HIRO'S POV
Cepat-cepat sy ikut langkah si Serra meninggalkan shopping complex Skytree. Masih lagi sy marah dengan kejadian di club tadi sampai sy kena kejar bodyguard2 boyfren si Haeyun. Gad-damm-it!! Kanapa bah nasib sy ni malang butul? Asal sy bawa perempuan pigi clubbing, mesti dorang ni sudah ada boyfren. Kalau sy inda terserempak sama si Serra dalam toilet tadi, mati sudah kali sy kana belasah oleh tu bodyguard2 semua. Sy tingu si Serra tapi dia tetap memandang ke depan dan kakinya laju butul melangkah. Sampai di sebuah coffee shop yang agak jauh dari Hotel Skytree, baru si Serra berhenti.
"Bagi balik scarf sy. I think teda orang yang ikut ko", dia bilang sambil memandang sekeliling. Mata sy tingu muka dia dan tiba-tiba sy rasa bersalah sebab sy pernah rasa jijik sama dia kerana pekerjaan yang dia buat. Perasaan jijik itu bertambah-tambah bila sy terserempak lagi dia kerja di kedai kasut. I thought she's a bad karma for me tapi dia juga la yang menolong sy niari.
"Buli ka sy ikut ko balik sebab kalau sy pigi ambi kereta sy skarang, mesti sy kena tangkap oleh orang-orang tersebut. Please, Serra. Help me one more time pas tu sy inda minta tolong ko lagi. Please...", sy rasa paling safe sekarang ialah ikut si Serra pulang sebab sy masih inda berapa biasa lagi ni tempat.
"Sy inda mau campur dan terlibat dengan urusan ko. Now give my scarf and leave me alone!", I think si Serra deserved to get mad sebab sy kasi susah dia berkali-kali niari. Dia terjatuh di toilet pasal sy, pas tu dia take risk lagi untuk sy dengan berdepan sama tu bodyguard2 dalam tandas tadi dan dia tolong sy keluar dengan selamat dari tu bangunan. I owe her so much.
"I will pay you RM500 kalau ko bawa sy sampai umah ko", sy mengeluarkan note 100 sebanyak 5 keping dari dompet. Selain to be safe, sy mau bayar dia punya khidmat sama sy tadi supaya sy tidak berapa terasa terhutang budi sama dia. Mata dia mengikut rentak tu duit yang sy kasi guyang-guyang di tangan. Umm.. butul la si Naga cakap yang dia ni money minded. Sy kasi dekat lagi tu duit sana muka dia.
"OK! Only sampai rumah sy lepas tu ko kena call orang to pick you up. Sy inda mo tolong lebih daripada itu!", hahahah! Mata duitan juga! Bila dia mo capai tu duit dari tangan sy, trus sy kasi masuk balik dalam poket.
"Ah, not now! Sy bagi ko bila sampai umah ko. I promise", sy tersenyum-senyum sambil kasi guyang badan sy dengan gembira. Sekejap saja sy sudah lupa yang sy hampir kena pukul tadi. Dia menunjukkan muka marah tapi dia tetap memulakan langkah. Sy ikut sebelah dia dan kira-kira dalam 15 minit kami sampai di bawah sebuah apartment tiga tingkat.
"Ini rumah sy. Give me my pay and scarf", si Serra meminta barang kepunyaannya. Uhu.. not so fast, sweety.
"Ini rumah ko? Alamat ko apa?", sy tanya for information. Nanti sy mo call mom untuk menghantar driver to pick me up from here.
"No, sana roof top. No.1, Asakusa, Skytree", jelas dan ringkas dia punya jawapan.
"Ok, mari naik", sy bilang sambil menaiki tangga tanpa menghiraukan si Serra yang masih terpacak di bawah. Bila sy sampai di atas bumbung sy dapati tu umah yang si Serra bilang tempat tinggal dia serupa macam kontena - kecuali ada atap la.
"Hey! Sudah sampai umah sy!", dia menerpa sy dari belakang. Sy tersenyum dan menyilangkan tangan.
"Sy inda picaya sampai ko masuk dalam umah ko", oleh kerana ragu-ragu yang tu box macam kontena itu adalah rumah dia, sy mo pastikan dia yang kotak tersebut adalah sebuah tempat kediaman. Mata dia memandang sy dengan marah tapi sy buat inda tau. Dia kurik bag dan mengeluarkan kunci.
"Puas hati????!!!", dia menjerit sambil membuka pintu luas-luas. Wah.. butul-butul ini rumah dia oh.. pa macam dia buli tinggal ni umah serupa kontena? Sy tersenyum sinis sambil melangkah masuk ke dalam. Well, sy masih curios pasal interior designnya bah.
YOU ARE READING
THE PART-TIMER (COMPLETED) ~ Season 1
General FictionCopyright © Fir Tree June SabahanSlank©2019 All rights reserved. No part of this publications may be reproduced in whole or in part, or stored in a retrieval system, or transmitted in any form or by any means, electronic, mechanical. Photocopying, r...