~3~

76 6 1
                                    

  Günün bu saatinde ilk defa disardayim, etraf o kadar sakin ki  bir an kendimi baska bir sehirde gibi hissettim. Yolda birkaç araba , kaldirimlarda  yasli  birkaç teyze ve amcalar  disinda  benden en fazla iki yas küçük bir kiz ve erkek var , okul saati olmadigina göre  kaçmamislar o zaman eve giden kardesler ya da  aileleri ile bulusacak kuzenler olabilirler (kiz ve erkek öpüsür)  - öykü gördügü  sahne üzerine yerinde siçrar ve hemen arkasini döner-  tamam demek ki benim tahminlerim yanlis , anneleri ve babalari  biliyor mudur acaba ya da böyle bir seyi görseler ne yaparlar? öykü canim iyice nineye bagladin ne yaptim ki? yok bir sey öykü hadi , hem sen faturalari yatirmayacakmiydin? aa dogru tesekkür ederim.

   Faturalari yatirmak için bir saat yürüdükten sonra sonunda aradigim yeri buldum ve faturalari yatirdim. Faturalari yatirdiktan sonra bana kalan ' iki lira otuz bes kurus'  oldu. Hemen bir is bulmam lazim.

  Eve gitme saatime daha vardi ama benim biletim olmadigi için yürümem gerekiyordu onun için yola koyuldum. Çok susadim offf neyse eve az kaldi gidince hemen içerim diye düsünürken bir korna sesi duydum , yürüdügüm yere baktim kaldirimda yürüyordum o zaman bana deil " öykü"  benim ismim mi söylendi sana öyle gelmistir yola devam  " öykü"  bunuda mi yanlis duydum , kesin babam yoksa kim beni çagricak acaba isten atildigimi mi ögrendi ? nerden ögrendi ki , omzuma degen elle oldugum yerde siçradim ve küçük bir çiglik attim " ssst benim deniz sakin , sana sesleniyorum  neden durmuyorsun?" ahh  denizmis , denizmiymis bur dakika onun burda ne isi var " sen neden burdasin ki?" diye sordum umarim kizmaz yani sasirdigim için sordum yani sana ne oluyor ? "  burdan geçiyordum seni gördüm ayrica senin dinlenmen gerekmiyor mu? neden dolasiyorsun"  hmm bu güzel bir cevap yani en azindan açiklayici " dolasmiyorum ki" dedim yani yanlis anlasilmak istemem " o zaman ne yapiyorsun yürüyerek dinlenildigini bilmiyordum" diye alayci bir tonda sordu , niye açiklama yapiyorsun ki birak önüme dönüp yürümeye devam ettim ama  bu sefer önüme geçti " tamam  öyle demek istemedim afedersin sadece bir yere gidiyorsan birakiyim diyecektim"  aslinda olurdu bacaklarim agridi " hayir tesekkürler" deyip sagdan yürümeye basladim . Birden ayaklarim yerden kesildi ve havalandim "ahhhh"  diye bir çiglik attim " sen gelmezsen ben götürürüm"  suan deniz beni kucagina almis arabasina tasiyordu " birakir misin? " diye konustum sesimin sinirli çikmasina gayret ederek , o ise gülüp yürümeye devam etti , çirpinmaya basladim elimle ittirdin vurdum " rahat dur yoksa kötü olur" diye tehtit eder bir tonda söyledi " hadi yaaa ne yaparsin?" diye cevap verdim ve sesim ister istemez alayci bir tonda çikmisti. Beni arabanin ön yolcu  koltuguna oturtup kemerimi  bagladi " rahat durmazsan seni kaçiririm"  sesinde alay aradim ama ufacik bile yoktu aksine sesi ' ben çok ciddiyim ' diye bagriyordu tirsip oturdugum yere sindim. Deniz de sürücü koltuguna geçip arabayi çalistirdi. Arabayi döndürüp anayola çikti " kemerini tak" deniz, sesi sinirli geliyor acaba yanlislikla biryeremi bastim bir yere bastigin yok arabasindasin ve kaza olurda sana birsey olursa üstüne kalirsin dogru , kemerimi ikiletmeden taktim , nereye gidiyoruz ki ? " benim evim bu tarafta deil ki" dedim sesimde saskinlik ve biraz da masumluk vardi " zaten evine götürmüyorum ki"  'ki' ye vurgu yapmisti sen sürekli 'ki' li konusuyorsun ya ondandir ona peki ya beni nereye  götürüyor?  bak düsüncemi söylerim ama kizmak yok tamam söz bakti senin gibi aptal , saf , masum kiz var, ee  yararlanmak ister insan yani "kendi kafanda kurgu yapacagina sorsan daha iyi olur sanirim ?"  ne bana mi dedi " efendim? anlamadim?"  " hani düsünüyorsun 'ya beni nereye götürüyor' diye  kafanda kurmada sor" derken gülümsüyordu, kafami kaldirip yüzüne baktim araba kullandigi için bana bakmiyordu ne güzel firsat bu firsat hayir bu hiç hos deil benim hoslanmadigim bir seyi baskasina yapmayacagim ya bir dakika incelesen yine yeter hadiii HAYIR . " nereye götürüyorsun?" diye sorabildim sonunda, " sana demistim eger uslu durmazsan sonuçlarina katlanirsin"  sesinde hem alay hem de ciddiyet vardi vay bee iki zitlik bir arada " yani ?" diye sordum ne dedigini hatirlamiyordum ki " sen ne unutkan çiktin yaa "  ne bir dakika kötü olur KAÇIRMAK " hayirrr saçmalama durdur arabayi inicem "  imkani yok olmaz ben onun keyfine göre hareket edemem " valla artik çok geç kaçirildin "  hayatta olmaz " yaaa sen kim oluyosunda benim hakkimda kararlar aliyorsun ve uyguluyorsun bu hukuken suç ve bunun için büyük cezalar alabilirsin" off ne uzun konustum agzim kurudu " hmmm peki sen seni kaçirdigimi kime ve nasil söylemeyi planliyorsun?"  sesin de gram alay yoktu, ve malesef hakliydi , offf  " neden beni kaçiriyorsun ki baskasini kaçir hem bak beni simdi birakirsan kimseye  söylemem söz veriyorum"   kafasini bana çevirdi ve bir tuhaf  bakti  sanki .... sanki aciyormus gibi, hayir ben acinacak bir sey söylemedim ve de  acinacak bir durumum yok evet kesin yok adam seni kaçirdim diyor sen pazarlik yapiyorsun  " neden bana öyle bakiyorsun " diye sordum dayanamayarak. Biraz daha bana baktiktan sonra önüne döndü ve saga sapti , hizli gitmiyorduk ama ben yine de tedirgin oluyorum. Hala bana cevap vermiyordu sanirim çok konustum rahatsiz olmus olmali onun içi bende sustum ve bakislarimi ellerime indirdim cam kenarinda oturmak bana iyi gelmiyor basim dönüyor ve yanimizda araba geçtikçe sanki bana çarpip geçiyorlar  gibi hissediyorum. Bes alti dakika sonra araba yavasladi ve durdu bana birsey demeden indi ve disardan arabayi kilitleyip eczaneye girdi tabi eczaneye girer sabahtan beri basini  etini yedin adamin bir ilaca ihtiyaci var haklisin , keske o kadar çok konusmasaydim. öykü kizim sen salakmisin adam kapiyi kilitlemis olabilir ama içerden açilir insene ahhh dogru . Eczane kapisini kontrol ettikten sonra hizlica arabadan inip geldigimiz yönde yürümeye basladim , tam sokagi dönüyordum ki belime bir kol dolandi ve geriye çekildim " hava almaya çiktin heralde"  dedi deniz imali ve sinirli bir tonda  , ne cevap vericem kizmisda ona bakmaya çiktigini söyle " eee s..sey b.be.ben senin n.nereye gittigini görmedim de b.bakmaya çikmistim" sesim  titrek ve kisik çikmisti off bir seyide beceremiyorum " eminim öyledir"  hala belimden tutuyordu , arabanin yanina geldigimizde bu sefer beni arka koltuga oturttu tabi artik yüzünü görmeye dayanamadi  deniz de hakli yani keske beni kaçiracagina daha güzeo ve uyumlu bir kaçirsa simdi ben hep basina bela olurum anladigina sevindim onun için sus konusma ve ne diyorsa yap peki.

Arka koltuklarin yam ortasinda oturuyordum ve ne zamandir arabadayiz hiç bir fikrim yok  , saatimin pili bitecek zamani buldu. Yola söyle bir baksam bie sey olmaz hem araba sesi de yok , basimi kaldirip soldaki cama baktim yolda hiç araba yoktu ve de isik buralar benim bildigim yerler deil ehh çocuk senin nasil bas belasi oldugunu anladi  seni issiz bir yere birakacak ya da öl.. saçmalama olmaz  öyle sey yani ben demistim beni birakirsan söylemem diye adam isini garantiye almak istiyor.

Çok uzun süredir yoldayiz yaklasik  üç saat kadar nerden biliyorum çünkü yapacak bir seyim olmadigindan saniyeleri saymaya basladim ve 11, 883 e kadar saydim bu da yaklasik 3-3,5  saate denk geliyor  tabi bunu hesaplamamida sayarsak 4 saat olmustur.Aslinfa arabanin saatine bakmayi düsündüm ama yani yanlislikla ona bakarsam rahatsiz olabilir diye bakmadim. on on bes dakika sonra araba durdu basimi kaldirsam kizmaz dimi üff bak iste çatliyacagim meraktan nereye geldik solumdaki camdan baktigimda sadece karanlik görünüyordu sagda da ayni sey geçerliydi , ön cama bakmak istemiyordum ve o arabadan inmemisti. Biraz daha beklerken o telefonla konusuyordu ne kadar dinlemek istemesemde duyuyordum:

- evet simdi geldik                                                -.........                                                                      -hayir bir sorun yok                       

-............

- evet açiklama yapicam

-....................

- bana güvenmiyorsan bunu benden istememeliydin

-.........

-tamam görüsüz

   Konusma kesildi " in"  arabada benden baskasi olmadigina göre bana söylemis olmali. Dedigini ikiletmeden ondan ter tarafa indim , acaba buna kizar mi ? yani ben yakin olmak istemedim. Yürümeye basladi , arabanin farlari bir tas evin duvarlarina çarpiyordu deniz kapinin önünde durup anahtarlari çikardi , kilidi çevirdi ve kapiyi araladi " gel" yürümeye basladim kapini önüne geldigimde kapiyi sonuna kadar açip kafasiyla girmem için isaret etti. Yavasça içeri dogru ilerledim , biraz daha ilerledikten sonra kapi arkamdan kapandi dönüp baktim ama karanlikti ve bir sey görünmüyordu bir kaç saniye sonra araba sesi geldi , bu demek oluyor ki burda karanlik ve hiç kimsenin olmadigi yerde tek basimayim.

MAVIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin