Hoofdstuk 1✔️

143 4 0
                                    

'We zitten in de speeltuin te kletsen over een zombie film die we hebben gezien die we gisteren hebben gezien'

'Ik wil echt het tweede deel zien!' zeg ik. Ik ben Katherine, 17 jaar oud en woon alleen. Toen ik ging studeren had ik wel een eigen plek nodig. Nu ik bijna klaar ben met mijn studie is het toch wel tijd om een baan te zoeken.

'Ja ik ook!' zegt Vanessa. Vanessa en ik kennen elkaar al bijna 11 jaar. We werden vrienden op de kleuterschool en nu nog steeds vrienden! We gaan veel met elkaar om. Sommige mensen zeggen dat we iets té vaak met elkaar omgaan.

'Helaas moeten we wachten zeggen we in koor!' We lachen. We zeggen heel vaak dingen in koor. We krijgen ook heel vaak te horen dat het net is alsof we zussen zijn. We lijken heel veel op elkaar. Dezelfde gezichtuitdrukking, kleur ogen, lippen. Het enige wat anders is dat ik rood haar heb met een pony en zij bruin haar.

Uiteindelijk weten we niet echt waarover we moeten praten en we kijken wat rond. 'Hey wat is er met die man?' vraagt Vanessa opeens. Ik volg haar blik en kijk naar de man die ze bedoelt. 'Geen idee maar dat zijn niet onze zaken' zeg ik uiteindelijk. Vanessa staat op. Ik grijp haar vast. 'Ik zei dat het niet onze zaken zijn' zeg ik geiriteerd. 'We zouden kunnen kijken?' zegt ze een beetje als een vraag en rukt zich los uit mijn greep.

Ik zucht en loop achter haar aan. Als we bij het hek staan krijg ik de rillingen als ik naar de man kijk. 'Kijk zijn huidskleur, het is helemaal vergeeld' zeg ik. We zeggen niks tegen hem en ik voel een angstige sweer hangen. De man steekt zijn arm uit en ik wil Vanessa weg duwen maar de man pakt haar arm. 'Gast trek je arm weg!!!' gil ik. 'Dat gaat niet hij is sterk!' roept ze terug. Ze roept om hulp. 'Hou je mond ik weet wat er aan de hand is' zeg ik.
Ik kijk een paar seconden rond en kijk weer naar de man en zie dat hij hapt naar Vanessa.
'Klim over het hek' zegt ze. 'En dan? vraag ik. 'Trek hem weg'.
Het hek ziet er lang uit en het zou al te laat zijn als ik om moest lopen. Ik doe wat Vanessa zegt en klim over het hek. Ik trek aan de schouders van de man maar ze had gelijk, hij is sterk. Hij wil Vanessa in haar arm bijten en ze probeert hem weg te duwen. Er is geen andere optie dus ik pak hem bij zijn haar en trek zijn hoofd naar achteren. Ik pak een scherpe steen en haal het langs zijn keel.
Ik kijk naar Vanessa en ze ziet lijkbleek. Ik klim weer over het hek en geef haar een knuffel. 'Wat was dat?' vraagt ze.
'Ik ben bang dat die film die we gisteren hebben gezien, nu echt gebeurt'.

[505 woorden)

WILDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu