Gårdagen vid vattnet var kul. Efter vi hade badat gick vi och åt på en söt liten resturang.
Nu packar jag min handväska och går ner till bottenvåningen. Killarna väntar på mig i dörröppningen.
"why did it took so long" frågar Michael och trampar fort med foten.
" a girl have to do what a girl have to do" säger jag och tittar ner på mina kläder. Jag har en svart kjol ochen magrtöja med trycket ' think naughty'. Jag har på mina vinröda Converse och ett par tunna nät tights. På mitt huvud sitter en vinröd mössa som har glidit ner lite på bakhuvudet.
Luke lägger armen om mig och vi går ut till deras bil. Det är en ganska gammal röd bil med silverdetaljer. Jag har aldrig varit bra på bilar så jag vet inte vad det är för bil.
Ashton sätter sig i förarsätet och Michael bredvid. sen sätte jag mig i mitten är baksätet och Luke och Calum vid mina sidor.
Jag lägger upp mina ben i Lukes knä när vi börjar åka. Vi ska åka till Calums landställe. Jag vet inte mer än att det ligger vid en sjö och det tar en och en halv dag dit. Vi ska campa i skogen för att spara pengar. Eller det var vad dom sa till mig. Jag vet ju att dom har en del pengar men jag gissar att det skulle vara roligt att tälta så jag sa inte emot.
Vi pratar ganska mycket i bilen. Allt ifrån hamburgare till läppstift.
" can't we play a game" frågar Calum.
" What game?" säger Luke
" I know. 10 questiones"
" okay I'll start. Brook. eh... What do you work whit?" frågar Michael.
" I cut hair" svarar jag
" oh you can cut Lukes hair. he needs it" säger Ashton och vi skrattar.
Vi forstätter leken tills jag känner mina ögonlocken blir tyngre. Klockan är bara tre men jag blir lätt trött när jag åker bil. Jag lutar huvudet mot Lukes axel.
" Calum who was your first love?" frågar Luke och jag stänger mina ögon
" You remember that girl Jenna?"
" Luke i think Brooklyn is asleep" säger Michaels röst.
" oh"
På radion börjar en låt.
Simmer down simmer down
They say we're too young now to amount to anaything else
Jag sätter mig sikrakt upp och säger:
" its your song"
" so you are awake now" säger Luke med en lurig min.
" i was just resting my eyes" säger jag retsamt och sjunger galet med i låten.
Calum sjunger också med och snart sitter alla i bilen och sjunger. Men Lukes röst överröstar alla och det låter underbart. Jag slutar sjunga men ingen märker det och bara lyssnar på Luke. Dom andra sjunger fortfarande med det är som om dom försvinner och jag hör bara Luke. Han är fantastisk.
När låten är slut slutar även alla att sjunga och jg passar på att fråga något om bandet.
" do you have some favorite song that you have done" frågar jag. Det brukar alltid finnas en eller två songer som blir favoriter.
" yeah i like Wherever you are." säger Ashton.
Luke börjar genast sjunga.
Alla sjunger och utan bakrundsmusik låter det förfärligt men vi har kul.
Vi sjunger två låtar innan min trötthet smyger sig på igen och jag lutar mig mot Luke. Han vibrerar när han sjunger och det gör mig bara mer sömnig. Så mitt i Dont stop somnar jag.
_________________()_____________________
" oh Im hungry" säger rösten som tillhör Calum.
"shh you will wake her." säger Luke
"sorry but when are we goin to eat, Ash?" Frågar Cal.
" in about five minutes"
" She looks different when she is asleep" säger Michael.
Det känns lite dåligt att sitta här och tjuvlyssna men det är lite kul också.
" different how?" frågar Luke.
" I dont know. she looks so small" säger han och jag kan känna hans blick på mig.
" Should we wake her?" frågar Ashton. " we are there soon"
Det behöver dom inte fundera på något mer för ett gupp i vägen ger mig tillfälle att 'vakna'.
Jag öppnar ögonen och blinkar ett par gånger.
" nope she is awake" säger Calum till Ash.
" hey" säger Luke.
"hey" svarar jag och stäcker på mig lite.
Vi svänger in på en drive thru och beställer hamburgare och läsk.
Sedan åker vi in på en liten skogsväg. Ashton stannar precis i lagom tid för mig att svälja min sista tugga hamburgare.
Vi kliver ut och packar ut tälten och delar in oss i tälten. Jag, Luke och Ashton delar och Calum och MIchael får ett eget tält.
Jag börjar sätta upp tältet med Ashton. Vi håller på i en kvart innan vi får upp det lilla tältet.
Vid det laget har Michael fått till en liten eld. Vi sätter oss runt den och pratar om allt melan himmel och jord.
jag börjar bli kall och trött så jag borstar tändernar och går in i tältet. Ashton och Luke kmmer tätt bakom mig.
Jag lägger mig i mitten och drar av min kjol under sovsävsäcken och sätter upp mitt hår. Jag blir lätt kall och börjar snart frysa. Jag huttrar till lite högt men hoppas att ingen ska höra men det gör Luke. Han drar upp dragkedjan på sin sovsäck och på min och drar i mig i hans stora sovsäck.
" better?" viskar ihan i mitt öra.
Jag lägger mig sked med honom och hans armar håller om mig.
" I love you" viskar han efter några minuter när han tror att jag somnat. Jag vänder mig om och kysser honom.
"I love y.." säger jag men somnar i meningen.
..........................................................
Har inte rättat detta kapitel men jaja... tack så mycket för att du läser ;)
YOU ARE READING
internet boyfriend
FanfictionHelt ärligt suger denna bok. Skrev den för ett år sen och har utvecklats mer nu. Kommer kanske skriva om hela skiten. Brooklyn och hennes internet pojkvän Luke Hemmings har varit ihop i drygt ett och ett halvt år nu och dom bestämmer sig för att trä...