Yoongi
selepas je makan dan borak borak kosong dengan opah, aku terus baring ke arah sofa dan lelapkan mata.
bukan, aku belum mati lagi.
aku nak tido sebab penat sangat haaaaa
SIAPA NAK FIKIR KAU MATI ASTAGA ASTAGA
DIAM !
baru je nak pergi ke alam mimpi dah ada yang memekak untuk bangunkan aku.
" WOI YOONGI WOI. BANGUNNNNNNNNNNNNN " teriak Syazwana di telinga aku.
kalau aku tuli aku salahkan budak ni dan ruyung dia berjemaah. jan cabar aku.
" APA KAU NAK? " kataku kuat. aiyerrr geram sot ngan budak ni nak kacau keamanan aku ja.
" amboi amboi, kau.. tidur tak ingat dunia eh? " Syazwana bercekak pinggang di hadapan aku sambil buat muka tak puas hati.
eh jap
aku tidur sampai petang?
WEI AKU RASAKAN AKU MACAM BARU JE NAK TIDUR WEIIIII.
" hah? srsly?! " kataku tak percaya.
" ah hah. siap bukak mata lagi pastu tidur balik eh kau. apa kau mimpi eh? " soal Syazwana dengan muka yang tak boleh blah dia tuh.
aku mula berfikir.
kot kot yang tadi tuh aku bermimpi?
EH EH DAH LAH MAKIN MERAPU YINI CERITA WOIII.
" ahhhh dahlah aishh. kacau je lah budak gendut ni. sana main barbie " sempat lagi aku menarik hujung tudung Syazwana.
ya dia pakai tudung 24/7 bila dengan aku. sampai sekarang aku tak pernah nampak dia bukak tudung ft rambut dia. hmmmmmmmm
" aish ! aku nak ajak kau bersiar siar naik motor. bukan selalu en en? " Syazwana meninggi ninggikan keningnya sambil cucuk cucuk bahu aku.
aku hempuk satgi ahh cucuk cucuk sesuka hati mende ahhh.
" kau gila sawan mental ke apa tetiba nak ajak aku bersiar siar skang? aku tengah menikmati tidur aku kau serga aku?! dah dah skang aku nak TIDUR " aku sengaja tekan kan perkataan tidur tuh. sebab nak budak gedut ni faham ahh.
" adoi adoi matilah yugi. kau ni no fun tau tak? sekarang ni kita kat kampung, jarang okey kita menikmati keindahan kampung sekarang. kau, dari segi pandangan kau macam kau tak pernah merasa suasana kampung. now is the best chance la " amboi budak ni sempat lagi speaking speaking kat aku.
" aku kata aku-- "
" Yungi, betul kata wana tuh. jarang kamu dapat merasakan suasana kampung. apatah lagi datang ke kampung opah nih. " opah tetiba muncul dekat suatu sudut yang membuatkan ayat aku tak abis di type oleh author. PERG AYAT AHHAHAHAHHA
" eh eh opah ni mana ada lah. yungi belum abis lagi ayat dah opah potong. yungi nak cakap yungi nak bukan tak nak ahhhh " nafiku.
aku ni pun hanya mampu cover cover jalah ayat hm.
opah hanya tersenyum dan hilang dari pandangan aku.
" ooooooo opah cakap macam tuh baru tehegeh hegeh cem taik nak eh? " Syazwana dah tarik muka menyampah dia dekat aku.
eh budak ni. humban kang tak sesia hidup tsk.
" haih diam ah. jom BERSIAR SIAR. " aku dan muka masam aku semasa asam jawa kat dapur korang tuh dah mula berdiri dan terus berjalan dengan malasnya untuk menuju ke pintu hadapan.
YA ALLAH BERIKAN LAH AKU KEKUATAN UNTUK PETANG NI JE AJSHAVUHWQDV--
aku boleh dengar gelak kecil budak Syazwana tuh.
siap kau budak kecik !
+++
" OPAHHHHHH, MOTOR NI ROSAK LAH " aku menjerit untuk mendapatkan opah.
dalam sekelip mata opah ada di muka pintu.
baru je aku panggil dalam beberapa saat tetiba opah dah ada di depan mata. opah ni ahli sihir ke apa? pantas semacam je. hmmm
" pfft, kamu nih-- "
" tak pe opah sayang intan payung Wana. biar Wana yang urus motor nih. Yugi ni bandar sikit. " kata Syazwana dan terus mainaiki motor tersebut.
amboiii budak nih. perempuan ke lagi? kemain ganas naik motor tuh.
" kau yang bawa aku? eh eh memang aku-- " lagi sekali kata kataku d potong.
WEI I DAH GIBAB DENGAN LAIF HM 2 KALI DAH KENA POTONG WEI.
" syyyyyyy, naik " habis tempias air liur Syazwana semasa dia mensyyy aku.
aku melihat opah, opah melihat aku dengan senyuman di bibir.
nasib kau la Yoongi kau dapat mencalarkan imej suweg kau lepas nih.
aku dengan pasrahnnya naik atas motor dengan teragak agak.
" kalau aku mati. aku hantui kau. faham? " aku memberi amaran dekat Syazwana.
" alahh santai lahh. aku nih hebat bab bab motor ahhhh " sempat lagi dia menepuk nepuk dadah dia. ceh aku libas skang.
belum sempat balik dah ke alam kubur aku hm.
No one
Syazwana memulas handle motor seperti mat rempit dan terus melambai ke arah opah dengan divanya.
" BYE OPAHHHHH HAHAHAHHAHAHA " Syazwana gelak gelak setan sambil merempit keluar.
" WOI BAVIIIIIIIIIII " Yoongi dah rasa tak sedap hati sampai sempat memaki.
selepas je mereka hilang dari pandangan opah. opah terus...
" harap Yungi selamat, amin " sempat lagi Opah menadah tangan untuk berdoa.
adakah Yoongi akan selamat?
deng deng
hestek bunyi gendang suspen AHHAHAHHAHAH
TBC~
YOU ARE READING
[OG] Isteriku Budak PT3 ± MYG
FanfictionSyazwana binti Abdul Rais yang baru sahaja berumur 15 tahun terpaksa mengahwini jejaka yang berumur 25 tahun, Min Yoongi. Adakah kehidupan Syazwana akan sama seperti dulu selepas sahaja mengahwini dengan Min Yoongi yang jauh beza 10 tahun darinya? "...