35

136 16 21
                                    

"Macam mana kau kenal perempuan tu ?" Soal Umar yang sedang meniup air kopi panas didalam cawannya. 

Setelah kejadian di hospital sebentar tadi, mereka mengambil tindakan datang kerumah baru Uwais untuk menenangkan Iman yang sudah mengamuk takala melihat insan yang dikenali lelaki tersebut sedang membuat perkara tidak senonoh dihadapan mereka semua. 

"Tak akan kau tak kenal dia Umar ?" Berkerut dahinya (Iman) takala mendengar soalan bangang dari sahabatnya. 

"adakah dia Park--OMG adakah dia adik Park Chanyeol ?"

PAKK ! pukulan hebat dikenakan di bahagian belakang kepalanya.

Perit usah diajak bincang. Memang ngilu dan berpinar sahaja dapat dirasanya ketika itu. 

"Adik aku Park Miran . Itu pun dah mati" Ujur Uwais dengan geram. Tempat disebelah Iman diduduknya. 

"Bini kau mana?" soal Iman.

"Ada dekat atas. Tidur . Sejak dua menjak ni peragai dia jadi beruang koala . Eh kenapa kau suruh aku jauhkan Fartini dari Afif ?" Soal Uwais pelik. 

"Kalau aku cakap takut korang tak percaya" Ujur Iman perlahan. Gelas putih kosong dipandangannya. 

"Cakap jelah. Macamlah kitaorang tak kenal kau Ustaz Iman"

"Fine . Sebenarnya aku nampak something dekat sisi Afif" 

"Uh ? kau nampak apa ?" Umar mula mendekatkan dadanya kedepan. 

"aku cakap aku nampak something dekat sisi Afif. Dan benda tu pandang bini kau." 

(Author : tolong sesiapa hentikan hakak. makin lama makin mengarut nih !) 

"Uh ?" 

"Aku tak tahu benda apa. Tapi memang ngeri kalau nak cerita rupa dia."

"So jangan cerita. Tapi serius la dia pandang bini Uwais. MaiGod !" Bersandar dia (Umar) takala mengetahui akan cerita yang disampaikan oleh Iman sendiri. 

"Dan aku syak perempuan tu yang buat semua ni" 

"Kenapa kau cakap dia pula ?" Uwais menyoal semula setelah dia bertindak berdiam diri selama 4 minit. 

"Sebab kau tengok sudah penampilan dia. Afif mana layan dengan penampilan tak cukup kain tu" Terang Iman. 

"A.ha , betullah kau ingat tak bekas tunang dia dulu Uee ? Ha dulu tunang dia tu pernah sekali pakai baju tak cukup kain. Terus sahaja kena putus beb !" Ujur Umar dengan lagak seperti pakcik bawang yang berjaya. 

"See , kenapa perempuan tak cukup kain pula peluk-peluk dia ? siap cium lagi. Tapi Afif biarkan sahaja." Ujur Iman dengan senyuman sengetnya. 

"Bibir perempuan tu lain macam wey" Umar mula membayangkan bertapa seksinya bibir milik Sera. Lain dari bibir mana-mana perempuan yang dia kenal .

"dingdong. Sebab tu aku cakap kes Afif yang dah lupakan family dan kita semua ada kaitan dengan Sera. Dan aku yakin Sera dalang semua ni" 

___________________

"Sera" Panggil Afif.

"Iyaaa" dengan wajah manis dia memadang kearah Afif. 

"Saya mimpi sesuatu" 

"Awak mimpi apa ?" Tempat kosong disebelah Afif diduduknya, sesekali bahu milik Afif di urutnya lembut. 

"Saya mimpi saya nampak diri saya diikat dengan rantai besi. Dan minta dilepaskan. Tapi bila saya nak tolong dia...ada orang berjubah hitam peluk diri saya. Muka dia ngeri" Ujur Afif . Matanya redup sahaja memandang wajah Sera yang sibuk melipat baju-bajunya untuk dibawa keluar dari hospital. 

18🍒 - DIA LELAKI IDAMAN 2 [COMPLETE]Where stories live. Discover now