nga nagduko gihapon”
I walk toward him and I seat beside him and I hug him, I lean my head on his should. Ijang gikuha ang ahung kamot nga naggunit sa ijang usa ka bukton ug ija kung gipaatubang nija.
“would you ??”pangutana nija nahu”
I just nod ug nitan’aw sa ijang mga mata, he has a beautiful eyes. Dili kaajo dako ijang mga mata, insakto rah, may pagka-chinito cija gamay.
He just smile and kiss in my lips.
“I love you” ingon nija sa dihang ijang gikuha ang ijang baba sa ahung baba”
“I love you too, Mark”hinay nahung ingon nija”
“ahu nakang ihatod sa injo”ingon nija, sa dihang hing lajo cija nahu”
“but my car, nabilin ngadto sa skwelahan”ingon nahu nija”
“ayaw na’to problimaha” ingon nija nahu”
Ning- nod ra ko nija ug nilakaw na padung sa ijang kotse. Sa dihang na’a naku sa tungod sa ijang kotse ni sulod ko dayon sa passenger seat ug ni sulod pud cija sa driver seat.
Ning kunot ang ahung agtang kay nakabantay ko sa ija nga hilom cija, so I decided nga makipag-istorya nija.
“so, unsa man imong work ron ??”pangutana nahu nija”
“I’m the CEO of own company”ingon nija nahu nga wala gihawa ang ijang panan’aw sa agi’anan”
“ahhh, okay” ingon na lang nahu”
Ahung gisandig ang ahung ulo sa bintana sa ijang kotse ug ahung gi-pukos ang ahung panan’aw sa gawas.
“ikaw ?? unsa naman ang imong gi-abalahan karon ?? I heard on our classmate’s na’a na daw kay mga coffee shop”ingon nija nahu”
“yeap” tipid nahung ingon nija”
I feel awkward right this moment, and in the same time gikulba’an pud ko. I don’t know unsa’y hinungdan nga gikulba’an ko.
Na’abot nami sa among balay ug sa dihang mo gawas nako sa ijang kotse kalit ra ko nija’ng gigunitan sa ahung kamot ug gibitad paatubang nija ug kalit lang ija kung gi-kisan.
“good night kiss,” ingon nija nahu”
“nakadaghan n aka, ka ron huh”ingon nahu nija”
He just smile at me ug taud-taud ning kirhat cija nahu, wah man ko makakita sa hung nawng ron pero kahibaw ko arang puwaha na nahu. Kinsa baa ng dili ma-muwa ?? nga gikirhatan man ka sa tawng nahigugma jud ka nija ug tinuod.
“you’re blushing”ingon nija nahu”
“tsk !!, chi !!, ari naku, gabi’e n araba”ingon nahu nija”
“okay ?? bye, and I love you, once again” ingon nija nahu jah hing kirhat na pud nahu”
“can you please stop making me shiver ??”ingon nahu nija”
Ingon nahu nija ug sa dihang mo gawas naku, ija na pud kong gibitad and kiss me once again ug pagkahuman ija kung gi-hug.
“I well do anything for you”ingon nija”
I just nod and nigawas nako sa ijang kotse.MARK POV
I just can’t believe na ahu nang nasulti ang ahung feelings diha kang Yan. I was looking on Yan desappering ug sa dihang nah wah na cija sa ahung panan’aw ahu nang gipaandar ang ahung kotse ug ning pauli nako sa amo.
…………..
Na’abot naku sa amo ug sa dihang nakasulod naku sa among balay ahung nakit’an sila daddy kauban ijang best friend and in the same time business partner pud nija sa laing business namo, and then I saw Abigail seating right by her father.
I walk toward them ug sa dihang na’a naku duol sa ila, I greet my father and tito.
“by the way mark, this is Abigail”Daddy pause awhile” you’re future wife”ingon ni daddy”
I was shock for awhile tungod sa ahung nadunggan. Abigail is my future wife ??? I can’t believe this !!!
“what ??”ingon nahu ni daddy”
“look son, I know nakalitan ka sa panghitabo, but this is the only chance we have, Abigail has a cancer, stage three to be exact”ingon ni daddy”
“then ??”ingon nahu nga nagpugong sa ahung kasuko”
“you have to merry her”ingon ni daddy”
I know what’s there point, there point is kinahanglan kong panga-saw’on si Abigial para malipay cija sa mga pipila nga mga adlaw na nabilin.
“no !!! why I should merry her ?? I don’t love her”ingon nahu nilang daddy”
“wah nakay choice, you will merry her even dili nimo cija gihigugma”ingon ni daddy na nasuko na”
“then what ?? pag’abot sa mga panahon ako ra gihapo’y ala’ot !!! my life will be going miserable ug kana ang dili nahu ganahan mahitabo sa ahung kinabuhi, dad !! I want to merry someone nga na’a kanonay sa ahung likod in good times and in bad times !!! and I want to merry someone who really love me and care for me”ingon nahu kang daddy”
Dad punch me.
“wah kay respeto !!”singka ni daddy nahu” ngano ?? kadtong bayhana ang imo pakasalan ?? kadtong bayhana nga imong kauban ganiha, kadtong bayhana nga low class ??!!”pagpadayon ni daddy”
“you have no right nga imong laiton si Yan”ingon nahu ni daddy”
I walk out and go to my room. All my life, sa tibu’ok kinabuhi nahu ahung gisunod ang mga sugo ni daddy, ahung gituman ang ijang sugo nga palaju’on si Yan, fourteen years ago, ahu cijang gituman sa ijang gusto na mahimo kung CEO sa ijang kompanya, ahung gi kalimtan ang pag-engeener para nija, para cija malipay, ug karon cija laman gihapon matuman ??? no !!! dili naku gusto mo tuman nija, I can stand in my own feet !!
I love, Yan very much, ug time na para ipaglaban ang ahung gugma diha nija, time na para ipaglaban ang among paghigugma’ay diha kang daddy.
Ahung gikuha ang ahung cellphone sa ahung bulsa ug ahung gitawagan ang ahung us aka amigo na naghimo sa ahung bay.
“yes ??”ingon sa ahung amigo”
“kamosta ang ahung bay ??”pangutana nahu nija”
“almost done na ang imong bay, pre. Ang kuwang na laman kay mga design ug mga butang”ingon nija”
“okay .. gusto ko ug mahuman na nah sa sunod buwan”ingon nahu nija ug ahu nang gi pawng ang tawag”
Ning higda ko sa ahung kama ug nitan’aw sa kisami.YAN POV
Nakurat ko sa pagsulod sa balay kay na’a sila ate ug papa ??? pagtan’aw nija nahu kalit lang nang gawas ang mga panghitabo kani’adto. Cija ang hinungdan sa kamatayon ni mama, cija u gang ijang kabit !!!
“Yan”ingon ni ate”
Wah nahu tagda si ate ug ni-deretso ko sa ahung kwarto. Nganong hing balik cija ?? kay gibiya’an na cija sa ijang kabit ?? kay wah na cijang kwarta ug tigulang na pud ?? mahimong napasaylo na cija ni ate apan ako dili nahu cija mapa saylo.
Lisod kalimtan ang mga panghitabo nga gihimo nija, nag-ilis ko ug pangkatug ug sa dihang nahuman na ko ug ilis ni-deretso ko sa ahung kama ug natulog na, gikapoy ko karung adlawa.
…………..
Nahimata ko sa sinag sa adlaw na hing lagbas sa bintana, ni bakod ko ug ni’adto sa kusina.
Sa dihang na’abot naku sa kusina ahung nakit’an si papa nga nagluto ug ahu pung nakit’an si ate nga naglingkod dapit ni papa.
Ning duol ko nila pero wah nahu cila tagda, nagipis ko ug ininit tubig sa mug na ahung gikuha ug nagtimpla ko ug kapi. Nahuman naku ug timpla ug kapi ug ni balik naku sa ahung kwarto, dili ko mo adto sa ahung coffee shop kay na’a ko’y laing trabahu’on.
Ahung gi-open ang ahung lap top ug ahung gi tin’aw ang mga halin sa mga niaging mga bulan. Nitan’aw ko sa pultahan kay na’ay nanuktok, wah nahu gi pansin ang nanuktok ko kay abi ko si ate ra ang nanuktok apan si papa man d I. naglingkod ra gihapon ko atubangan sa ahung lap top taud-taud ning kalit ug sulti si papa.
“I hope you’ll forgive me on what I do in our family, Yan”ingon ni papa”
Taud-taud ni kalit ra ug sing-git si ate. Ning dagan ko padung gawas sa ahung kwarto ug nakit’an nahu si papa na naghigda na sa ubos sa hagdanan, I was crying padung ni papa ug sa dihang na’a naku sa ijang tuol ahu cijang gigakos apan naghigda gihapon cija.
“I hope you’ll forgive me, my princess”
Sa pag-ingon pa laman ni papa nakahilak naku, ahung nabantayan na ija kung gigunitan ug taud-taud nahug ni sa simento.
BINABASA MO ANG
ikaw ra
Romancenagmahal lng naman sya, nagmahal lng naman sya sa isang tao na akala nya hindi sya mamahalin o mahal. after fifteen years they saw each other again, and this time sinabi na ang lahat lahat nang taong mahal nya sa kanya ang tunay na nararamdaman...