KHAIRIN P.O.VHari ini kalau boleh aku tak nak pegi kerja..sebab apa? Hah korang sedia maklum lah kan? Tapi apa boleh buat lerr...company bukan aku punya...so nak tak nak aku kena juga pegi..kalau tak...mengamuk lah tuan singa tu kat ofis...cehh!!
Siap je berpakaian, aku terus keluar rumah namun sempat bertegur sapa dengan jiran sebelah...
"morning aunty..." sapaku.
"morning..awat segak sangat ne pagi ne? Nak gi mana ne?" tanya jiranku. Puan Mazliana. Aku cuma tau aunty ne baru je setahun...memang baik giler lah aunty ne...dah macam mak aku dah...but aku heran juga lah sebab aku tak pernah nampak anak anak dia...walaupun aunty tu cakap yang dia ada sorang anak lelaki..tapi kenapa aku tak penah pon nampak muka mamat tu@ anak aunty Maz ne...hermm..k abaikan..aku tengok jam aku dah lambat dah 10 minit!..
"tak kemana aunty...saya nak gi ofis dulu lah ek? Bye aunty...assalamualaikum(?).." sejurus itu aku gerak..selepas aunty membalas salam ku.
____________________
Ofis😑
Nyaris aku tergolek dari tangga akibat nak kejar masa! Fuhhh!!!
Ne semua lif punya pasal! Dekat 15minit aku tercegat depan lif semata mata nak tunggu pintu lif bukak....nasib makcik cleaner tu gi tahu aku yang lif tu ada problem dan semua staf di arahkan untuk ikut tangga...k aku sebenarnya nak mengamok time tu...buang masa betol aku kat situ wehh...confirm pakcik singa tu telan aku hari ne! Huihh...dulu pon aku pernah kene tau dak! Nasib time tu bos Harris busy so hukuman aku tu di abaikan...tapi untuk hari ne..detik nee....aku tak tahu...aku tak nak mati di usia mudah ku ini..😂😭...
"weehh!!!! Asal kau lambattt!!! Tau tak tuan harris dah jadi singa liar kat dalam tadi tu??!! Nyaris aku tak kene lipat besar kotak mancis tadi wehh..." baru je aku duduk kat twmpat duduk, dah minah sorang ne memekak..😒..
"kau ingat aku saje je ke hah nak lambat?! Kalau bukan sebab lif durjana tu...haihhh..aku tak kan lambat sampai cam ni tau takkk!!!!" jerit ku..nasib tak lah kuat sangat...kalau tak..di bunuhnya kau oleh tuan harris??!! R.I.P betol lah hari ne...😭
Belum sempat sibudak Zaty nak balas , datang pulak si Rick tak cukup kerja ne...muka pulak pucat semacam..pehal?
"kau pahal pakcik?" tanya ku garang..aku bengong sebenarnya sekarang ne.. Nak jumpa pakcik singa tu ke tak nak? Eii..aku sayang nyawa.....tak nak...taknak...
"eerrrr..tuan harris cakap..kalau kau dah datang, dia nak kau pegi masuk bilik dia..dan sekarang kau dah datang, so kau pegilah cepat bilik bos..dia dah nak betukar dah tu...kang meletup bangunan ne...aku belom kahwin tau.." serentak itu si budak Rick pun berlalu...so korang boleh bayangkan sendirilah kan betapa garang nya pakcik singa tu..walaupon masih mudah belia😂..
Akhirnya aku nak tak nak, aku pegi jugak...haih..si zaty dah bagi takziah awal awal...cis minah neee!!!😒
Langkah laju aku atur bergerak ke arah bilik pejabat tuan harris, sampai saja depan pintu...tangan ngan kaki aku usah cakap lah..rasa nak tecabut je...
"rilex khai...lekkk...u can do it!! Fighting!!" serentak itu aku ketuk pintu dan terus masuk kedalam...kepala masih tunduk menekur lantai pejabat...
YOU ARE READING
Mr.Inspektor Vs Ms.Forensik?
FanficSimple sinopsis, Pertemuan yang tak di sangka tapi membibitkan benih cinta...Khairin@khai adalah seorang gadis yang sedikit brutal..tak padan dengan muka nya yang kelihatan ayu dan manis...sangatlah boleh ajak gaduh minah ne😂 Riyaz Naufal? Hurmm...