Part 14: Makcik Bawang.

391 20 2
                                    

No One

Syazwana dengan Yoongi otw untuk pergi ke motor tua yang mereka tinggalkan di bawah pokok rambutan pak sajat.

semasa mereka otw mereka ternampak sekumpulan makcik makcik yang syok bercerita berhampiran dengan motor tua tuh.

wow suara mereka sangat rancak bila bercerita.

eh bercerita ke berbawang??

tetiba salah satu makcik tuh ternampak Syazwana dan Yoongi.

makcik tu senyum dan terus melambaikan tangan untuk ke mari ke arah mereka. " Wana ! meh sini kejap makcik nak tanya soalan. " ahhh dah mula dah makcik ni hm

Syazwana dan Yoongi pun apa lagi terus pergi ke arah makcik tuh lah

" kenapa makcik? " kata Syazwana. Syazwana tahu makcik makcik nih. siapa lagi kalau bukan makcik bawang yang terbesar dekat kampung ni plus mereka ni juga geng opah Syazwana. jan cakap nenek Syazwana ni tak advance ahhhh. dah up up dah makcik zaman now.

" ada tak opah kamu dekat rumah? " soal makcik  yang pakai baju warna kelabu tersebut. Syazwana pun mengangguk tanda " ada "

" ohhhhh.. " makcik tu O sambil melihat Yoongi atas bawah. mende makcik nih tengok suami orang begitu hmmmm

ada yang kena luku ni oleh Syazwana ahahhaha.

" ahhh ni siapa? " soal satu makcik ni pula yang pakai baju merah dan pakai spek sambil melihat Yoongi. amboi amboi mata tu control sikit eh makcik ingat laki kat rumah.

" uhm ni abang wana ahahha " Syazwana dah berpeluh peluh sambil ketawa paksa. well nak cover cover lahh.

makcik tu membuat muka pelik sambil berkerut seribu. " sejak bila kamu ada abang nih? satahu makcik kamu anak tunggal. " ah sudah makcik ni nak buat soal siasat kalah kalah polis lak hm. oh lupa husben dia nih polis almaklumlah dah pencen husben dia.

eh eh napa tetiba cer tentang makcik nih??

okok back to storeh ya gais.

Yoongi saja melihat jam tangannya untuk lari dari soalan tersebut. " ADOI makcik dah nak senja ni. tak baikkkkkkk perempuan balik lewat en en? dah dah Assalamualaikum. " semua makcik tuh terkejut apabila Yoongi tetiba bersuara dan membuatkan Syazwana terkejut jugak.

nasib makcik makcik ni takde heart attack kalau ada dah lama dah mati di tempat kejadian diikuti dengan Syazwana.

Yoongi terus menolak nolak tubuh badan Syazwana untuk terus menaiki motor tua tersebut. makin di layan makcik makcik bawang ni makin parah soalan mereka bagi nanti.

+++

Syazwana

" ASSALAMUALAIKUM " aku terus terja masuk ke dalam rumah selepas je memberi salam.

NAK MANDI EYO EYO.

" Assalamualaikum wbt " Yoongi memberi salam dengan lembut sekali lepastu full salam beb.

tapi lembut dan full salam dia tuh macam kena penumbuk bertubi tubi kat pipi hm.

hestek wana sentap 7 keturunan.

" Assalamualaikum~ " haku pun taknak kalah dengan kelembutan tau AHAHAGGAGAGA.

ketiak aku dah basah teroks ni gara gara sentap ;w;

" Waalaikumsalam. ahh balik rupanya kamu. pikirkan tak ingat nak balik ahhhah " ayat opah tu macam perli la pulak.

Yoongi terus pergi ke arah opah dan terus menyalam opah.

[OG] Isteriku Budak PT3 ± MYGWhere stories live. Discover now