Vi sitter i bilen på våg hem. Luke hade inte visat något tecken på att avslöja sin hemlighet. Jag försöker säga till mig själv att det kanske inte var något viktigt eller att han skulle berätta snart när vi kom hem till dom.
Bilen svänger upp på uppfarten och vi stiger ut. Jag bestämmer mig för att ringa Natalie när jag blivit ensam och det lär bli på kvällen. Vi går in i huset och sätter oss i soffan.
"Ska vi se en film?" frågar Ashton när det blir aldeles för tyst.
"Visst, vilken?" frågar Luke med blicken fäst på mig.
Ash hukar sig ner och tar fram fjärrkontrollen och sätter på Netflix.
Efter tio minuters väljande blir det en skräckfilm som jag aldrig sätt. Jag tycker inte om skräckfilmer men säger inget. Jag kan hålla på med mobilen eller nåt. Så snart filmen är igång sätter jag mig närmare Luke och han lägger armen om mig.
......................
Jag hoppar så högt upp från soffan att jag säkert skulle kunna nudda månen när månstret i fimen gör en jumpscare.
" Jävlar" svär jag när jag upptäcker att jag tappade min mobil i hoppet.
Luke tar snabbt upp den och ler oroligt mot mig.
Vi var knappt halvvägs i filmen så det bettyde att jag hadde ungefär 40 minuter kvar av helvettes filmen. Jag kollar på min mobil och ser att jag blivit taggad av @Luke5SOS på på ett foto på twitter.
" @Brooklyn95 är snygg i bikini, eller hur? ;)" står det.
Det är när vi var vid badstället i Calums mormors landställe. Jag står vid ett vattenfall och skvätter vatten på Ashton.
Jag tittar på alla retweeten och går in på min profil. Jag har fått minst 1000 mer följare och många kommentarer. wow killarna är ganska populara.
Jag går in på fotot igen och skrollar igenom kommentarena. Dom flesta står det att dom tycker att jag är snygg eller frågar om jag är ihop med Luke men min uppmärksamhet stannar på en kommentar.
'Hon borde inte visa sig i bikini, så fet som hon är...'
Är jag fet? Jag brukar gå på gym hemma och jag äter ganska nyttigt ändå.
Jag fortsätter titta och hittar en liknande kommentar.
'Hon borde inte få vara med så snygga killar eftersom hon är typ tvärt emot snygg'
Det var vissa som stod upp för mig och skrev till den personen som hade lämnat kommentaren och skrivit saker som 'håll sånt för dig själv' eller 'Hon är visst snygg'' men inte många.
Jag fortsätter skrolla igenom hatkommentarerna och dom flästa är om att jag är fet. Är jag det?
Tillslut lägger jag ner mobilen och lutar mig mot Luke.
.....................
När filmennär slut är klockan ganska sent så jag säger till killarna att jag går och lägger mig. Jag får ett snabbt svat från Luke att han kommer snart.
Jag nickar och går upp till Lukes och mitt rum. Jag byter om och 'sminkar av mig' sedan ringer jag Natta. Hon svarar nästan direkt.
" Heej Brook"
"Hej Natta"
" Hur är det?"
"Bra," jag tar ett djupt andetag" men jag tror att Luke döljer något"
" Va, varför tror du det?"
Jag berättar om det jag hört i stugan och att de hade slutat prata när jag kom ut.
" Det är säkert inget. Det är nog ett missförstånd. Prata med honom om det Okej?" Säger hon när jag slutat prata.
" okej om han inte säger något snart så pratr jag med honom"
" Det låter bra."
Jag går mot sägen men stannar framför helkropps spegeln i hörnet. Jag kan inte sluta tänka på dom där kommentarerna. Jag ställer mig i profil och inspekterar min kropp. Jag kanske är lite fet.
Min hand drar upp tröjan och tittar noga på min mage. Ska den vara så eller borde jag träna mer?
" Hallå?!" säger Natalie i luren.
" Oh förlåt. Jag glömde"
" Vad tänkte du på?"
" Eh jag... Tycker du jag är fet, Natta?"
" Va!? Vad har du fått det ifrån!? Du är en av de smalaste personer jag vet!"
Dörren öppnas och Luke kommer i bar överkropp och ett par mjukisbyxor. wow...
" Twitter" säger jag tyst och hoppas att han inte ska höra.
" Lyssna inte på någon som säger så okej?!" skriker Natta
" okej... men jag måste lägga på nu."
" okej hej då. Du e inte fet."
"Kej hej då"
Jag trycker på avsluta och ett par armar kramar mig bakifån.
" Vem var det?" viskar han i mitt öra.
" Natta" svarar jag och vänder mig om.
" varför pratade ni om twitter? Det var typ det ända ordet jag förstod."
Jag ler men det tar inte lång tid innan leendet försivnner är jag kommer på varför vi prata om Twitter.
" Vad?" frågar han.
" Eh... inget du behöver oroa dig om" säger jag och sliter mig ifrån hans grepp.
" jag ser att det är nånting. Snälla säg"
Jag går in på min mobil och räcker fram den till honom.
Han läser en stund innan han ger till mig igen och lägger händerna på mina axlar och tittar allvarligt in i mina ögon.
" Du är inte på något sätt ful eller fet. Du är den mäst vackraste och undebaraste tjejen på hela jorden och jag älskar dig mer än allt. Dom är bara avundsjuka och står inte ut med att sig idol dejtar någon så vaker. Okej?"
" Ja men..." han avbryter mig där.
" Jag kan bevisa att du är den vackraste på planeten."
"Hur?" frågar jag nyfiket.
Han kysser lätt mina läppar och tar in händerna under min tröja. Hans händer glider grasiöst runt på min mage mer till mina höfter. Han lämnar små blota kyssar på min hals och viskar:
" Tror du mig?"
Jag bara nickar och han släpper mig för att gå till sängen.
Jag lägger mig bredvid honom och hans armar håller mig tight mot hans bara bröstkorg.
Presis när jag glider in i sömnen får jag en kyss på pannan och jag känner hans fingrar börja leka med mitt hår...
...................
Heej! Ett till kapitel.
Vet att det blir lite krångligt när jag skriver svenska istället för engelska men jag suger verkligen på engelska men jag kan försöka. Döm inte om det blir fel då😂❤️
Försöker skriva så ofta jag kan men snart börjar skolan och då blir det lite svårare.
Aja tack för att ni läser. Snart 100 läsare. WOW. Tack så mycket. puss;) / Bella❤️
YOU ARE READING
internet boyfriend
FanfictionHelt ärligt suger denna bok. Skrev den för ett år sen och har utvecklats mer nu. Kommer kanske skriva om hela skiten. Brooklyn och hennes internet pojkvän Luke Hemmings har varit ihop i drygt ett och ett halvt år nu och dom bestämmer sig för att trä...