Part 27 (final)

120 15 0
                                    

Kai termenung dlm bilik yg dia berkongsi bersama moonbin.dia teringat akan agenda sinb dan Jackson yg dia nampak di tempat yg mereka dinner..

Ya semasa dia turun utk mencari sinb meski dihalang moonbin dia ternampak yg sinb menarik Jackson dlm dakapannya..

Dia sakit hati dgn agenda itu.Mungkin dia amat sayang akan sinb hingga dia rasa cemburu..

"Arghhh!!!!"jerit kai lalu menumbuk katil yg dia baring..

"Kau dah kenapa??"soal moonbin yg asyik membalas mesej dgn yuna..

"Jackson tu first love sinb ke?"soal kai

"Yup!!kenapa?"soal moonbin

"First love mmg sukar dilupakan??"soal kai lagi

"Yupp!!kenapa?kau takut sinb masih syg kan Jackson ?"soal moonbin

"Ntah laa"ujar kai

"Sinb tu syg kau laa haritu aku sampai nak naik sakit telinga dgar dia cerita pasal kau kat aku..maybe sbb Jackson first love dia sinb masih lagi tak boleh lupakan Jackson..diorang couple bertahun kut mmg laa susah lupakan tapi percaya lahh sinb tu sebenarnya syg sngat kat kau..kau hanya perlu bagi dia masa utk dilupakan Jackson dan buang semua perasaannya kpd Jackson kau hanya bersabar dan cuba yakinkan dia yg kau sygkan dia"moonbin menasihati kai..

"Maksud kau dia masih sngat sygkan Jackson?"soal kai

"Dari sinar matanya menatap Jackson dgn sedih aku rasa dia masih sygkan Jackson tapi sedikit je laa beza dgn bila dia tatap kau mata dia lebih sinar kebahagian..percayalah dia sygkan kau lgipun Jackson dah kawen lepas sekolah tahun lepas dgn dahyun sekarang dia kerja dgn syarikat appa dahyun"ujar moonbin sambil memegang bahu kai..

"Kenapa Jackson tinggalkan sinb?"soal kai

"Dahyun suka Jackson pastu Jackson lakk couple dgn sinb.dahyun jadi stress pastu oppa dahyun dia sakit hati tgok adik dia sedih and dia ugut Jackson kalau tak tinggalkan sinb utk adiknya dia akan cederakan sinb..Jackson dia tak sanggup tgok sinb cedera so ptg yg sepatutnya Jackson dgn sinb date takjdi..keesokkan dia sekolah Jackson putus dgn sinb lalu couple dgn dahyun dgn terpaksa dahyun pun taktau sebenarnya oppa dia yg paksa Jackson"ujar moonbin panjang lebar..

"So Jackson masih sygkan sinb ke?"soal kai

"Tu aku taktau yg pasti aku tgok Jackson dah tumpukan kpd dahyun yg sakit sekarang..maybe dia cuba lupakan sinb jugak"ujar moonbin

"Aku just risau je"ujar kai

"Aku tau dari riak wajah kau dgn soalan kau aku boleh agak dah"ujar moonbin

"Hehehe"kai mengaru kepalanya padahal tka gatal pun..

"Dah2 tidur esk kita balik U.k dah"ujar moonbin lalu membaringkan badannya disebelah kai..kai termenung seorang diri..

Skip

U.k

Dlm perjalanan pulang dari kanada kai lebih diamkan diri.tak banyak bercakap malah dgn sinb pun tak bersapa..

Sinb memikirkan keadaan kai sepanjang perjalanan pulang itu.dia resah kerana kai tidak reply chat dan tak angkat call juga..

Sinb tak dpat tidur dgn senang..biliknya terasa bahang..panas semacam saja.

"Kenapa dgn dia??"bisik sinb

"Esok aku jumpa dia kat kolej"ujar sinb nekad..

......

Sinb menunggu kai ditanam kolej mereka jauh dari pelajar lain..sinb mengugut kai kalau dia tak dtg dia akan tunggu sampai kai dtg walaupun hujan or panas..

Dari jauh dia melihat kai dtg kearahnya..sinb tersenyum gembira kerana kai dtg.kai mendekati sinb yg sedang duduk dia berdiri dia hadapan sinb.

"Kenapa nih??saya ada buat salah?"soal sinb memegang tangan Kai..

"Tak lah!!"ujar Kai

"Kenapa nih??jgn buat saya risau semalaman saya tak tidur ingatkan kai!!apa salah saya sampai awak tak endahkan saya??ataupun awak ada org lain??pliss kai jgn tinggalkan saya..saya risau kalau ditinggal lagi saya serik"sinb menangis kai tergamam...

"Hey!!!"leret suara Kai lalu duduk didepan sinb yg duduk diatas bangku..

"Jgn nangis saya tak terfikir pun nak tinggalkan awak"kai menyentuh pipi sinb..

"Tapi kenapa awak ignored saya??"soal sinb

"Saya hanya fikirkan kalau awak masih sayangkan Jackson"ujar kai

"Nope!!hanya awak dlm hati saya sekarang Jackson kisah saya yg dulu dahh saya akan lupakan dia..hanya awak dlm hati saya"sinb menangis lagi..

"Shu!!diam jgn nangis saya minta maaf kerna curiga akan awak"ujar kai memeluk sinb

"Saranghae!!"ujar sinb

"Nado!!!awak jgn nangis lagi kerna saya"ujar kai

"Nae!!"sinb terasa selamat dlm pelukan kai..

Biarkan mereka bahagia dlm percintaan ini.walau ada ribut taufan menguji percintaan mereka..biarlah mereka lalui dgn tabah dan kuat bersama..

Dlm suasana dingin dan segar..ada sepasang kekasih berjanji akan bersama selamanya..dlm kehangatan dan kedamaian biarkan sepasang kekasih itu bahagia selamanya..

The end

Vote!!

Naive girl or Taekwando girl(completed)Where stories live. Discover now