🌹2

169 15 3
                                    

"huh...weh jom gi pekena makanan kat mamak jap...ngidam nak makan mi banjir  lah..." sambil mengusap perutnya yang tak berapa nak buncit dan tak berapa nak kempis tu. Mata masih statik memandang ke arah rakannya itu...sebok bebenor minah ne tengok skrin komputer...haihh...

"oi Zaty...kau dengar tak nee?!" di senggol lengan kawannya itu sehingga tertolak bahunya ketepi...serentak itu pandangan tajam di halakan kearahnya...

"NORIZYAN KHAIRIN BINTI DATO' KHODIRIJANI!! Kau tak nampak ke aku tengah struggle bagi siap report ne??! Kejap arr...tak lari kedai mamak kesayangan kau tu..hishhh!!" marah Zaty @ Nor Izaty binti Hamdi...tangan dah mahu naik mencubit lengan si budak Khairin tu...hambek hang...

"ok ok...yelah aku tunggu kauuu....cepatlah bagi siap..."meleret suaranya apabila mata temannya itu tak putus putus mencerlung ke arahnya...eleh minah ne..😛

Sambil menunggu temannya itu siap buat kerja nya, dia sibuk main game...PUBG..😎..sape main juga? Heh..author tak main ekk...k continue..

Syok main..

"ooiiitttt...khaiii!!"

"OITTT!!!" dia turut melatah akibat sergahan mengejut itu...sekilas dia melihat siapakah gerangan yang senget otak tu kacau dia main...😒..nyaris kene tembak dia dalam game tu tau tak...haihh...kang team dia buat sesi mengutuk! Mampos gak mamat kat depan dia ne...

"hah..asal kau ne Rick? Tak de salam terus sergah aku...terbenam  jugak mata  kau ne...hishh!!" gumam Khairin@ khai...orang yang memanggilnya tadi itu @ Rick hanya melemparkan senyuman serba salah..'taulah aku salah...but asal sampai nak benam kan biji mata aku yang gojes ne wehh...kang kurang kehenseman aku ne...'  sempat lagi dia nak membangga diri di situ...

"aku simbah jugak mamat ne ngan tong cat...dah ganggu aku pastu mengayal....eeiii..HOOOIIII" naik seoktaf suaranya supaya lelaki di depannya itu sedar dari hayalan nya itu...serentak itu terhenjut bahu semua pekerja yang ada di pejabat itu...

Apa tak nya...kuat kot suara si Khairin ne...si Zaty pon dah stop buat kerja dia dah....

"wehh..janganlah kau jerit-jerit kat sini...kang Tuan Harris sound kau balik...jangan cari aku nak ngadu.." amaran Zaty itu di pandang sepi...matanya tunak memandang si budak Rick yang dah macam cacing kepanasan di hadapan meja kerjanya..dah kenapa jugaklah tetiba tegur dia pastu cam ayam pening ( ada ke istilah tu? 😂) kat depan tu...

"janganlah kau marah aku Khai...aku sebenarnya nak sampaikan amanah ne...dari Tuan Harris..dia suruh kau pegi office dia sekarang..ada nak dibincangkan katanya...peace aku blah dulu ekk cik adik manisss...jangan marah..nanti cepat kedut wajah tu...k baiii.." serentak itu seperti angin je si Rick pergi dari meja kerja nya...ciss...cakaplah awal- awal...

"hah..dah kenapa Tuan Harris tu panggil kau? Baik kau pegi sekarang Khai..kang mengamuk pakcik tu..eeiii seram aku..." kata kata Zaty membuatkan dia kelam kabut...app game PUBG nya yang masih dalam gelanggang  permainan itu terus saja di tutup dan telefon di simpan ke dalam laci meja kerja nya sebelum bangun untuk ke bilik Tuan Harris presiden bagi SYARIKAT PENYIASATAN (SP)

"TOKK...TOKK..TOKK.."

"MASUKK!!"

Selepas mendapat kebenaran untuk masuk, Khai terus memulas tmbol pintu itu dan memboloskan diri kedalam office Tuan Harris. Wajah ketat itu amat lah....seram? No..tak bagi dia..tapi lebih kepada bosan..hhaha...ceh...acah je tu...sape je tak takut muka singa tu? Walaupun masi muda, tapi sikap dingin manusia yang di depan nya itu, membuatkan semua takut dengannya..hadoi...seram gak arr...haha..

Mr.Inspektor Vs Ms.Forensik?Where stories live. Discover now