Niagara Falls

Zondagochtend, 12 augustus 2018 en ondanks alle goede bedoelingen, zoals langer wakker blijven, nog even proberen te zwemmen voor het slapen gaan was de hele familie toch alweer om 4.22 uur uit de veren...., het lijkt wel zo langzamerhand een traditie te worden om die eerste nacht niet goed door te kunnen komen. Ik heb nog wel geprobeerd om weer in slaap te vallen, maar aangezien Mara en Kaley ook beide wakker waren en de ene op haar telefoon aan het spelen was en de andere op haar iPad, ik laat in het midden wie met wat speelde, lukte het me niet meer om de slaap te vatten. Wat ga je dan doen op een belachelijk vroeg tijdstip? Allereerst maar even het hotel boeken voor de volgende nacht. We hadden wel de bedoeling om veel op de bonnefooi te doen, maar aangezien we vandaag de grens over moeten bij Amerika lijkt het me wel verstandig om voor vanavond in ieder geval een adres te hebben. Aangezien we morgen naar Vermont willen, is het handig om vandaag alvast zover mogelijk richting Vermont te komen. Bij ons "vooronderzoek" hadden we al een sterretje gezet bij het Hampton Inn & Suites hotel in Albany NY, en dat is het dan ook geworden. Nog snel even alle boekingssites met elkaar vergelijken en dan blijkt het overal 113 USD per nacht te kosten, dus dan maar boeken bij Booking.com.

Na de koffers alvast te hebben her-ingepakt (ik weet niet of dat een goed Nederlands woord is), maar voor Mara is het altijd een sport om de koffers zo praktisch mogelijk in te pakken. We hebben voor het eerst ook lege koffers meegenomen, omdat we toch wel verwachten dat we hier nog het één en ander zullen gaan kopen.  Deze weekendtas, met daarin nog 2 kleinere weekendtassen is inmiddels omgedoopt tot de koffer van de koffers en daar zijn we nu alvast begonnen om onze vuile sokken t-shirts en overige ellende in op te bergen. Na nog even snel een douche was het inmiddels kwart voor 7 en het ontbijt zou vanaf 7 uur beschikbaar zijn. De koffers in de auto en terug naar de ontbijt zaal om daar een paar broodjes, die bij de prijs van de overnachting in zaten te eten. Bij de meeste hotels betaal je soms wel 25 euro voor een ontbijtje, maar dan slaan wij vaak over. Voor dat soort bedragen moet je een flink ontbijtje achterover kunnen slaan om het rendabel te maken. Helaas lukt ons dat niet zo goed, alhoewel Kaley vandaag toch maar liefst 2 schaaltjes Fruitloops heeft gegeven.

Iets na half 8 hebben we de sleutels van onze kamer weer aan de receptionist afgegeven bij de balie en zijn we in de auto gesprongen richting de Niagara Watervallen. Zelf ben ik hier al 2x geweest, eenmaal in 2001 met vriend Onno en eenmaal in 2003 met vriend Ron. Maar in 15 jaar zal er toch wel het een en ander veranderd zijn...., maar bij aankomst zag alles er nog vrij bekend uit. De hoofdattractie, de magnifieke watervallen lagen er in de zon prachtig bij en we hebben dan ook besloten nadat we de auto op een toch wel dure parkeerplek hadden gedumpt (20 CAD per dag) om eerst maar een boottochtje te maken met de Maid of the Mist. De Maid of the Mist heeft tegenwoordig alleen anders, namelijk De Hornblower. De Maid of the Mist vaart ook nog wel, maar deze vertrekt tegenwoordig vanaf de Amerikaanse kant. We zijn vol goede moed naar beneden gewandeld en voordat we het wisten stonden we met onze mooie rooie poncho's op het achterdek van de Hornblower 9.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.