Disebabkan pagi ini sedikit renggang masanya, jadi dapatlah dia untuk keluar sebentar dari pejabatnya itu untuk ke kedai mamak...laparrrr..
Sesampai saja di hadapan kedai itu, sebelum keluar dari kereta, dia terlebih dahulu membuka kot polisnya dan di sangkutkan pada belakang tempat duduk...
TUBB...bunyi pintu keretanya di tutup...
Suasana kedai itu yang renggang menarik senyuman di bibir...seronok sebab tak ramai orang yang datang ke kedai tersebut pada waktu itu...
Duduk saja di sebuah meja yang di pilihnya , pastinya di tempat yang tersorok...malas jadi tumpuan sebab dia masih memakai seluar yang masih boleh di kecam sebagai anggota polis...
Seketika datang seorang pelayan restoran kearah mejanya.."nak makan apa encik?"
"nasi thai satu..air..lemon tea..." dan selepas saja pelayan itu mencatat menu pilihannya, pelayan itu pun berlalu..
........
"baby please...am sorry..."
"f*ck you bitch!! how much time I have told about this??!! But you never listen!!!"
"noo..ok..ok...I promise you after this ok...but please now...."
"no more chance..."
"but..."
Dia hanya melihat dua pasangan itu yang seperti sedang bertengkar...hampir saja dia menutup mata apabila melihat cara pemakaian perempuan itu yang sememangnya menjolok mata!!..haih...dah bedosa mata aku weh..
Sedang dia leka, makanannya pun sampai...so suasana sekeliling di abaikan...namun sempat juga dia melihat pasangan itu buat kali terakhir...dan dia terlihat sesuatu....
"k...abaikan..."
Selepas itu dia mula menjamu selera...
♣️♣️♣️
Seorang pekebun itu masih tekun memotong rumput di halaman rumah majikannya itu...bunyi kilang yang agak bingit itu sedikit sebanyak menganggu tumpuan nya...
'asal lah tuan aku bina rumah dekat ngan kilang ne....tak aman betol dunia...haihhh....' gumam pekebun itu...setelah itu dia mula membersihkan sisa pokok bunga itu yang telah di potong tadi dan di masukkan kedalam sebuah plastik sampah yang dia sediakan tadi...
Setelah selesai kerjanya, dia mahu membuang plastik sampah itu ke dalam tong sampah di luar rumah yang memang menjadi tempat khas...namun baru saja dia mahu mengangkat plastik sampah itu...
WORFF...WORF...!!
Seekor anjing...iya...anjing milik tuannya...anjing iu pantas datang kearahnya dengan riak gembira...namun baru saja pekebun itu mahu memanggil anjing itu....matanya terhenti pada 'benda' yang berada di dalam gigitan anjing itu...
Taa....tan...gan...sape ne? Real ke?
WORF..!!!...WORFF!!...WORFFFF!!!
Dari riak anjing itu seperti ingin menyuruh pekebun itu melihat 'hadiah' yang di bawanya...siap menggoyangkan ekornya pulak tu..eh..eh...
Dengan perasaan yakin tidak si pekebun itu pun belutut di hadapan anjing majikan nya itu...mata menghala ke arah 'hadiah' itu...
' no! Ini tak betul! Tangan palsu kot nee....haih..anjing ne lah kan...buat seram aku je lah!' ujar pekebun itu lagi...seketika anjing itu mengigit lengan bajunya( pekebun ne non-muslim) seperti ingin membawa pekebun itu ke suatu arah....
"janganlah gigit puppy...koyak kang! " namun pekebun itu sedikit enggan! Makin kuat anjing itu mengigit lengan bajunya yang panjang itu...akhirnya terpaksa juga dia mengikut..haish!!
.....
Sampai di suatu arah, anjing itu masuk ke dalam pokok bunga...atau lebih tepat masuk celah pokok bunga...dekat ngan kilang lak tu...berhenti sekejap pekebun itu...namun akhirnya terpaksa juga dia redah masuk tempat anjing itu masuk kerana suara anjing itu yang seperti memanggilnya untuk masuk juga...
Sesampai sahaja di hadapan anjing itu, dia melihat anjing itu sedang duduk...dengan lidah terjelir keluar...penat lah tu..pekebun itu juga turut melutut sama di hadapan anjing itu...
"so what you wanna show me huh?" tanya pekebun itu...peluh yang mengalir di lap menggunakan lengan bajunya...rambut pendeknya yang beruban itu di garu sedikit...
Tiba tiba anjing itu menghidu hidu di sekitar kawasan tempatnya duduk tadi dan...
WORF!!...WORFF!!WORFF!!!
Serentak itu binatang itu mula mengorek tanah...laju pulak tu...pekebun itu hanya melihat sambil duduk kepenatan...
Seketika anjing itu seperti berusaha mengeluarkan sesuatu dari dalam tanah...
Pekebun itu mula mendekat dan...
"GOD!!!"
♣️♣️♣️
Sekitar tempat itu telahpun di kerumuni oleh pihak polis dan pihak forensik...
Beberapa pegawai penyiasat juga turut berada di situ bagi menjalankan tugas...
"Khai...tengok sini..." panggil seorang rakan sejawatnya iaitu rakan penyiasatnya...
Lantas orang yang bernama Khai itu datang ke arah si pemanggil..
"kenapa? Ada apa apa info?" sambil mata melihat lengan yang berada di dalam plastuk itu...
Ya! Lengan lah yang anjing tadi tu jumpa...sampai dekat pengsan pekebun berusia tu nampak...
"aku carious pasal tangan ne..ne tangan perempuan kan? Dan...tatto ne.." sambil mata merenung satu ukiran kecil pada tangan yang di sahkan ada lah tangan kiri mangsa,...
"tatto rama rama?"
🍂🍂🍂🍂🍂
YOU ARE READING
Mr.Inspektor Vs Ms.Forensik?
FanfictionSimple sinopsis, Pertemuan yang tak di sangka tapi membibitkan benih cinta...Khairin@khai adalah seorang gadis yang sedikit brutal..tak padan dengan muka nya yang kelihatan ayu dan manis...sangatlah boleh ajak gaduh minah ne😂 Riyaz Naufal? Hurmm...