A Doppelganger for Hiro? - Part 12

360 42 5
                                    

SERRA'S POV (sorry ar, inda abis-abis si Serra mau si Penulis tulis pasal dia saja. Selfish butul!)

Kepala sy terasa pening sebab bunyi berdegung di dalam telinga sy masih kuat dirasai.

"Serra.. Serra.. Serra, bangun sayang.. ", uh..Macam suara si Shiro. Sedaya upaya sy membuka kelopak mata yang terasa sangat berat macam kana tindih tu batu bata. Sy buka mata perlahan-lahan tapi penglihatan sy masih kabur-kabur. Sy kelipkan mata sy berkali-kali.

"Shiro.. is that you?", susah payah sy bangun menggunakan ke dua-dua siku dan tapak tangan. 

"Yes, Serra. Thanks God, ko ok!", dia peluk sy dengan kuat.

"Shiro?", macam sy masih inda yakin dia yang sedang memeluk sy. Di mana bah sy tadi? Kenapa tiba-tiba hilang ingatan sy ni? Otak sy menganalisa kembali memori yang tiba-tiba terpadam and all of sudden sy menjerit ketakutan!

BENG! BENG! BENG! BENG! BENG!

"Arrrhhhhhhhhhggh!! Pistol! Pistol! Banyak gun!!", tapak tangan sy menutup ke dua-dua belah telinga sebab tiba-tiba sy terdengar bunyi tembakan senjata yang tidak putus-putus.

"Serra! Serra! It's okay, I'm here.. shuusssss... I'm here..", bergegar-gegar badan sy dalam pelukan si Shiro. Dia peluk sy kuat-kuat sambil calming me down. Sy nangis semahu-mahunya sebab sy ingat mati sudah sy kana timbak bh. Sekarang baru kembali tu scene di mana tetamu-tetamu Mrs. Watori (termasuk dia sekali) menembak pistol mereka ke udara bertalu-talu. Bunyi yang bergema sungguh menakutkan dan definitely lain dari apa yang sy tingu atau dengar di tv! 

"Shiro.. sy takut.. sy takut.. uhuu... uhuu..", inda berenti airmata sy turun dan tangan sy pula melilit di pinggang dia sebab sy inda mau dia kasi tinggal sy. Mada oku tongkiadai !! (Inda mau sy kana kasi tinggal!!) (Penulis: Sy minta maaf ar, terkeluar bah Dusun si Serra :D :D)

"I'm here sayang.. sy inda pigi mana-mana. Shuuusss.. you are safe with me.. sleep now.. shuusss...", tangan dia membawa sy berbaring kembali dan suara dia yang sangat lembut perlahan-lahan membuat sy berasa tenang namun airmata sy masih mengalir dengan deras.

"Jangan kasi tinggal sy, Shiro, sy takut. Stay sama sy, please.. uhuuuu.. uhhuuu", walaupun masih menangis badan sy mula relax balik dan suddenly sy rasa tersangat penat.

"Shuuuuss... I'm not going anywhere, am here with you, Serra.. shusss... sleep.. sleep.. shuuuss..", sayup-sayup sudah suara dia sy dengar dan perasaan sy bertambah damai di dalam pelukan dia.

Zzzzzzzzzzzz....

(Penulis: Sy mo tambah goruk (dengkur) nga, tapi nanti inda kiut lagi heroin kita. :D hahahah)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SHIRO'S POV

Sy parking ja kereta di garaj selepas balik dari melawat si Hiro di hospital, all of sudden sy dingar bunyi tembakan yang tidak berhenti-henti memecahkan kesunyian mansion kami. Dalam hati sy berpikir, mesti mom sama dia punya kawan-kawan punya kerja tapi sy inda kena notify pun yang dorang ada formal gathering niari. Mom ni pun satu. Anak dia di hospital belum sedarkan diri tapi dia sini berpesta. Very bad and selfish behaviour, hati sy mencemuh mom sy sendiri. Sy kurik henpon sy dari deskboard kereta dan bila sy mo on bateri pula sudah weak. 

"Huhh..", sy menghembus nafas penat dan berat. Kepala sy pun pening betul sebab semalam kurang tidur, pas tu pula bila balik ja dari tempat Serra.. ..Hah?? SERRA!! Alamak!! Sy lupa call dia!! Berlarian sy masuk ke dalam rumah dan bergegas menuju ke bilik sy. Baru sy mo buka pintu..

"Director Shiro. Mrs. M calling you", si Alex tiba-tiba muncul entah dari mana.

"Nanti, I have urgent thing. Sy mo charge henpon sy dulu!", sy bilang meninggalkannya yang berdiri tegak di depan pintu bilik sy. Cepat-cepat sy sambung cable dan trus tekan ON/OFF button. ...Argggh!!! Lambat butul mo on!.

THE PART-TIMER (COMPLETED) ~ Season 1Where stories live. Discover now