Confused! - Part 6

444 49 4
                                    

SERRA'S POV

Jantung sy masih berdebar-debar bila sy masuk bathroom. Terbayang-bayang lagi sy muka si Hiro yang Oh My God...! Kambang bulu-bulu sy bila teringat balik cara dia berbisik di telinga sy tadi apalagi bila tersentuh hidung sy sama dia! Kalau la dia cium sy tadi tu, kompom sy trus jadi arang oh! That guy is super hot macam matahari di langit!

Sy buka shower dan menadah tapak tangan di bawah pancuran air yang inda berapa kuat pressure dia. Ahhh! Balik-balik juga sy teringat scene sy sama si Hiro tadi. Kanapa bah juga sy ni? Kalau something really did happen lain lah! 

"Eiiiiiii!!!! Pigi ko jauh-jauh! Shuu! Shuu!!!!", sy cakap dengan kuat bila sy berdiri di bawah shower. Of course suara sy keluar ber"bubble-bubble" (Penulis: kamu paham juga bah apa yang sy maksudkan, kan?? Cuba test bercakap dalam air - ahh! begitu bah -- susah butul mo explain oh kalau kehilangan perkataan ni. Skip la ni part mandi, sama juga tu si Serra pakai sabun macam kita)

Segar butul sy rasa lepas mandi, siap sy cuci rambut lagi. Cepat-cepat sy keluar sebab sy teringat si Kaito saturang di luar rumah. Sebelum itu, sempat sy ambil baju si Six Pax yang yang sy gantung di dalam bathroom semalam.

 "Umm.. kering sudah. Bagus sy iron dulu sebelum dia datang", sy bercakap seorang diri sambil mengenakan pyjamas warna putih. Rambut sy yang basah sy biar terurai, nanti kalau sy keluar pandai kering juga tu sendiri kana angin. Sy intai Kaito di luar, dia tengah meningu langit dengan kedua-dua tangan dia diletakkan di atas dinding yang separas pinggang dia. Bagus sy buat kupi, lagi pun sejuk sudah di luar. Mata sy melihat jam loceng sy dan jarum pendek dekat sudah menghala ke nombor dua. Kurang tidur lagi la niari ni... Sy menghembus nafas berat. Siap saja sy iron baju si Six Pax dan kasi masuk dalam paper bag, sy bikin dua cawan kupi dan membawa ke luar.

"Kaito, nah", sy hulur tu kupi panas yang masih berasap kepada Kaito. Dia memandang sy dengan penuh perhatian namun tetap lembut. Fresh sy nampak muka dia yang look so innocent.

"**^%*%(&$ ?", sy nampak mulut dia say something tapi inda berapa jelas.

"Sorry? Apa gia ko cakap, Kaito?", sy suruh dia ulang balik sebab korang kan tau sy ni bongolon (pekak) sikit. 

"Maksud sy, ni kopi so hot", oh.. sy angguk kepala sambil tersenyum bodoh. Takkan dia inda tau ni kopi panas? kan buli nampak tu asap dari ni cawan? Dia pun ikut tersenyum juga. Diam-diam kami menikmati tu kupi di tengah malam yang sajuk ni. Angin bertiup perlahan saja tapi kesejukannya sampai pigi tulang. Sy melirik si Kaito di sebelah sy. Umm... baru sy perasan butul-butul si fireman ni. Quite good looking juga. Pandangan mata dia tajam tapi sy rasa buli bikin gagaran (nervous) juga ni kalau dia tingu orang. Sy tersenyum sendiri. Gila oh sy kan. Sy memalingkan muka sy ke atas langit tapi otak sy meng"imagine" si Kaito merenung mata sy macam si Hiro bikin tadi. Awwww! MULAU! SOSOWONGON (sama maksud Gila) sudah sy! Sy kasi lekat mulut di tebing cawan kupi sy sebab sy inda mo kedapatan tersenyum sendirian bah.

"Hoi!!!!", dakat sy tertuang semua tu isi cawan sy ke dalam mulut when suddenly ada orang meneriak kami dari belakang. Terpusing kami dua-dua meningu. PUI!!! Si Six Pax rupanya.. tapi, kenapa orang yang menjemput si Hiro tadi datang bersama ni lelaki? Si Six Pax berjalan menuju ke arah sy dengan susah payah sambil tangan kiri dia memegang perut. Si Kaito terkebil-kebil tingu si Six Pax tapi sy buat macam biasa kerana sy saturang saja tau sebab dia act macam tu.

"Your phone", punya gembira sy rasa bila tangan dia menghulur henpon kesayangan sy. Baru sy mo ambi trus dia tarik balik.

"Apa lagi problem ko ni?!", suara sy bergetar sebab marah dengan kelakuan dia yang tiba-tiba jadi macam budak.

"Ko Serra ka?", heh?? Sudah dia tau nama sy Serra dia tanya lagi sy balik. Kemarin kan sy kasi dia tu bil air umah sy, takkan dia inda nampak nama sy bila dia tingu tu alamat? Budu punya orang!

THE PART-TIMER (COMPLETED) ~ Season 1Where stories live. Discover now