Part 21

92 6 0
                                    

Sinb,dyo dan luhan menunggu masa utk ke kapal terbang.mereka duduk dikerusi sementara dipanggil masuk ke balai pelepasan..sinb hanya termenung adakah betul apa yg dia buat ini utk meninggalkan korea..tetiba telefon sinb berdering

"Korang ada kat sini??"

"Dtg laa sementara kami tk berlepas lagi"

"Ok"

Sinb menamatkan panggilan dari Eunha..dia malah risau bukan gembira kerana dia akan berjumpa dgn kai lagi.dia mahu lupakan kai smentara rasa ini masih awal..

"Oppa!!"sinb memanggil oppanya tanpa sempat oppanya menjawab panggilan utk ke balai pelepasan dibuat..

"Penumpang utk penerbangan dari korea ke U.K. dengan pesawat U.K. sila ke balai pelepasan"

Mereka bertiga pantas bangun.sinb tercari rakannya.dyo dan luhan menolak troli..sinb ikut dari belakang mereka beratur utk pemeriksaan..

Sinb menoleh kearah belakang utk ke akhir kali sebelum dia memberi passport..dia terlihat rakannya berada diantara manusia yg berada di itu..dia tersenyum melihat rakannya.dia melihat kai tiada senyuman diwajah Kai..

Sinb berjalan masuk.dia menarik lengan oppanya.kedua oppanya melihat ke arahnya..

"Wea?"soal oppanya serentak

"Tu!!!"sinb tunjuk kearah rakannya

"Ehh mcm mana diorang ada kat sini!?"soal dyo

"Tu laa"luhan membalas lambaian dari rakan adiknya..

"Dah Jom"ujar luhan..

Mereka melepasi pintu balai pelepasan..sinb hanya diam seribu kata..

Skip

Sinb termenung dlm perut kapal terbang.dilihat sekelilingnya.luhan dan dyo sudah dilamun mimpi.diambil phonenya..beberapa mesej masuk.dari Eunha,yuju,kai dan kawan yg lain..sinb membalas semua mesej dari kawannya kecuali Kai.dia membaca mesej kai dgn sebak..

'Saya taknak ucapkan selamat tinggal kpd awak nanti saya akan rasa seperti ditinggalkan..cukup bagi saya melihat awak pergi dgn mata saya sendiri..percayalah saya akan kejar cinta awak..walaupun kita tak pernah ada memori yg manis tapi percaya setiap saat saya kenakan awak disekolah itu memori yg indah.jgn risau saya akan tunggu awak akan saya jaga hati ini.mungkin awak akan suka org lain tapi jgn marah jika saya akan cuba mengambil hati awak kembali..belajar dgn bersungguh tapi jgn lupa jaga diri..dgn sekelian kalinya saya ingin katakan saranghae sinb yaa'

Sinb menangis.ya mereka tak pernah bercinta dan tiada memori yg indah dlm pengenalan mereka tapi entah kenapa dia rasa sakit sangat hati ini..dia tak membalas mesej kai dibiarkan saja..dia mengelap air matanya..

Skip

Kai duduk dibangku di tepi kolam dirumahnya..mesej yg dihantar kpd sinb hanya dibaca tanpa dibalas sinb..

"Nih dah kenapa termenung phone mcm kena tinggal yeojachin jee"ujar kevin cousin kai..

"Ehh tak lahh bila kau dtg?"soal kai meletakkan phonenya dimeja sebelah.

"Baru jee tadi"ujar kevin

"Kau kenapa dtg?"soal kai

"Wea??takleh dtg ke"ujar kevin

"Taklan tanya jee"ujar kai

"Ni haa omma aku suruh bagi kat omma kau hanbok nih"ujar kevin lalu meletakkan beg berisi hanbok dimeja lalu dia duduk dibangku sebelah .

"Nanti kau sambung mana study?"soal kevin

"U.K. "Ujar kai

"Kolej apa??"soal kevin

"Taktau lagi"ujar kai mendonggak melihat awan biru.

"Wahh cantik wallpaper"ujar kevin melihat wallpaper phone kai..

"Weyh bak balik"ujar kai

"Siapa nih??yeojachin kau ke"soal kevin

"Tak"ujar kai lalu merampas kembali phonenya..gambar sinb itu diambil semasa sinb tidur di rumah stor..

"Ok fine!!aku nak jumpa omma kau nak bagi beg nihh "ujar kevin..

Kai mengangguk.dia tenung wallpaper phonenya..dia tersenyum nasib sempat snap gambar sinb kalau tak tiadalah gambar sinb di phonenya ..

Tbc

Naive girl or Taekwando girl(completed)Where stories live. Discover now