Shoppen in Orlando

Na onze avonturen van vrijdagavond kunnen jullie wel begrijpen dat we zaterdagochtend niet vooruit te branden waren. Ik heb snel even wat ontbijt naar boven kunnen halen, want na half 10 was er niets meer te krijgen. Vandaag zouden we niet zoveel gaan doen hadden we al besloten. Kaley en ik gaan lekker chillen in het zwembad en Mara gaat lekker lezen, of misschien ook nog wel even naar het zwembad. Na dat alle slaap uit onze ogen gewreven was zijn Kaley en ik naar het zwembad gegaan. het was druk in het zwembad. Er waren een paar grotere gezinnen met veel kinderen die ook in het zwembad waren. Deze kinderen waren wat minder bereisd als Kaley is vermoed ik want het was erg druk, op een niet goede manier. Gelukkig was het zwembad zelf wel heerlijk, want het water was lauw warm. De buitentemperatuur lag iets boven de 30 graden celsius en het water was dan ook heerlijk.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Nadat Mara ook naar beneden was gekomen, het was inmiddels voorbij het middaguur hebben we eerst lekker een ijsje gegeten met z'n drietjes. Ik schrok van de prijzen want voor 3 ijsjes in het hotel durfde ze zonder schaamte 17 dollar te vragen. Mara had de ijsjes gehaald en ze al betaald, maar voor die prijzen had ik waarschijnlijk gezegd van: hou ze maar.

Zoals gezegd, het was ver voorbij de middag en onze magen begonnen wat te knorren, dus op richting Kissimmee, waar 1 van Mara haar favoriete restaurants zit, namelijk Puerto Rico's Cafe. Dit is een kleinschalig restaurantje, wat eigenlijk meer is bedoeld voor de lokale bevolking dan voor de toeristen, maar goed, we weten waar het zit en je kan er voor heel weinig geld heel goed eten. Mara heeft heerlijk een lokaal gerecht vanuit Puerto Rico gegeten en Kaley en ik hebben ons beperkt tot de hamburger, die in mijn gedachte uit het verleden lekker smaakte, toen wij daar in 2012 een paar keer gegeten hadden. Misschien dat ik het mij verbeelde, of misschien zijn mijn smaakpapillen verpest door het de goede hamburgers uit Dubai. Volgens Mara is het een soort van traditie als ze/we daar zijn dat het dan altijd noodweer is buiten en ook nu werden we weer op onze wenken bediend, want we zaten lekker aan ons eten toen er een enorme onweersbui lost barstte. Dit is vrij normaal voor Orlando in deze tijd van het jaar, maar het is wel vervelend als je hier natuurlijk niet een paar dagen bent en het dan echt met bakken tegelijk uit de hemel komt. De onweer was zo hevig dat zelfs de elektriciteit in het restaurant even uitviel. Gelukkig duurde dit niet al te lang en waren we snel weer voorzien van kleffe muziek bij ons overigens verder goede eten.

Vervolgens zijn we lekker gaan shoppen. Eerst een rondje door de Walmart. Mara heeft daar lekker veel eten kunnen kopen wat ze kent vanuit Puerto Rico. In Orlando woont een grote Puertoricaanse gemeenschap, waardoor de supermarkten daar van alle gemakken voorzien zijn. Ook heeft Walmart een leuke kledingafdeling, waar met name de kinderkleding echt heel aantrekkelijk geprijsd is. Dus met een vrachtlading eten en een boodschappen kar vol met kleding (iets overdreven en helaas er zijn geen foto's van...) zijn we de Walmart weer uitgekomen. We reden inmiddels nog steeds in Kissimmee en toen ik in 2001 met Onno voor het eerst in Kissimmee op vakantie was zaten we in een Travelodge hotel, want voor onze standaarden toen best ok was. Het hotel bestaat nog wel, maar is inmiddels eigendom van Holiday Inn, maar ziet er nog steeds triest en verwaarloost uit. Tegenover dat hotel echter zit een leuk uitgaansgebied, waar je normaliter leuke souvenirs kan kopen en allerlei leuke kermisachtige attracties kan bezoeken. Helaas kwamen we hier net rond etenstijd aan en de parkeerplaatsen (die gratis waren) stonden allemaal vol. Er waren nog wel wat betaalde parkeerplaatsen over, maar gezien onze energie niveaus, die erg laag waren hebben we Oldtown, zoals dit gebied heet maar overgeslagen. We zijn toen nog wel even naar de Premium Outlets van Orlando gereden, maar daar deed zich hetzelfde parkeerprobleem voor als bij Oldtown. Het was er gewoon belachelijk druk. Net toen we op het punt stonden om er een punt achter te zetten en terug naar het hotel te gaan vonden we een parkeerplaatsje en hebben we alsnog een rondje door de outlet kunnen doen. Vroeger, en ik weet dat ik nu heel oud klink, waren de outlets echt een paradijs voor shopaholics zoals mijzelf, maar in de laatste jaren en zeker met de sterkere waardering van de Dollar tegenover de Euro is het lang niet meer zo aantrekkelijk om inkopen te doen in de outlets. Ik heb nog wel een sweater gescoord in de Disneywinkel, maar ik wilde nog even bij Nike kijken, maar daar was alles of duur, of mijn maat was uitverkocht. Mara is nog wel even snel geslaagd in Gap en ook bij de Osh Kosh B'gosh hebben we nog wat nieuwe shirtjes voor Kaley kunnen scoren.

Uiteindelijk zijn we weer terug gegaan naar het hotel, het was inmiddels alweer na achten en we zijn op tijd naar bed gegaan, want morgen staat er weer een reisdag op het programma.
Hierna volgen nog wat extra foto's van Universal en Magic Kingdom die ik in het vorige hoofdstuk niet meer kon plaatsen.