🌹5

71 10 5
                                    

Hari ni aku bangun awal seperti biasa... Mandi dan bersiap untuk pergi ke pejabat. 

....

Sampai sahaja di pejabat,  and yes!! Aku orang pertama sampai...

Sampai depan pintu pejabat,  langkah aku mati... Ingatan semalam mula menghantui pemikiran ku.  Dahlah aku seorang je... Dibuatnya aku kena kacau!! 

"nooo!! Tunggu sini ke masuk?  Haishh... Hantu ni pon kacau orang yang memang sedia penakut!!  Hadoiii.... Baik aku tunggu sin....." 

"kau kalau nak jadi tiang pon janganlah halang jalan.... Orang nak masuk pon tak dapat...."  tiba tiba muncul satu suara dari arah belakang.  Terhinjut bahu gadis itu sebentar akibat terkejut.

Perlahan kepalanya di pusing menghadap belakang dan serentak itu matanya bertembung dengan mata tajam seorang lelaki..... Euwww....

"tepi lah makcik...!!  Dahlah penakut!  Slow pula tu... Haishh..." sambil membebel cam mak nenek,  lelaki itu menolak tubuh kecil Khairin dengan fail di tangan dan masuk kedalam pejabat.... Taguna!!

.....

"oiii makcik... Kau taknak gi makan ke hah?  Aku kebulur dah ni..." tanya Zaty sambil membelek telefon di tangan.  Khairin yang masih sibuk dengan fail kes di tangan mendongak memandang temannya itu dan jam di tangan... 12.00... Waktu rehat... Hermm... Fail di tangan di tenung...

" kau pergi makan jelah, aku ada nak buat keje sikit ni hah... " ujarnya sambil menunjukkan fail di tangan.  Wajah Zaty memonyok. 

"alahh... Keje tu nanti buatlah... Bukan tak boleh buat nanti... Jom arr teman aku...." pujuk nya lagi... Inspektor Riyaz yang sedang leka membuat kerja di tempatnya itu tidak di hiraukan...

"no... Aku nak bagi siap sekarang juga.. Lagipon aku belum rasa lapar... So... Nanti jelah aku pegi eekk?  Kau pegi jelah...." ujarnya kembali... Dan akhirnya Zaty terpaksa akur dengan kedegilan temannya itu.

....3.45pm....

Kerja yang disangka akan siap itu masih belum menunjukkan tanda tanda hendak siap langsung! 

Khairin masih berusaha menyiapkan kerjanya walaupun perut kian mencucuk lapar....

Tok!!tokk!!tokk!!

Bunyi ketukan di pintu tidak di hiraukan... Sebaliknya mamat sebelahnya itu yang bangkit berdiri dan menuju kearah pintu lutsinar itu untuk membuka pintu...

"tq..."

Hanya itu yang di dengarnya dari dua manusia yang sedang berada di hadapan pintu itu... Kepala masih menunduk.... Menulis sesuatu dalam fail...

Tiba-tiba satu plastik berisi tapau diletakkan di atas fail nya beserta segelas air Starbucks. Terhenti penulisannya... Wajah di angkat melihat gerangan yang meletakkan makanan itu di hadapannya.  Riyaz....

"kerja, kerja juga... Tapi kalau sakit tak ada guna...."ujar lelaki itu sambil terus menuju kearah meja kerja.  Khairin masih statik... Blur kejap..

"tri....ma kasih... Wak.."  ucapnya perlahan namun cukup untuk di dengar oleh lelaki itu. 

"herm.... Welcome... Walaupun sebenarnya aku taknak beli untuk kau... Tapi kesian lah pulak aku bila dengar cacing kat perut kau tu asyik melalak dari tadi mintak makan.... So aku mintak tolong Jennifer beli dua tapau...."  balas lelaki itu....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr.Inspektor Vs Ms.Forensik?Where stories live. Discover now